Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma til 20 K, hvad vælger jeg??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 April 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Mit Phillips TV har efter 7 års tro tjeneste valgt at begå selvmord, havde ellers aftalt med det, at det skulle holde 2 år mere, men sådan er livet jo.

Fruen og jeg, går så nu og overvejer om vi skal hoppe på plasma bølgen.

Vores budget lyder på 20 K. Men hvad synes i er bedst til denne pris.

42" fortrækkes, men hvis billedet er betydelig bedre på en 37", skal dette ikke skille os ad.

Har haft følgende i tankerne

Panasonic TH 37PA30 

LG RZ 42PX11

Medion MD35798HD

Alfa-View plasma42AVpdp1B 42AVpdp1B (Børstet Aluminium)

Hælder nok mest til Panasonic eller LG, men hvad synes i, og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg går ud i byen for at kigge????

Hjælp, mit kendskab til Plasma er næsten i bund, og vil godt nok være noget ked af at investere i noget skidt. Har jo også haft mine overvejelser om jeg skulle gå den sikre vej og vælge et 32" CRT fra Phillips/Sony, synes blot at billedstørrelsen er lige i underkanten, når vi snakker 16:9, og så har Plasma'en jo også lidt blærerøvs effekt overfor vennerne

Mvh

Jakob Skovgaard

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Køb et 36" crt i stedet.  Der får du langt bedre billedkvalitet!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jammen 36" CRT kan jo næsten kun stå i garagen, fylder som en campingvogn, og vejer vel næsten det samme.

Synes nok også at prisen på et 36" minder lidt for meget om Plasma

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Køb Panasonic'en ... uden tvivl den bedste af de listede plasmaskærme.. (tror nu nok at man kan få 42" model for 20000)

der er også kommet en ny Th37pa50 som også koster i omegnen af dit Budget.

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke risikere at få et dårligt billede på alm analogt tv signal på en 42", synes efterhånden jeg har læst nogle tråde omhandlende dette herinde?

Bor ganske vist i et nyt hus i et nybygget kvarter, dvs nye installationer hele vejen igennem, og der er kun benyttet 1. klasses forstærker, splitter og slutdåser i huset. Signalet levers af TDC

Hvad er forskellen på PA30 og PA50?

Og hvad er forskellen på Pana's 37 og 42"??

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har et 42" plasma (pioneer) og det er korrekt at ikke alle tvstationers signaler er lige gode. Jeg og resten af husstanden er dog yderst tilfredse med det vi ser på skærmen især kvali-kanalerne (Dr-tv2 etc.) .. Det kommer self også an på hvor langt man sidder fra skærmen ... De 4 meter jeg har virker optimale..

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Kan man ikke risikere at få et dårligt billede på alm analogt tv signal på en 42", synes efterhånden jeg har læst nogle tråde omhandlende dette herinde?

Bor ganske vist i et nyt hus i et nybygget kvarter, dvs nye installationer hele vejen igennem, og der er kun benyttet 1. klasses forstærker, splitter og slutdåser i huset. Signalet levers af TDC

Hej forskellen på PA30 og PA50: PA50 har fået 8,4 millioner farve nyancer, den kan nedscalere 720p og 1080i signaler, den har noget der hedder SUB-pixel kontrol( skulle gi et skarpere billede) og så er det 8. generation Panel der er i den .

Både PA30 og PA50 kører med en opløsning på 852x480...

forskellen på 37" og 42" er hvad jeg ved kun størrelsen, de kører med samme opløsning.

Jeg har selv Panasonic TH-37PA30 og har haft den i knap 3 mdr... det er et MEGET lækkert Plasma.. Jeg ser DVD via komponent (progressive scan) og billedet er rigtig flot, skarpt og med naturlige farver. Min Parabol er tilsluttet via RGB og der fejler billedet heller ikke noget... OG JEG ER MEGET KRÆVENDE... Angående antenne signal så klarer Panasonicen det også MEGET flot... ingen støj eller skygger på billedet og igen står det klart og skarpt...

JEG VAR I BILKA SIDSTE FREDAG OG DER KOSTEDE TH-42PA50 KUN 19.995 kr OG SJOVT NOK VILLE DE HA DET SAMME FOR EN TH-37PA30... DET VAR I HOLSTEBRO....

JEG kan kun sige at Panasonic gør det RIGTIG RIGTIG godt til prisen, og jeg har set på Plasma'er der var noget dyrer som ikke kunne levere det som Panasonicen kan

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Jammen 36" CRT kan jo næsten kun stå i garagen, fylder som en campingvogn, og vejer vel næsten det samme.

Korrekt, men et godt crt vil stort set altid være bedre billedmæssigt bedre end en plasmaskærm.  Og for 20.000,- får du altså ikke meget plasma.....

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
jakobskovgaard skrev:

Korrekt, men et godt crt vil stort set altid være bedre billedmæssigt bedre end en plasmaskærm.  Og for 20.000,- får du altså ikke meget plasma.....

Det er jeg godt klar over, men det er jo en vurdering om design/billedkvalitet, for uanset hvordan man vender det, så er plasma'en noget kønnere end en kasse på størrelse med storebæltsbroen.

iceman24 skrev:
jakobskovgaard skrev:

Hej forskellen på PA30 og PA50: PA50 har fået 8,4 millioner farve nyancer, den kan nedscalere 720p og 1080i signaler, den har noget der hedder SUB-pixel kontrol( skulle gi et skarpere billede) og så er det 8. generation Panel der er i den .

Både PA30 og PA50 kører med en opløsning på 852x480...

forskellen på 37" og 42" er hvad jeg ved kun størrelsen, de kører med samme opløsning.

Jeg har selv Panasonic TH-37PA30 og har haft den i knap 3 mdr... det er et MEGET lækkert Plasma.. Jeg ser DVD via komponent (progressive scan) og billedet er rigtig flot, skarpt og med naturlige farver. Min Parabol er tilsluttet via RGB og der fejler billedet heller ikke noget... OG JEG ER MEGET KRÆVENDE... Angående antenne signal så klarer Panasonicen det også MEGET flot... ingen støj eller skygger på billedet og igen står det klart og skarpt...

JEG VAR I BILKA SIDSTE FREDAG OG DER KOSTEDE TH-42PA50 KUN 19.995 kr OG SJOVT NOK VILLE DE HA DET SAMME FOR EN TH-37PA30... DET VAR I HOLSTEBRO....

JEG kan kun sige at Panasonic gør det RIGTIG RIGTIG godt til prisen, og jeg har set på Plasma'er der var noget dyrer som ikke kunne levere det som Panasonicen kan

Det kan da godt være jeg skal kigge noget nærmere på Panasonic.

Men synes ikke jeg kan finde TH-42PA50 på edbpriser, kun en PA30, er det en generation ældre, ligesom det er tilfældet ved TH-37PA30 kontra TH-37PA50???

-og lige noget helt andet, er det rigtigt at det kræver en del justring at få en plasma bandit til at stå ordenligt, hvis ja, hvordan gøres dette???

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes