Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor til max 15000kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg står overfor muligvis at skulle købe en ny projektor i MAX!!! 15000kr klassen. Jeg har efterhånden ledt internettet tyndt efter information og tests, men jeg syntes ikke rigtigt jeg bliver klogere!! hvis der er nogen der har nogle gode ideer og råd så skriv det endeligt!!

Jeg har dog et par tilng jeg gerne vil have projektoren til at leve op til:

1.Så lydløs som muligt.

2.højere opløsning end 854x480 (helst 1280x720 eller derover).

3. projektoren skal være i 16:9.

4. den skal have digital indgang (om det er HDMI eller DVI er lige meget).

P.S. jeg er pt. den nogenlunde tilfredse ejer af en pany PTAE100.

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Den AE500 der er dyrere end hvad AE700 koster, så den ville jeg da nok hellere tage :) Se den anden tråd om AE700 der kan fåes et sted til 11999kr. Electric City eller sådan noget.

Ellers er der jo altid en Sanyo Z3, som jeg selv har og er fuldt ud tilfreds med. Søg lidt på forummet. Der er 100 andre indlæg om det samme

Jeg synes dog min Z3 godt kunne være mere lydløs, men den skulle vist være mere lydløs end AE700.

Blev bare lidt skuffet over dens støjniveau, for da jeg fik en demo af den synes jeg slet ikke jeg kunne høre den. Det kan jeg sagtens på mit eget værelse.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ja jeg undrede mig også lidt over at AE500 kostede det samme som AE700 inde på hifiimport. Udfra navnet ville jeg da umiddelbart tro at AE700 er bedre
Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Pink-Bear skrev:
Ja jeg undrede mig også lidt over at AE500 kostede det samme som AE700 inde på hifiimport. Udfra navnet ville jeg da umiddelbart tro at AE700 er bedre

Den er også bedre end AE500  Er ikke selv så meget inde i det, men der skulle i hvert fald ikke være ligeså tydelige VB som på AE500.

Personligt har jeg aldrig set VB på Z3 eller AE700, men på screenshots af AE500 fra romabio.dk. Har også kun fået set 6-7 film på min Z3 og kun 20minutter på en AE700.

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

jeg har nu gransket nettet lidt mere og er faldet over en BenQ 7800 til ca 12000kr. den har godt nok "kun" en opløsning som på 1024x576 til gengæld er det en DLP projektor og det skulle jo være bedre end LCD....eller hvad?

Er der nogen der har nogen praktisk erfaring med BenQ7800?

Jeg har hørt at man ikke skal hænge sig så meget i opløsning på DLP fordi de har mindre udpræget "hønsenet" er det korrekt? Jeg har også hørt at de er langt mere 3dimentionelle i billedet og har et meget bedre sort niveau, men larmer betydeligt mere...nogle kommentare til disse ting?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:
Er der nogen der har nogen praktisk erfaring med BenQ7800?

Det har jeg - ca. 9 måneders erfaring. Jeg er meget tilfreds med købet  -næsten hver dag!

Jeg har hørt at man ikke skal hænge sig så meget i opløsning på DLP fordi de har mindre udpræget "hønsenet" er det korrekt? Jeg har også hørt at de er langt mere 3dimentionelle i billedet og har et meget bedre sort niveau, men larmer betydeligt mere...nogle kommentare til disse ting?

Mine kommentarer er, at du har ret i alle dine betragtninger. Husk at 1024 X 576 pixels er nok til at udnytte dvd'ens fulde opløsning. Der er dog også spørgsmålet om regnbuefænomenet, som kan være noget man ikke bemærker, ser, men lader fare, eller er decideret generet af.

Så det er vigtigt, at du prøver at se både LCD og DLP i brug.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

jeg har desværre ikke ikke mulighed for at teste en BenQ7800 da jeg bor i Aars og der tilsyneladende  ikke er nogen forhandlere af den inden for en overskuelig distance. Derfor stiller jeg lige et par spørgsmål mere.

hvordan er støj niveauet fra projektoren (jeg har set en demo af Panasonic's PTAE700 og den havde da et dejligt lavt støj niveau, men til gengæld var Sort stadig ikke helt sort, selv om det dog var betydeligt bedre end på min PTAE100).

Nu regner jeg med at signal kilden til projektoren bliver en Denon 2910 eller 3910, og denne DVD afspiller kan som bekendt scalere billedet til 720p via de digitale billede udgange. Hvad siger 7800 til at få serveret sådant et signal, når nu dens maks. opløsning er på 576 linier (jeg ved at andre har haft problemer med sorte kanter rundt om billedet på såvel Sanyo Z3 som PTAE700)?

PT. ser det ud som om mit valg står mellem denne BenQ 7800 og Panasonic PTAE700. umiddelbart hælder jeg mest til BenQ7800 da det er en DLP projektor. men jeg er lidt bange for bare at købe den når nu jeg ikke kan se den i brug først!

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Det er jo i mine øjne en større investering, så det er vigtigt at du vælger rigtigt. Begge projektorer er gode bud til prisen.

Om det bliver den ene eller den anden, må komme an på, hvad du vægter højest. Personligt er jeg ikke i tvivl om at jeg valgte, hvad der var bedst for mig. Jeg købte den i øvrigt selv ubeset, efter at have fået demonstreret en række LCD'er og DLP'er: PTAE500, Z2, IF SP4800, IF SP5700, BenQ PB6200, Optoma H30, Sim2 Domino...

Måske kan lens-hift være afgørende for dit valg. Jeg havde mulighed for at anbringe min projektor det helt rigtige sted, så det var ikke interessant for mig.

Jeg demonstrerede min PE7800 for en anden interesseret (brugernavnet kommer. når jeg husker det), og selv om han var imponeret over billedets kvalitet og lys-dynamik, så tror jeg nok han endte med at vælge LCD pga. støjniveauet.

Du kan sagtens fodre PE7800 med 720p - det gør jeg selv fra tid til anden med min BBK971H. Nogle gange ser det ud, som om det reducerer visse aliaseringsfænomener.

Hvis du er i nærheden af Køwenhavn en dag, så læg vejen forbi og få en demo i BoyeBio - du er velkommen.

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag været ude og kigge på et den lille benQ og den lille infocus i hifiklubben ( de havde desværre ikke de større modeller) de ville få Infocus 5700 hjem så jeg kunne se den hvis jeg var interesseret. men jeg tror den er lige dyr nok for mig, er den meget bedre end BenQ7800? den lille benq (tror den hed 5120) led lidt af rainbow effekt og havde ikke det bedste sort niveau, hvordan er 7800 på dette punkt.

Jeg har desværre ikke mulighed for at komme forbi staden og se din in action Boye. det er også der for jeg stiller så mange spørgsmål.

Jeg tror efterhånden at det ender med at jeg tager chancen og vælger en BenQ 7800. men der går desværre lige lidt tid inden pengene kommer.

Så skal jeg bare have valgt en ny DVD afspiller og en Ny surround preamp.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Infocus SP5700 har faktisk lidt ringere kontrast end PE7800 (1400 mod 2000), så der er måske kun lysstyrken og bedre optik der taler til fordel for 5700. Jeg synes ikke helt den virker merprisen værd (næsten det dobblete af PE7800, da jeg købte).

Jeg kan ikke forstå at den lille BenQ havde dårligt sortniveau ift. SP5700. Den kan have været anderledes kalibreret, måske. Regnuerne på modeller med 2x farvehjulshastighed, som PE5120 er for mig slet ikke til at leve med. Jeg kan en sjælden gang i mellem se dem på min egen, men jeg finder dem ikke distraherende.

Hvis du som jeg er parat til at handle med svenskerne, så kan du få den til 12- 13.000,- Dkr. Tjek evt her: http://www.prisjakt.nu

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se koster den minimum 14000kr i sverige, jeg har fundet den her i danevang til 12000kr. http://www.projektorsalg.dk/produkt.html?varenummer=201732&a mp;gruppe=53 så mon ikke jeg handler her i landet. Så nu mangler jeg bare pengene....vente, vente........vente, vente...

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Mon ikke du har glemt, at de priser jeg linker til er i billige svenske kroner?

Det lyder som et fint tilbud,  du selv har fundet, så det vil jeg da også foretrække frem for køb i udlandet.

God fornøjelse - ventetiden er lang, men bgeejstringen bliver stor

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

så er det vist afgjort, det bliver en 7800.... glæder mig allerede som et lille barn.

Tak for alt hjælpen Boye!

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Det er et klogt valg. Jeg ville dog give den 576p fra denon 2910/3910. Ikke 720p. Ellers bliver der scaleret for mange gange.
Til top Vis Morten M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten M.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Lidt offtopic, men hvor meget ville I scalerer op til på min Z3 når jeg bruger en Philips 9000S via HDMI?

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

ville Hitachi PJ-TX100 kunne følge med i opløbet mellem PA700, Z3 og 7800?

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Lidt offtopic, men hvor meget ville I scalerer op til på min Z3 når jeg bruger en Philips 9000S via HDMI?

720p. Det er dens native opløsning.

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

Det tror jeg ikke.

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Morten M. skrev.

Sims-m skrev:

Det tror jeg ikke.

Ikke at jeg har set alle i aktion selv, og jeg ved det er bare en test. Men tjek lige www.cine4home.de øverst til højre, der er en sammenlignings test af de fleste pj. resultatet ses forneden,

Hilsen Palle

Til top Vis palle2612's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle2612

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum