Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål vedr. 32PW9520 (Philips) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline
Sendt: 09 April 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Måske Otto, TC kan svare på nedenstående:

Tapeconnection annoncerer med en ny Philips model kaldet 32PW9520 til kr. 7999,00. Der er slet ikke nogle informationer og specs. at finde på Philips's danske hjemmeside, ej heller den internationale ... (?)

1) Er 9520 afløseren for 9509? Udgår 9509'eren nu, hvorefter 9520 er den fremtidige topmodel?

2) Er de 2 modeller fuldstændig identiske, bortset fra kabinettet?

3) Jeg synes at ha' læst, at højtalerne er ringere på 9520'eren (og 9509'eren var i forvejen "kendt" for dårlige højtalere). Er det korrekt?

4) Har Philips planer om at udvikle Pixelplus 3, til CRT-fjernsyn?

5) Muligvis et dumt spørgsmål ... Er nye CRT-fjernsyn (herunder 9509 og 9520) forberedt til HDTV?

Mvh  Jan

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 April 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:
1) Er 9520 afløseren for 9509? Udgår 9509'eren nu, hvorefter 9520 er den fremtidige topmodel?

Ja, og ja.

janelne skrev:
2) Er de 2 modeller fuldstændig identiske, bortset fra kabinettet?

Jeg er i tvivl om hvorvidt der følger den samme fjernbetjening med til 9520, det kunne godt være en billigere version - men rent teknisk er selve tv'et identisk med 9509, ja.

janelne skrev:
3) Jeg synes at ha' læst, at højtalerne er ringere på 9520'eren (og 9509'eren var i forvejen "kendt" for dårlige højtalere). Er det korrekt?

Det ved jeg ikke, men det er ikke umuligt. Mht. 9509 er det primært kabinettet der er ringe, selve højttalerne er som de nu er på den slags tv. Uanset hvad, så er lydsystemet i et tv ikke noget der får MIG til at vælge en model hverken til eller fra - hvis man bekymrer sig om lyden, så sæt det til anlægget.

janelne skrev:
4) Har Philips planer om at udvikle Pixelplus 3, til CRT-fjernsyn?

Det ved jeg ikke, men mit gæt er nej - næste generation af Pixel Plus (som vist hedder Pixel Plus 2 HD?) drejer sig primært om behandling af HD-billeder, hvilket fører os til svaret på sidste spørgsmål:

janelne skrev:
5) Muligvis et dumt spørgsmål ... Er nye CRT-fjernsyn (herunder 9509 og 9520) forberedt til HDTV?

Som udgangspunkt nej, de kan ikke modtage et HD-signal som sådan. Men du kan vise HD-signaler i standard-opløsning, hvilket vil se bedre ud end DVD - da DVD faktisk ikke udnytter PAL-opløsningen fuldt ud. Der kunne rent teknisk godt være idé i at give tv'et et fuldt HD-signal at arbejde med, men da alle tegn i markedet peger på at CRT dør ud (i hvert fald på det brede marked) og fladskærmene tager over, så er det yderst tvivlsomt om de store firmaer vil bruge penge på at implementere det i CRT-tv. JVC har et enkelt tv der understøtter HD (hvilket førte til heftig diskussion for lidt tid siden...), men for det første kan billedrøret ikke udnytte signalet fuldt ud, for det andet kan det kun modtage component, ikke HDMI eller DVI - hvilket _kan_ vise sig at være et problem når HD indføres i praksis - det ved vi ikke endnu.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes