Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: endelige købt th42pa50 men... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fatbass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

Hey købte et panasonic th42pa50e i bilka i går. 21000 med vægbeslag.

Pg det var med stor spænding da jeg har fået det op på væg da jeg tilsluttede strømen. Jeg har sat en ps2,xbox,digital parabol til scartstik og en dvd til componten og jeg kan kun sig f**k f**k OG ATTER f**k, sindsygt skrapt billede uanset hva og meget nemt at sætte op. jeg sidder 1,5m-2,0m væk fra skærmen og var lidt bange for det ville værer alt for pixeleder men det var det bestemt ikke.

Så ville jeg hører om nogle få ting: 1. Hva skal man bruge sidegardinerne til i 4:3 og hva har i sat dem til? 2. Hva skal man gøre skærmen rent i? må man bruge alm vindus puds? 3. og som alle andre har spurgt om hva med burn-in er det nemt at få som jeg har forstået på det? Jeg mener jeg har læst at hvis man skruer kontrasten halvt ned og lyset næsten helt op så skulle man være mere sikker. også tænket jeg på det med de side gardiner om det var noget der skulle forhinder burnin, men hva så når man ser en film i 16:9 som nogle gange har sorte bjæker i top og bund? hva med hvis jeg spiller xbox hvor lang tid tag det at lave burn in? Håber i kan svar på alt det :-) tak. 

ps. synes det er alle pengene vær selv om der ikke er dvi eller hdmi.         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;         & nbsp;     

Til top Vis fatbass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fatbass

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet

Begynder mig s.. at glæde mig til mit pana dukke op fra tyskland i næste uge. Lytter lige med på resten af tråden.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej fatbass,

Godt at høre at skærmen er god, venter spændt på min fra Tyskland.

Var vægbeslaget med i kassen eller er det ekstraudstyr ?

mvh /Carsten

Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

fatbass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

i bilka var væg beslaget ved siden af i en ekstra kasse, aner ikke om det er normalt det høre med. men er der ingen der har det tv som ved det med gardiner og burn in?

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det.

Hvordan er billedkvaliteten ved alm. tv-kigning? Ser billedet lidt "groft" ud p.g.a. opløsningen?!

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

fatbass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

tak :-) ved alm antenne stik bruger jeg kun til tv2 og der er kvaliteten ikke hel fed, men på min digital parabol force 1155 er billede kniv skarpt virkelig et godt billede det bedste jeg har set på et plasma tv

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

fatbass når du ser DVD synes du så kvaliteten er bedre end på CRT? eller er det det samme?

kan du lave en liste over positive/negative ting ved TV'et? og og.. kan du ikke tage nogle billeder så vi kan se? 

I øvrigt det der med "dvi og hdmi" kabel, skulle det gøre kvaliteten bedre på plasma? eller har man slet ikke brug for det og er det mere til projektor man bruger det? lidt nedern at det plasma th42 der ikke kan tage det..

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

fatbass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

jo jeg skal nok tag nogle billede i løbet af ugen. Jeg havdet et 8år gammelt philips 32" widescreen 100hz, og der er billede meget bedre på mit panasonic både med dvd og parabol. jeg bruger componten til dvden og synes det er rigtigt godt, så godt at jeg ikke ville gi 10000for mere for at få dvi eller hdmi stik

Må man godt bruge alm vindues rens på den?

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Ang. rengørring af tv'et, så er skærme idag rime modstands dygtige.

Du skal ALTID bruge en bomulds klud (Et par gamle og slidte underdrenge(underbukser) er rigtig gode)

Normalt bruger man bare noget lunken vand, men hvis du har noget som er svært at få at, bruger du bare noget sæbe.

Jeg bruger kontakt rens til at tage alt fedt fra min skærm, og det ødelægger ikke noget. (Fordamper meget hurtigt og efterlader ingen streger)

Du skal ikke være bange for burnin. Der er faktisk lige før at det helt er væk ved nye paneler. Der skal vært fald meget til. Det er normalt at du kan fornemme at f.eks. tv2 logoet også er tilbage efter du har slukket billedet, men det forsvinder inde for et par minutter.

Du skal først være nervøs når du ser billeder fra et fx. DR1 når du lige har skiftet til TV2
Så er der ikke andet at gøre end at smide en ~80% hvid baggrund på, og lad den stå i et par timer.

Jeg mener at have læst et sted at hvis der forekommer burnin, er der 99% af tiden pga. tv'et er instillet forkert med contrast og brightness.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

fatbass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

gichael3257 tak for hjælpen :-) det var rart at få lidt at vide. jeg har sat contrast til halv og brigthless næsten helt op. Mener jeg har læst et sted at det skulle være bedst. er det rigtigt?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes