Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor-køb & overførsel af TV-signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
okkels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej folkens,

Jeg er ret ny i hjemmebiografens verden og vil derfor gerne lige vende følgende med Jer, inden jeg går helt amok i en shopping-rus! ;-)

1) Jeg har fået et rigtig godt tilbud på en HP Projektor ep7122. DLP-teknologi med 6-segmenters farvehjul, 1020 lumens, 1600:1 kontrast og DVI-indgang. Er det helt tosset at købe denne, hvis jeg primært skal bruge den til film & playstation? Som sagt er prisen rigtig go', så det kan næsten ikke betale sig at lade være!
Link til produktet: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/2211-73039-802 55-80255-7695587-7695589-10418903.html?jumpid=oc_R1002_DKDAC -001_HP%20ep7122%20Home%20Cinema%20Digital%20Projector&l ang=da&cc=dk

2) Jeg er dernæst lidt i tvivl om hvordan jeg får TV-signalet over på projektoren lettest og bedst. Umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvordan det foregår, hvis det ikke skal gøres gennem en ekstern TV-tuner (eller en video). Er det korrekt forstået? Og hvis det er, er følgende produkt på en mulighed:
http://www.avshop.no/catalog/product_info.php?products_id=43 7

Har man andre muligheder for at overføre signalet? Eller er der andre eksterne TV-tunere end ovenstående, som jeg skal kigge på? Og hvordan er mulighederne for at gøre det trådløst?

På forhånd tak for hjælpen,
Kristoffer Okkels

Til top Vis okkels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af okkels

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

TV signal til en projektor kan komme mange steder fra.

Den du linker til kan sagtens bruges,  ellers en Video,  dvd optager eller måske en selector hvis du har kabel TV  , selv bruger jeg en selector til min projektor.

Trådløst kan ikke anbefales,  der bliver kvaliteten for dårlig.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

okkels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har undret mig meget over, at der er TV-tuner i gammeldags VHS-maskiner, men ikke i DVD-afspillere? Er der nogen speciel årsag til dette?

Jeg har desværre ikke kabel-tv, så en selector er ikke en mulighed og jeg havde heller ikke pt. planer om investere i en DVD-optager. Derfor er den sidste/eneste mulighed vel at købe en ekstern TV-tuner, right? Jeg kan ikke på nogen måde få signalet fra mit fjernsyn over i projektoren?

Hvis TV-tuneren er det, der skal til, er der så nogen, der har erfaringer på dette område? Hvad skal jeg holde øje med?

Tak igen.

Mvh,
Kristoffer

Til top Vis okkels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af okkels

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

En videomaskine skal jo kunne optage, og derfor skal den have sin egen tuner. En dvd-afspiller skal jo netop kun afspille, og så er der ingen grund til at have en tuner. Men dvd-recordere er jo allerede blevet så billige at de ligger under prisen for en fornuftig video for blot et par år siden. Jeg synes i hvert fald at under 2000 er billigt. Bemærk i øvrigt at kabel-tv via videoens tunerdel efter min erfaring giver et sørgeligt billede på en projektor. Størrelsen afslører signalets elendighed. Efter sigende er en digital parabol eller en Selectorboks eneste vej til gode tv-billeder. Det kan jo også være at en god luftantenne duer, men det har jeg ikke prøvet. Jeg kender ingen metode til at hente tv-tunerens signal over i projektoren.

Cr4Sh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Grunden til at der er TV tuner i en VHS maskine, er at den jo kan optage, og derfor skal bruge en TV tuner.

DVD afspillere kan ikke optage, derfor har de ingen TV tuner

Logisk nok, er der derfor også TV tuner i DVD optagere.

En VHS maskine fungerer fint som en billig TV tuner. De eksterne TV tunere er så vidt jeg ved en smule dyre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes