Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af lcd fjernsyn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Nu har jeg siddet og kigget i flere interessante tråde herinde ang. fladskærme.. Og jeg er efterhånden kommet til den konklusion at jeg skal have mig et 32" lcd fjernsyn - primært pga af at størrelsen passer perfekt til stuen (et 37" / 42" plasma vil virke for stort i forhold til rummet)..

Jeg har selvfølgelig planlagt at gå ud i de forskellige forretninger og kigge på de forskellige fjernsyn og så vælge mig frem til mine personlige favoritter - altså jeg bryder mig ikke om at blive præget af andres erfaringer da det jo er mig selv der skal kigge på fjernsynet

Men jeg har jo ikke så meget forstand på teknikken, og vil helst ikke købe "et dårligt" fjernsyn til mange penge.. Så jeg mangler lidt guidelines til kontrastforhold og responsetime!! Altså mere hvad man skal gå efter og hvad man IKKE skal gå efter..

Hvis der er nogen der lige kan give et par hurtige svar vil jeg være meget taknemmelig..

Med venlig hilsen

Jakob Jensen

Til top Vis bettejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bettejensen

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob

Jeg vil bestemt mene, at du skal tage en endelig beslutning om størrelsen først og derefter pengepungens mulighed - så kan du zoome dig ind på præcis det du vil have og vil få mest ud af efterfølgende.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for et 32" lcd fjernsyn.. Pengepungen er ikke det vigtigste lige på nuværende tidspunkt, mere hvilke specs jeg skal gå efter!! Mit endelige valg af skærm bliver jo nok fjernsynet med det bedste billede (efter min mening) og med nogle okay specs

Men spørgsmålet gik jo osse mest på hvilke specs jeg skulle gå efter da jeg ik helt har styr på det!! Og jeg bryder mig ikke om at spørge en sælger i en butik da man ofte får 3 forskellige svar i 3 forskellige butikker

Med venlig hilsen

Jakob Jensen

CassaNoah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob.

Jeg var for et par uger siden i nøjagtig samme situation som dig. Skulle også til at anskaffe mig en eller ande form for flatTV, og begyndte at kigge lidt på markedet, og faldet derfor over dette forum, som vi just befinder os i. Samtidig, havde jeg sagt til mig selv, at jeg hellere ville anskaffe mig et CRT-TV, hvis jeg ikke kunne finde et lcd/plasma, som leverede et tilfredstillende billede. Derfor startede jeg med at tage en tur forbi elgiganten, for at pejle mig ind på hvad jeg syntes var interessante emner. Samtidig var jo dog også blevet bekendt med de mulige store besparelser, der i er ved køb af TV fra tyskland. Derfor var min reference Panasonic TH37PA50  ,som i andre tråde herinde (godt nok som 42", men det vidste jeg var for stort til mig), var blevet omtalt i mange positive vendinger, og til en pris i tyskland, som ramte inden for min offervilje. I Elgiganten kunne jeg besigtige omtalte Panasonic-TV, og konstaterede ganske rigtigt, at det havde et fortræffeligt billede. Ved siden af hang der så et Thomson 32lb220b4, som er et LCD-tv, som havde et, for mig at se lige så flot billede, og med nogle tekniske data, som er helt i top i forhold til Panasonic (selv om dette ikke var det vigtigste). Tilgengæld havde dette TV, for mig at se, et flottere ydre finish, end Panasonicen.

Konklusionen i mit tilfælde er, at jeg har bestilt det omtalte Thomson TV, hos digitalo.de, og går nu spændt og venter på at det bliver leveret medio næste uge.

Hvis der er stemning for det, vil jeg gerne uddybe mit valg yderligere, hvis det skulle have interesse. Men kig evt. forbi en forhandler, som har et ordentligt udvalg, så du kan begynde at pejle dig ind på, hvad der passer dig bedst.

CassaNoah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hov glemtet lige...

Min største reference, var at se TVét med et billede/udsendelse, som indholdt hurtige bevægelser (fodbold er en god reference). Lad dig ikke narrer af de test-dvdér som forhandlerne smider på, de virker typisk "lavet" til at fremme flotte billeder, og ikke presse TVét til noget som helst.

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til LCD er det ikke ret vigtigt at kigge efter opløsningen, da den som regel ligger på omkring 1280x768, hvilket er tilstrækkeligt til at vise højopløst tv eller dvdsignal, når det kommer på banen hos de store danske tv stationer og når der kommer ordentlige dvd-afspillere med dvi udgang på markedet.

Responstiden skal helst ned på i hvert fald 16 ms, hvilket er et udtryk for hvor hurtigt de små spejle en lcdskærm kan beskrives til at bestå af, kan nå at vende sig og dermed vise en ny farve. Den hurtigste responstid ligger pt mellem 8-12ms.

Kontrastforholdet skal selvsagt være så højt som muligt, da det beskriver forskellen i lysstyrke mellem de lyseste og mørkeste områder i et billede. På LCD ligger de bedre skærme oppe omkring 800-1000:1.

Derudover skal du gøre op med dig hvor mange features der skal være i dit LCD, de forskellige fabrikanter har alle egne versioner af billedforbedrende kredsløb og en hel masse andet mere eller mindre overflødigt gejl.

Hvis du leder efter det bedste LCD teknologien kan tilbyde lige nu, skal du have fat i Sony, NAD eller Philips' topmodeller, og så vurdere hvad du syntes er det bedste billede efter dine øjne. Der er nemlig en del uenighed på området. Hvis du kan vente sommeren over, så står de store fabrikanter med deres nye modeller på trapperne, og der sker meget indenfor LCD-teknologien for hvert år der går.

Leder du efter rimelig gode og saglige anmeldelser af stort set alle LCD skærme, dog ikke NAD, kan du med fordel kigge ind på en engelsk hjemmeside der hedder avforums.com.

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen..

Mange tak for Jeres svar  Nu er der da noget baggrund for at gå på jagt efter et nyt fjernsyn til stuen...

Med venlig hilsen

Jakob Jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes