Forfatter |
|
JackDSølbeck Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået mit Panasonic PA50 og købt et svhs kable med scart dims til.
Problemet er når jeg har computeren sat til Panny så fylder billedet mere end der kan være på skærmen. Jeg har prøvet alle mulige indstillinger for skærm m.m. Også sat den til 720p
Det er et Radeon 9800 pro kort, nogle der ved hvad der skal til for at kunne se det fulde skærmbillede på mit tv ??
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt opløsningen i Windows ned.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har koblet grafikkortet til TV'et via svhs kabel, hjælper det ikke noget at ændre på opløsningen, fordi grafikkortet altid vil nedskalere signalet til 720x576 inden udgang via svhs. Hvis man skal udnytte grafikkortets højere opløsning skal man benytte DVI. Dette er dog ikke muligt med PA-50'eren.
Jeg vil tro at problemet ligger i at grafikkortet har enablet overscan på tv-udgangen. Dette skal slås fra, hvis du vil have hele desktoppen med. Men dette vil så medføre at du vil få en sort ramme rundt om billedet istedet. Jeg tror du skal have fat i noget driver software til Ati kortet der hedder: R3DTweak, for at kunne justere overscan. Men måske kan det allerede gøres fra deres driver.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle DVD-afspillere og andre apparater der tilsluttes TV'et har enablet overscan i højere eller mindre grad. Dette opdager man dog ikke fordi man jo ikke umiddelbart kan se hvad man går glip af. Dette er jo ikke til at undgå hvis man smider Windows brugergrænsefladen på TV'et. Lidt øv, når man ikke helt kan se statusbaren og windows start knappen
|
Til top |
|
|
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener du kan løse problemet ved i skærmindstillinger at gøre s-video-tilslutningen til primær skærm. Jeg går ud fra, at du har en anden skærm tilsluttet via vga / dvi. Denne vil så ikke få et optimalt billede.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ligemeget hvilken af de to skærme der er primær. Men er problemet for dig at billedet er så stort at det scroller?
Du skal sørge for at under ATI Catalyst Control Center (Hvor du aktiverer TV'et), sættes opløsningen på Desktop Area til det samme som opløsningen du sender ud til TV'et. Det vil sige at du feks. vælger 800x600 i Desktop Area. Og 800x600 i skærmopløsning under egenskaber for skærm. Dette selvfølgelig for TV'skærmen.
Problemet er at hvis du vælger at desktoppen skal være fx. 1280x1024 men så vælger 800x600 i opløsningen for TV'et, så kommer du til at skrolle rundt.
Husk at det ikke hjælper noget at sætte opløsningen højt, da grafikkortet nedskalerer opløsningen til 720x576 under alle omstændigheder.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg skal scrolle rundt. Hvad hvis jeg smider den igennem min Yamaha RX-V2500 forstærker, den har svhs indgang og componet til plasma. Vil det være en ide ?
Jeg har faktisk 2 skærme til samt tv på svhs. 1 dvi og 1 analog. De kører begge 1280x1024 men når jeg sætter tv til går den ene ned på 1024x768 og billedet på den ene tft skærm kommer til at minde om det der sendes via svhs. Dvs ikke så kønt og man skal scrolle, desuden er der en sort kant i toppen. Den er så mindre hvis jeg vælger overskandering i skærmstørrelse under justering i driveren.
Det er lidt skod, der må da være andre der har det problem ? __________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackDSølbeck skrev:
Ja jeg skal scrolle rundt. Hvad hvis jeg smider den igennem min Yamaha RX-V2500 forstærker, den har svhs indgang og componet til plasma. Vil det være en ide ?
|
|
|
Det vil ikke hjælpe overhovedet. Det er jo det signal der sendes ud af grafikkortet der er beskåret.
Udover det er det da en udemærket idé at lade det gå igennem forstærkeren, hvis den kan upkonvertere til komponent. Så slipper du jo for et ekstra kabel. Dog skal du jo lige tjekke om kvaliteten forbliver den samme.
JackDSølbeck skrev:
Jeg har faktisk 2 skærme til samt tv på svhs. 1 dvi og 1 analog. De kører begge 1280x1024 men når jeg sætter tv til går den ene ned på 1024x768 og billedet på den ene tft skærm kommer til at minde om det der sendes via svhs. Dvs ikke så kønt og man skal scrolle, desuden er der en sort kant i toppen. Den er så mindre hvis jeg vælger overskandering i skærmstørrelse under justering i driveren.
Det er lidt skod, der må da være andre der har det problem ?
|
|
|
Har du prøvet at følge mit forslag??
Jeg tror under ingen omstændigheder at du skal regne med at kunne køre videre på de to monitorer med samme opløsning som du plejer, når du kobler TV'et til, uden at du så kommer til at scrolle rundt.
Det kommer jo også an på hvad du vil. Er det fordi du skal se film på TV'et eller er det fordi du vil køre windows på TV'et? Hvis du vil styre windows har du vel ikke behøv for at de 2 monitorer kører videre med samme høje opløsning som altid. Hvis du bare vil se film, så skidt da med at det scroller, fordi så vælger du bare Theater Mode, som gør at alt video materiale, som renderes i video overlay, bliver vist i fullscreen via TV-udgangen, selvom det kører i et lille billede på monitoren.
Jeg mener iøvrigt at du på grafikkortet kan sætte en genvej til at switche dine settings. Dvs. du kan skifte settings via en genvej.
Iøvrigt kan man da ikke, efter min mening, benytte tv-udgangen til andet end at se TV/film-materiale. Ikke til at styre windows da. Så skal man ihvertfald benytte VGA eller DVI udgangen. Ikke noget Panasonicen tillader.
|
Til top |
|
|
fatbass Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan kommer man ind i menu'en på tvet for at sætte det til 720p?
eller er det via computeren du har gjort det?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er via computeren !
Jeg havde nu også kun tænkt mig at bruge det til film og ikke windows.
Når jeg slår den ene skærm fra kan jeg kører overlay så det fylder skærmen. Syntes bare der er lidt flimmer på det, en slags støj i billedet, ikke for fedt.
__________________ Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
|
Til top |
|
|