Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG RZ-42PY10x VS Panasonic 42PV500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scooter1161
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tror jeg har fået indsnævret mit valg til et af disse 2(LG RZ-42PY10x og Panasonic 42PV500) som begge kan fås i tyskland for mellem 20 og 22k.

Men hvilket af dem skal man vælge. Jeg har personligt selv kun set LG's i virkeligheden, men er der nogen som har erfaring med, eller set Pana'en, som kan fortælle lidt om den eller hvor man eventuelt kan se den henne?

Eller er der et helt tredje alternativ som jeg har overset?

/Scooter

Til top Vis Scooter1161's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scooter1161

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

ja det vil jeg også gerne vide. Jeg stod før i mellem valget LG eller pioneer 435 xde. Men nu har jeg læst lidt om panaén en anmeldelse af den, og den bliver virkelig skamrost! bl.a med sorte niveau og billed kvalitet. Men jeg ved sku heller ikke hvor man kan se det henne, jeg bor i vejle området. Hvis nogen evt. har set fjernsynet i aktion, må de da også gerne lige skrive en kommentar herom.

Jeg kiggede også lidt på pana`ens spec. og de er da noget bedre end f.eks. den pioneer jeg før havde kigget på. 

Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

Hoffa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Overvejer også at købe et Panasonic PV-500, men har ikke fundet meget information på nettet om det. Hvor har du læst den anmedelse,  Marc?

Henrik

Til top Vis Hoffa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoffa

Scooter1161
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Ja, den anmeldelse vil jeg også meget gerne læse...

/Scoter

Til top Vis Scooter1161's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scooter1161

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med hvor Pana 500 kan ses i levende live i Odense-området?

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Marc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

den test var godt nok af dens lille bror; 37", men allerede her var billede kvalitet meget bedre end sony og pioneer, så det må jo også gølde for deres nye model: pana 500.

Men her er et link til testen:http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1112009_l14/i ndex.html

Nu vil jeg så lige se om jeg ikke kan finde en forhandler i midtjylland, som har dyret stående...

Til top Vis Marc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marc

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hej

hvis i er int. i LG ville jeg forreslå at i gir LG RZ-42-PZ-70 en kigger. Syntes den er bedre end, LG RZ-42PY10x

bare et forreslag.

Ellers skulle panasonic være førene inden for plasma. (mente det firma jeg var ved før. Da de skulle lave plasma tv. var det panasonic de brugte som reference)

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hvor finder du LG PZ70 henne? Den findes hverken på den svenske eller den internationale side?!

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

efter lidt hurtig søgning er der en her på siden under tilbudsavisen

power

Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Dav igen...har selv en pz70´er...og den er god! Men prøv lige at checke LG´s nye pm serie....under "dataudstyr" på deres webside. Mindst ,hvis ikke bedre,

specs end ALLE andre....designet er direkte fremragende!!!!!!!! Helt specifikt hedder modellen rz-42pm12x......  Bare billigere end Pana/Pioneer!!!

De har også en ny LCD skærm LP1....bare for lækker!!! Ny generation af lcd med

revolutionerende teknologi!!!!! Check det!!!

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

mz-42pm12x.....WWWWWWOOOOWWWWWW
Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

McFlyDuckman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hvis du stadig kigger efter den LG så er der på den svenske side et link til test som er værd at læse...godt nok på svensk, men det går vel.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=RZ-42PY10&model=NOTHING

Til top Vis McFlyDuckman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFlyDuckman

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Marc skrev:

ja det vil jeg også gerne vide. Jeg stod før i mellem valget LG eller pioneer 435 xde. Men nu har jeg læst lidt om panaén en anmeldelse af den, og den bliver virkelig skamrost! bl.a med sorte niveau og billed kvalitet. Men jeg ved sku heller ikke hvor man kan se det henne, jeg bor i vejle området. Hvis nogen evt. har set fjernsynet i aktion, må de da også gerne lige skrive en kommentar herom.

Jeg kiggede også lidt på pana`ens spec. og de er da noget bedre end f.eks. den pioneer jeg før havde kigget på. 

Hvad er det for nogle bedre "spec's"som er bedre end pioneer?? Kontasttal lader til at være noget producenterne har kastet op i luften hvorefter de er landet i vilkårlig rækkefølge...

Jeg er sikker på, efter den megen positive omtale, at pana'en er super, men jeg vil dog lige forsikre om at pioneers skærm ikke er så ringe som mange i øjeblikket gør den til. Har selv en 435er og er ovenud tilfreds med billedkvaliteteten. I sin tid da jeg købte pioneer'en istedet for panasonic var nogle af de vigtigste grunde:

1: synes at pioneers måde at stække billedet på gør personer mindre sammenpressede end panasonic (ok - en smagssag men alligevel)

2 håbløs langsom fjernbetjening (for mig et meget vigtigt punkt - er superzapper. jeg vilde blive sindsyg sekundet efter de to sekunder det tager at skifte kanal:)

3 pioneers eksterne tuner som gør at man kun har minimalt med ledninger langs væggen... ingen ledninger til playstation surround mv

Skulle jeg købe nu kunne det da godt være at jeg ville overveje pana, men jeg synes sgu at de folk der nedgør pioneers sorte er forkert på den. Jeg har min egen teori om at man kommer til at fokusere på den ultrasorte og højglans'ede ramme som jo f.... er mere sort end det sorteste sorte... Ikke engang mit gamle crt tv kan vise sort som dette.Men igen det er en smagssag. Jeg synes at billedet er MEGA godt både på mit antennesignal, men især på dvd. Glæder mig til at der er sparet på til at kunne købe en ordenlig dvdafspiller

/tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man se diss LG skærme??? og evt panasonic i samme forretning for at sammenligne??

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes