| Sendt: 25 April 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jalle skrev:
| Har jeg overvejet at købe Pioneer DV 575 Da jeg har hørt den skulle være ret god til prisen . |
|
|
Når du ikke skal bruge lyddelen, så synes jeg ikke det er det bedste valg. Sony DVPNS 7XX serien har bedre billede.
Jalle skrev:
| Så havde jeg kun tænkt mig at spille normale lyd cd`er fra Mets`en da den er rigtig god til det :o) Den koster vist os 6000-7000 fra ny :o) |
|
|
God idé. Den er iøvrigt identisk med Pioneer DV 717.
Jalle skrev:
| Med hensyn til tv-tuneren . kan et kort til pc`en så lave et lige så godt billed som en ekstern tv-tuner feks. Zinwell eller Nextvision n6 |
|
|
Nu er jeg personligt ikke specielt imponeret over de eksterne tunere. Hvis du får fat i et ordentligt tuner-kort, og undgår støj fra selve PC'en (jeg fik aldrig mit eget til at virke), så er en PC-løsning rent billedmæssigt temmeligt sikkert bedre. Det er bare væsentligt mere krævende mht. opsætning, og mere besværligt i brug.
Det bedste tv-billede jeg har præsteret at lave på en projektor indtil nu er fra en Sony DVD-optager. Men en gammel JVC S-VHS video er nu heller ikke at kimse ad. Lad være med at stirre dig blind på at de eksterne tunere leverer VGA, progressive scan og diverse opløsninger, det er ikke dér forskellen ligger - projektoren skal konvertere opløsningen alligevel, og de fleste tuner-boxe laver ballade med frameraten, det sker ikke hvis du kører et rent PAL-signal af god kvalitet direkte i projektoren. Tuner-boxene vinder som regel på skarpheden, men du får samtidig nogle generende artifacts som du ikke har med en VHS/DVD-optager. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|