Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z3 / Panny AE700 på PC. Opløsning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moboman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 April 2005 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Hej gutter og gutinder.

Jeg overvejer stadig køb af projektor men har ikke kunne finde noget info om opløsningen via DVI/VGA/3-komponent indgang, som 100% har sat mig ind i opløsning på maskinen, uden at forvirre mig.

Jo det er en 16:9 maskine. Den er bygget til 1280 x 720. Hvad med ens skrivebord i Windows som man kører ud af sit ATI Radeon X800 VIVO kort som har alle 3 ovennævnte udgange, hvad vil ens max opløsning blive der?

Jeg havde lidt i tankerne at lave den her store stue om til den perfekte hjemmebiograf, med fast installation af alle kabler, inklusive min PC, men hvad end kabler der nu skal bruges.

Kan jeg derfor godt køre en 1024x768 eller 1280x1024 opløsning ud af projektoren og f.eks spille et computerspil i denne opløsning? jeg synes at have forstået at projektoren kan tage de to valgte opløsninger via VGA & DVI stikket, eller er jeg galt på den? Det har lidt med valget at gøre af lærred ligeså. Jeg har jo en 4 x 5,5 meter stue, så 4:3 lærred kunne vel sagtens bruges med en af de kraftige projektorer som er nævnt nedenfor.

Nu er det vel gængs for både Panasonic AE700 og Sanyo PLV Z3 går jeg ud fra, men er den ene egnet til både PC og hjemmebiograf, så vil jeg favorisere denne.

Pft mvh Martin :)

Til top Vis moboman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moboman

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

moboman skrev:

og Sanyo PLV Z3 går jeg ud fra, men er den ene egnet til både PC og hjemmebiograf, så vil jeg favorisere denne.

Det med tilslutning til PC ved jeg ikke meget om, men Z3 og ae700 bruger de samme lcd paneler  så det er to meget ens projektorer.

De har hver deres fordele, men det kan du finde meget om her på siden.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har før spillet på min Z3'er. Det er ret fedt, men du skal helst køre 1280x720 for bedste resultat. Denne opløsning understøttes også af de fleste nyere spil som f.eks. Half Life 2. Kører du 1280x1024 så vil grafikken være klemt sammen. HL2 kører faktisk rigtig godt på projektoren uden ghosting. Det bedste resultat vil du få med DVI udgangen, dernæst VGA og så component. Jeg kører min normale TFT monitor i 1280x1024 og har så sat en genvejs-tast op til at skifte til 1280x720 og VGA udgangen.

moboman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sejt nok

per_zk, hvordan sætter man sådan en genvejstast op på sin computer?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Det kan man gøre inde i ATI skærmdriver indstillingerne.

moboman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Coo. Jeg har lige fået ATI X800XL PCI-Express kortet for 4 dage siden og har bare slet ikek haft tid at rode med det. jeg vil undersøge hvor. Hvad for en driver kan du anbefale? hvad bruger du selv?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes