Forfatter |
|
PippiBOB Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville blot dele denne gode oplevelse jeg har haft. Bestilte den torsdag d. 21/4 om aftenen min nye projektor hos Digitalo.de, til en famøs pris på kun 4700 kr.
Mit budget var ikke stort og jeg frygtede da også en skuffelse, men det blev en Sharp XV-Z10E LCD Projektor:
http://80.237.225.71/detail.jsp;jsessionid=D71CC67A820B238E4 7480DB1D408C5B2?gruppe=43658
Mandag d. 25/4 kom UPS så med pakken, som blev betalt pr. efterkrav. Herefter blev PJ'en smidt i loftet. lærredet sat op.........og sikke et resultat. Jeg er vitterlig meget overrasket over dens performance. Den har ovenikøbet optisk lens-shift....hvilket er super lækkert.
Købte et loft/væg monterbart rulleærred i computercity på 180 x 180 til 999 kr.
Til folk med meget lavt budget kan denne projektor virkelig anbefales. Bruger den nu både med DVD, PS2 og TDC selector.
Happy hunting :-)
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt scoret. Ser der står 32db. Hvordan opleves blæserstøjen fra den?
mvh
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I ECO mode er det overhovedet ikke noget at snakke om. I "ikke" ECO mode, kan den godt høres en smule, men er stadig ok :-)
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 30 April 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med nyanskaffelsen 
Dit indlæg kan sikkert inspirere andre, der går med tanker om at købe en projektor i den prisklasse. Det er sund fornuft at købe en ny, frem for at se på alle de forældede data-projektorer, der findes på brugtmarkedet til samme pris. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
ezzy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke med fundet!
Jeg går selv og tænker på at købe en projektor til filmbrug og har heller ikke det store budget - så denne model lyder rigtig godt. her en tysk anmeldelse hvor den får roser http://www.cine4home.de/tests/projektoren/test_LCDProjo_Shar pXV10/Test-SharpXV10.htm
dog skriver de også at den har >10% overscan og de-interlacing mangler resulterende i et uroligt billede i kontrastrige situationer - er det noget du oplever?
kontrast forhold er angivet til 600:1 - nyere modeller som benq5120 har kontrastforhold på 2000:1 - er det noget du oplever som et problem?
oplever du nogen pixelering? den har jo ikke verdens bedste opløsning....
vil være super hvis du vil skrive lidt om dine første erfaringer med den bla. hvad du finder mindst godt ved denne model:)
Forøvrigt kan man til samme pris få en infocus x1a (DLP) - nogen som har erfaringer med denne? - jeg har ikke læst nogen tekniske anmeldelser af den men 'brugerne' på projectorcentral er ret glade for den - også som filmprojector.
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan starte med at sige, at i dette prisleje ville jeg aldrig drømme om at købe DLP. Jeg ser helt klart regnbuer på alle med 2x Wheel Speed, hvilket alle de billige har.
Mht. kontrasten er det kun normalt for DLP'er at have "meget" højere kontrast ratio. Selvfølgelig er der også Hi-end LCD med høj kontrast, men så snakker vi igen en helt anden pris. Oplever på ingen på mangel på kontrast og må sige at farverne på især tegnefilm er helt fantatiske........virkelig flot. Dog er billedet også rigtig godt på andre film, men stærke farver er den god til synes jeg.
Pixelering er der selvfølgelig en smule af, men sidder jeg bare 2 meter fra lærredet, ja så kan jeg slet ikke se det mere. Normalt sidder man jo endnu længere væk........så NEJ, intet at bemærke her.
Uden at træde nogen over tæerne må jeg sige, at jeg ikke helt forstår at folk går ud og køber f.eks. en Z3 til en lille stue i en 2 vær. Det er virkelig mange penge synes jeg. Men det er selvfølgelig op til den enkelte.
Hvis jeg skal skrive lidt for og imod, så ser de således ud.
For: - Super Farver - 4000 timers pærertid - Optisk Lens shift (uhørt til den pris) - Ægte 16:9 - Mulighed for HDTV 720i samt 1020i komprimeret.
Imod: - Har ikke så mange indgange, men det løses f.eks. med en S-Video Hub. - Justering af billedeform.....ikke så mange muligheder
Konklusion:
Jeg har set på en del proktors det sidste stykke tid. Fra den gamle Canon med 300:1 i kontrast, som var udemærket til HIfi-Klubbens 40000 krs. Projektor. Har set både DLP og LCD og går klart efter LCD når vi snakker under ca. 10000 i DK og 8000 i Tyskland på nuværende tidspunkt.
Denne projektor er vireklig et fund for pengene. Jeg er yderst tilfreds og kan varmt anbefale den til andre...........selv med højere forventninger. Jeg var selv af det indtryk (efter at ha' læst herinde), at alt andet en Panasonic AE700 og Sanyo Z2+Z3 ikke var noget at råbe hurra for. Jeg kan kun sige, at det er jeg dybt uenig i. Takker dog for alle de gode råd og flinke mennesker der gerne besvarer ens spørgsmål :-)
Held og lykke med købet til alle der stadig søger.
|
Til top |
|
|
ezzy Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
tak for det fyldige svar som har overbevist mig om at sharp'en bliver min første projektor:) Bor selv i en 2V og har ikke tænkt mig at ommøblere lejligheden til biograf - men vil blot gerne have mulighed for at se mine dvd film på 'det store lærred' som nok til en start bliver på en hvid væg.
hilsen
ezzy
Update: har lige været på idealo.de for at se hvad der er af muligheder i 4-5000kr området. Til 4000kr er det muligt at få en toshiba et1 som har samme specs som sharp men også: faroudja dcdi chip, kun 28db, scart og component:) skal lige som jeg ikke kan finde nogen reviews af den....
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den har mange af de samme features................dog ser det ud som om, at den ikke har lens-shift samt 1000 timers lavere pærertid.
|
Til top |
|
|
Peder_vang Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med garantien, er det noget der kan ordnes fra danmark, eller skal man sende den retur til tyskland ?
Og hvad med momsen ?
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk ikke undersøgt med garantien, men tænker blot at tyskland jo ikke ligefrem er langt væk. Endvidere skal de overholde samme garantiregler, som andre EU lande. Momsen er fri indenfor EU når der handles, så det skal du ikke tænke over. Pris er hvad du ser + fragt ca. 29 Euro ved efterkrav.
|
Til top |
|
|
ezzy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pippibob
har besluttet mig for at gøre dig kunsten efter og bestille sharpen. jeg skal samtidig have en ny dvd afspiller. så vidt jeg kan læse mig til i tests af sharpen har den ingen de-interlacer så det kræver en dvd med progressive scan. næste punkt er forbindelsen fra dvd til sharpen: findes der et converte stik så der giver mulighed for at connecte component til s-vhs (som vist er den eneste brugbare indgang)? jeg har set på en pioneer dv 370 hos laserdisken til 1000kr - som har progressive scan via component..
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhh. ha det ved jeg faktisk ikke. Prøv at lave en ny tråd om dette emnu.
Held og lykke med købet. Håber du bliver glad for den.
|
Til top |
|
|
ezzy Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pippibob
benytter du s-vhs udgang fra dvd til projektor og har din dvd progressive scan ud af s-vhs? har du testet billedkvaliteten via de forskellig indgange?
/ezzy
|
Til top |
|
|
PippiBOB Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter S-Video i begge ender. Ved ikke med progressive scan. Har en NAD T531 DVD.............aner faktisk ikke om den understøtter det.
|
Til top |
|
|