Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Att. PA50-ejere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg besigtiget dyret - i Bilka, Tilst, som vist nok er det eneste sted i Århusområdet, hvor det kan lade sig gøre. Det var en god oplevelse, hvis man ser bort fra en emsig Bilkamedarbejder, som ikke var meget for at tilslutte en dvd-afspiller, så vi kunne teste en smule. Men hvad kan man ellers forvente sig af sådan et sted?

Tv-billedet imponerede mig. Det var - som tidligere nævnt af andre - virkelig klart og skarpt og samtidig med god "farvedybde". Vi havde medbragt lidt forskellige dvd'er, bl.a. "Tiger på spring" pga. de levende, farverige kampscener. Også her bestod det.

Ved Woody Allens sort-hvide mesterværk "Manhattan" viste der sig (måske) et mindre problem. Vi ville se, hvordan det klarede den skarpe kontrast ml. sort og hvid. Her optrådte der i visse tilfælde en grønlig kant i kontrasten mellem yderpunkterne. Er det bare et spørgsmål om at få indstillet tv'et ordentligt? Måske skyldes det et svagt RGB-signal fra det lange (tynde) scartkabel?

Jeg kunne heller ikke umiddelbart få det sat op til at vise 2.35:1, som "Manhattan" er i. Ved 16:9-visning var der selvfølgelig bjælker over og under billedet, men de var ikke brede nok, da billedet virkede sammenpresset for at få plads til det hele. Kan det ikke lade sig gøre at få vist det korrekt?

Men alt i alt et godt indtryk, og jeg kunne da godt finde på at bestille i denne uge - dog ikke i Bilka.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest synes jeg nok du har (mis)brugt bilka medarbejderen rimeligt meget, ved ligefrem at få tilsluttet ekstra udstyr, velvidende at du aldrig ville komme til at købe netop hos ham. Dette synes jeg er at gå over stregen. Men nok om det!!!

Jeg har aldrig oplevet nogle grønne kanter fra min dvd, bruger dog også component, så kan jo ikke sammenlignes direkte. Videoen smides dog over scart indgangen, men selvfølgelig ikke via RGB, men heller ingen problemer der.

I 2,35:1 har jeg ikke oplevet at få forkert forhold, tror du ikke det er et opsætningsproblem fra dvd afspilleren istedet, i hvert fald ikke noget jeg nikker genkendelse til

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:
 Er det bare et spørgsmål om at få indstillet tv'et ordentligt? Måske skyldes det et svagt RGB-signal fra det lange (tynde) scartkabel?

Er du sikker på det var RGB?

Kasper Bang skrev:
Jeg kunne heller ikke umiddelbart få det sat op til at vise 2.35:1, som "Manhattan" er i. Ved 16:9-visning var der selvfølgelig bjælker over og under billedet, men de var ikke brede nok, da billedet virkede sammenpresset for at få plads til det hele. Kan det ikke lade sig gøre at få vist det korrekt?

Jo.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

jakobskovgaard skrev:
Først og fremmest synes jeg nok du har (mis)brugt bilka medarbejderen rimeligt meget, ved ligefrem at få tilsluttet ekstra udstyr, velvidende at du aldrig ville komme til at købe netop hos ham. Dette synes jeg er at gå over stregen. Men nok om det!!!

Mjoh, burde det ikke være almindelig praksis, at et produkt til 20.000 kr. kan vurderes ordentligt uden større sværdslag? Og hvis man nu havde en rigtig god oplevelse hos forhandleren, kunne man vel fristes til at give lidt ekstra for den gode service - ikke mindst fremadrettet, da man ville være mere tryg, hvis der nu skulle tilstøde problemer med investeringen. Når det er sagt, har du da ret; jeg kommer aldrig til at købe den type produkt i Bilka - i hvert fald ikke til den merpris ift. det tyske marked. Mit besøg betød dog meromsætning for Bilka, da jeg foretog mine hverdagsindkøb ved samme lejlighed (bleer og en dvd ). Nå, nok om etik eller mangel på samme - hører vel ikke hjemme i dette forum.

jakobskovgaard skrev:
I 2,35:1 har jeg ikke oplevet at få forkert forhold, tror du ikke det er et opsætningsproblem fra dvd afspilleren istedet, i hvert fald ikke noget jeg nikker genkendelse til

Muligvis. Der var ikke fjernbetjening til dvd-afspilleren, så jeg kunne ikke fifle med den.

Otto, TC skrev:

Nej.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:
Mjoh, burde det ikke være almindelig praksis, at et produkt til 20.000 kr. kan vurderes ordentligt uden større sværdslag?

I Bilka?

Kasper Bang skrev:

Otto, TC skrev:

Nej.

MVH/Kasper

Så vil jeg gætte på dette og diverse andre mangler i opstillingen har skylden.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes