| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, nu er fars fjernsyn ved at stå af . Fine sorte striber henover skærmen den første times tid indtil det er varmet op, og da det er et efterhånden 10 år gammelt Sony gider jeg ikke engang forsøge en reparation. Så nyt skal der til og jeg går og lurer lidt på en af de lækre Pioneer plasma fætre.
Men der findes 2 modeller som er interessante og det er 435 FDE og XDE. Forskellen skulle kun være at den ene har analog tunderdel og den anden desuden en digital tuner. Men hvad skal jeg bruge det til ?
Her hvor jeg bor har vi fællesantenne og den dag hvor det digitale fjernsyn slår igennem skal vi alligevel have en box a'la Selector for at kunne modtage signalet, oder was ? XDE'eren kan kun modtage det digitale signale igennem eks. en tagantenne, har jeg ladet mig fortælle, og er det tilfældet er de sidste 13k givet dårligt ud da jeg får mit signal igennem fællesantenne anlægget.
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt i denne plasma jungle ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
XDE har flere tilslutningsmuligheder(bla PC) ,en bedre Remote og altså digital tuner.
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| XDE har flere tilslutningsmuligheder(bla PC) ,en bedre Remote og altså digital tuner. |
|
|
Jeg ville personligt ALDRIG bruge mit pioneer plasma til pc.. risikoen for burn-in er simpelthen for stor. Læser man maualen står der også at man bør maksimalt spille playstation etc. i to timer hvorefter man bør se masser af alm fjernsyn.. (går ud fra at det kunne bruges til en generel plasma-betragtning)
tnaa
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan hjælpe
hold dig fra det Plasma l**t endtil de kan lave rigtig .
Hvis du skal have plasma så find et andet , der ikke støjer så meget .
Du kan komme ned og høre dette det er sgu næsten som en gammel rør amp med 10 blæser .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnaa skrev:
lennon skrev:
| XDE har flere tilslutningsmuligheder(bla PC) ,en bedre Remote og altså digital tuner. |
|
|
Jeg ville personligt ALDRIG bruge mit pioneer plasma til pc.. risikoen for burn-in er simpelthen for stor. Læser man maualen står der også at man bør maksimalt spille playstation etc. i to timer hvorefter man bør se masser af alm fjernsyn.. (går ud fra at det kunne bruges til en generel plasma-betragtning)
tnaa
|
|
|
Det er sg da noget crap.....kan man ikke spille PS2 i mere end 2 timer ??  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ja jeg kan hjælpe
hold dig fra det Plasma l**t endtil de kan lave rigtig .
Hvis du skal have plasma så find et andet , der ikke støjer så meget .
Du kan komme ned og høre dette det er sgu næsten som en gammel rør amp med 10 blæser .
|
|
|
Er det tuneren der larmer ? Hvilke andre larmer mindre, alle ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
jensen skrev:
Ja jeg kan hjælpe hold dig fra det Plasma l**t endtil de kan lave rigtig . Hvis du skal have plasma så find et andet , der ikke støjer så meget . Du kan komme ned og høre dette det er sgu næsten som en gammel rør amp med 10 blæser . |
|
|
Er det tuneren der larmer ? Hvilke andre larmer mindre, alle ? |
|
|
nope skærmen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Acer skrev:
jensen skrev:
Ja jeg kan hjælpe hold dig fra det Plasma l**t endtil de kan lave rigtig . Hvis du skal have plasma så find et andet , der ikke støjer så meget . Du kan komme ned og høre dette det er sgu næsten som en gammel rør amp med 10 blæser . |
|
|
Er det tuneren der larmer ? Hvilke andre larmer mindre, alle ?
|
|
|
nope skærmen
|
|
|
hmm.......hyggeligt, kan det ikke justeres ved at bruge en eller anden Cinema funktion ? Syntes jeg af have læst et sted
Jensen, når du spiller Doom hele natten opstår der så burn-in på skærmen ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
jensen skrev:
Acer skrev:
jensen skrev:
|
|
Er det tuneren der larmer ? Hvilke andre larmer mindre, alle ?
|
|
|
nope skærmen |
|
|
hmm.......hyggeligt, kan det ikke justeres ved at bruge en eller anden Cinema funktion ? Syntes jeg af have læst et sted
Jensen, når du spiller Doom hele natten opstår der så burn-in på skærmen ? |
|
|
jo men det hjælper ikke meget .
Der er ikke noget burn-in her , om så vi spiller i 15 timer
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 17 April 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HR Jensen - kan ikke huske hvad det filter heder .. men hvis du stiller det på 75 et eller andet så lamer det ikke så meget - som når det står på 100 !!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et Philips 42 PF9986 ? Det er godt nok en LCD fætter, men de er vel efterhånden på højde med plasma tv'ene, oder ? 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun pioneer der summer i panelet ??? Hvis det er bliver jeg sgu skuffet... Jeg bruger ikke den indstilling der hedder advanced pure cinema da man simpelthen ikke kan sidde ret ud for skærmen og se film (med mindre man kan li' lyden af sur hveps hele tiden) har dog heller ikke registreret nogen nævneværdig forskel i kvalitet ved at bruge adv-settingen frem for "standard-prue-cinema" eller "off" for den sags skyld. Skærmen er stadig så ny så jeg overvejer stadig om jeg skal klage eller ej, for på den anden side er billedet og designet klart det bedste jeg har set. "hvepse-støjen" høres kun når man sidder ret ud for skærmen (mærkeligt nok!!), og jeg er helt sikker på at man ikke hører den i butikken pga den baggrundsstøj der er sådan et sted, men når du sidder i stuen og hører en film uden tju-bang og musik SÅ hører du det helt sikkert...
tnaa
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tnaa skrev:
| men når du sidder i stuen og hører en film uden tju-bang og musik SÅ hører du det helt sikkert... |
|
|
....og hvem gør det?
Jeg har en PDP-504 og jeg synes at I er nogen pylre-røve
Ja den summer lidt, men det er altså på petitesse stadiet. Mit tidligere Sony billedrørstv var meget værre pga. linieskiftfrekvensen ved 15 kHz. Og min projektors blæser larmede helt extrem meget. Så jeg har det fint med lidt hyggesummern.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
tnaa skrev:
| men når du sidder i stuen og hører en film uden tju-bang og musik SÅ hører du det helt sikkert... |
|
|
....og hvem gør det?
Jeg har en PDP-504 og jeg synes at I er nogen pylre-røve
Ja den summer lidt, men det er altså på petitesse stadiet. Mit tidligere Sony billedrørstv var meget værre pga. linieskiftfrekvensen ved 15 kHz. Og min projektors blæser larmede helt extrem meget. Så jeg har det fint med lidt hyggesummern. |
|
|
ja kan være , men de skulle nu opgive det .
Hvis nu de have sagt i den shop hvor jeg købte mit at det kunne summe lidt , så havde jeg aldrig købt det men det er nok noget shops ikke må sige eller vil .
Det vil svare til jeg skulle sælge en rør uden at fortælle kunden at der kan for komme støj når dens blæser går igang .
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sssssssssssssssssssss....hyggesummen, ja tak ssssssssssssssssssssss men pioneer sssssssssssssssssssssssssss går for at være den bedste sssssssssssssssssssssssssss skærm (rent billedmæssigt er det såmænd sikkert også korrekt) ssssssssssssssssssssssssssssss så synes jeg blot det er hoget hø at de ikke ssssssssssssssssssssssssssssss kan lave det ordenligt sssssssssssssssssss hvis alle de andre kan sssssssssssss... og ja ... jeg ser MANGE film uden at det nødvendigvis er med chuck norris jean calude van damme og en masse død og ødelæggelse....
tnaa
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
spøg til side .. jeg mener altså ikke at det er tilfredsstillende at en "bieffekt" ,som pioneer kalder det, skal tages så bogstaveligt (at der rent faktisk er en bi-effekt som i hvepse-effekt ) ... Det er trods alt en fyr til 30k + og hvis de andre mærker ikke summer synes jeg sgu godtnok at det er pinagtigt af pioneer...(hvor end god skærmen så ellers er..)
tnaa
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle plasmaer summer, selv B&O's til 150k . Jeg var forbi 2Tal i går og høre på det summen, og i er sgu godt nok pylrede. Bevares det summer da en smule, men det er sg godt nok ikke meget og jeg måtte bede sælgeren slukke alle andre støjkilder før man svagt kunne høre det. LCD skærmene summer iøvrigt også Så Jensen, plasma er ikke noget for dig og der findes ikke et panel som ikke summer, Pioneer ligger måske i den øvre ende med sumning men det er marginaler som er til forskel på den Pioneer, Sony og Philips skærm jeg hørte på 
Det summer iøvrigt når det køler af og sumningen er derfor ikke konstant i intensitet. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Det summer iøvrigt når det køler af og sumningen er derfor ikke konstant i intensitet.
|
|
|
Acer,
Det er simpelthen ikke korrekt .. jo det er rigtigt at tuneren snurrer/summer en meget lille smule og at det er den der varierer i intensitet, men jeg kan garantere dig for at selve skærmen SUMMER konstant ved indstillingen "Advanced pure cinema"... (selvom det kun er ret ud for, at man hører det, men det er trods alt også her man sidder bedst)
tnaa
|
| Til top |
|
| |