Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fra Ikea rullegardin til Projecta lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004
Status: Offline
Sendt: 15 April 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Nu har jeg haft min Sanyo Z2 i næsten et år og jeg bruge den rigtig meget. Derfor er jeg kommet frem til at det må være på tide at jeg får købt et rigtigt lærred istedet for min Ikea rullegardin, som ellers ikke har været helt slemt.

Er der nogen der har erfaring med hvor stor forskellen vil være ved at gå fra Ikea rulle til projecta matt hvis dug. Det beste ville selvfølgelig være hvis man havde nogle sammenlignings billeder, men skriftlige erfaring er selvfølgelig også meget velkommen.

Til top Vis runekeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runekeldsen

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 April 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nok at qualityscreen.dk kan leverer nogle stofprøver. Mener at have læst om det engang. Så kan du jo evt teste op mod andre lærreder.
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2005 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har et projecta lærred med en gain på 1, jeg har haft forskellige lærredsprøver sat op på mit lærred, for at se om der var noget at hente ved at skifte, det var der ikke, tværtimod. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 April 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har et projecta lærred mat hvidt, som jeg er ganske godt tilfreds med. Det buer lidt indad yderst i begge sider, men det er ikke så slemt at jeg har fået gjort noget ved det. Indtil jeg fik besluttet mig for hvor stort et lærred jeg skulle bruge, benyttede jeg en hvid voksdug - den bulede af pommern til, men bortset fra det, var dens "gain" at sammenligne med projecta lærredet. Det er meget fedt med den sorte ramme ved 16/9 films, det giver en illusion af større kontrast. Denne glipper dog lidt ved film i bredere format, hvor der så er (næsten) sorte bjælker øverst og nederst.. Summasumarum, i mine øjne er det klart fedest med et "rigtigt" lærred, men om billedkvaliteten er målbart markant bedre, det ved jeg ikke...

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg havde selv Tuplur fra IKEA i lang tid, og var så vidt ganske tilfreds med dette.... skiftede så for et par måneder siden til et fastramme fra Lissau... Forbedringen i billedet overgik reelt mine forventninger og jeg kan kun fortryde, at jeg ikke fik skiftet noget før....

Skal i den forbindelse nævne, at jeg havde flere typer til test.. inkl. motorlærreder fra quality screen.... og jeg må sige, at Lissau's kontrast og skarphed er LANGT bedre med min AE300.....

Så skynd dig så at få fat i den dug..

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004
Sendt: 16 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar. Jeg er overbevist og bestiller med det samme et rigtigt lærred. Jeg vil prøve at lave et par før og efter billeder som jeg kan smide her ind så vi kan se om der er en synlig forskel.
Til top Vis runekeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runekeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes