Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Epson EMP-TW10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle jer eksperter

Jeg så lige en anmeldelse ef denne epson projektor her på siden hvor den får rimelige karaktere.

Men mit spørgsmål er så om tiden er løbet fra den, og jeg skal holde mig fra denne?

Den kan fås for ca 5000 i tyskland lige for tiden, så kan den bruges til den pris?

MVH

René K

Til top Vis renék's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af renék

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg mene efter HURTIGT at have kigget på pårojektoren at du vil kunne bruge dine penge meget bedre. En kontrast på kun 800:1 kan gøres meget bedre til ca de samme penge...
Nogen vil nok foreslå dig at spare lidt flere penge op og så få en bedre projektor. Er det et fast budget ???

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Mit bugdet ligger ikke fast på de 5 klik men henad 7 klik

Hvad vil du så anbefale i den prisklasse?

Kan se du også har projektor, hvor langt fra lærredet sidder du og ser film, mit problem er at jeg ikke sidder mere end 2-3 m fra hvor et evt. lærrede kommer til at hænge.

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

2-3 meter..2 meter er for lidt! hvis du sidder 3 meter væk, skal du nok holde dig på omkring 80" for overhovedet at kunne overskue hvad der sker i billedet.

jeg har en benq pe5120, som jeg er meget begejstret for, den fås vist til omkring 7000 på nettet i dk. det er en dlp, så du skal lige se den i funktion inden du køber, pga. regnbueeffekten (hvis du ikke ved hvad det betyder så søg på forummet...)

så skal du selvfølgelig have et hæderligt kabel, evt. en ordentlig dvd, og evt. et lærred, medmindre du selv vil prøve at bikse noget sammen.

renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Har læst flrer steder der er en del der ikke sidder mere end små 2 m fra lærredet men jeg ved så ikke lige hvor stort et billede de kaster op.

Jeg har en Rotel RDV-1060 dvdafspiller så det skulle være på plads.

Hvad med BenQ PB8120 er den rimelig den kan fås for ca 6500 i tyskland med fragt til danmark...........

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Mht. afstanden til lærredet/TVet gælderde gamle tommelfingerregler ikke helt længere, men naturlovene kan man jo ikke helt ophæve. Hvis du sidder mindre end ca. ~1,3 gange lærredets bredde fra billedet, er du nødt til at dreje hovedet for at se hele billedet. Jeg vil foreslå 1,5 gange som bedst afstand, men ved 2 meters afstand vil du få ca 70" så det er da ok.

Du bør også tage med i dine overvejelser at de fleste jeg kender starter med at vil have de berygtede 100" men efter noget tid finder man ud af at billedet er for grynet, rummet er for lille el. lign.

---------------------------

Mht. Benq pb8120 er det en data-projektor: 

-meget høj lysstyrke(=kridhvid, men mørke områder bliver til en uklar masse uden detaljer)

-støjer meget (34 db!! benq pe5120 støjer 26 db, de 26db er ok, men jeg vil sige at allerede 31db er til at blive vanvittig af)

-mangler dvi-indgang (som engang vil være standard på selv billige DVDer og xbox 360 og ps2; der står godt nok den understøtter hdtv via component, men der findes vist ikke apparater der kan spytte dét ud)

-Den er 4:3, så du udnytter ikke hele opløsningen, og du får sorte bjælker på væggen bag lærredet.

-------------

jeg er utrolig tilfreds med min benq pe5120, men det er kun en "midlertidig" løsning, indtil man kan få en DLP med 1280*768 opløsning til menneskepenge. Du skal være klar over at for 10500,- ca får du jo en noget bedre projektor, som vil kunne udnytte den bedre opløsning fra hd-kilder, hvis det er noget du lægger vægt på.

renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jamen så kan det da være man skulle kigge lidt mere på  benq pe5120 den kan jo også fås for ca 5600 i tyskland med fragt.

Mit næste spørgsmål er så hvor stortet lærrede man skal vælge og hvad man skal vælge ud fra?

Det siger vel sig selv at man skal vælge et 16:9 men hvad skal målene sådan ca være hvis man skal have et billede på 70-80" eller deromkring.

Hvad skal man slippe for at få noget rimeligt det skal være et rulle lærrede da jeg ikke har mulighed for et rammelærrede.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

renék skrev:

Mit næste spørgsmål er så hvor stortet lærrede man skal vælge og hvad man skal vælge ud fra?

Du skal vælge det, du selv synes er bedst! Start med at bruge væggen til at se film på. (Hvis du ikke har en glat hvid væg, så køb en voksdug i Jysk Sengetøjslager til 50 Kr. og brug bagsiden af den.) Eksperimenter med størelsen på billedet, og find i ro og mag finde ud ad hvor stort et billede du foretrækker, inden du investerer i et "rigtigt" lærred.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes