| Forfatter |
|
deluxe Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har netop kigget i eletric city reklamen og set dette phillips til 14896 og synes da det er en god pris for et 42" jeg har dog ikke set det i virkeligheden endnu men er det ikke et godt tilbud? synes umiddelbart det virker ret billigt for et phillips, og dem jeg har set indtil vider har været god kval. nu er jeg ikke den store hifi guru så cutting edge techonologi er ikke et must. men til 15k er det så ikke det bedte 42" man kan købe ? eller kan det betale sig at finde et i tyskland som er meget bedre?
|
| Til top |
|
| |
deluxe Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2005
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
har siddet og kigget list på Panasonic TH-42PA50E og det lyder også rigtig fedt!
prismæssigt ligger de på det samme ca. ihvadfald hvor jeg kunne finde det i tyskland. men hvis phillips er ca lige så godt vil jeg liså gerne hente det i EC og gi en 2-3k ekstra for at få det med det samme osv.
har fundet specs på philips'en men ved ikke hvad man skal kigge efter. Nogen der kan hjælpe eller kender dem og ved om de er ca. lige gode?
philips 104 pf4 specs fra tyskside
PHILIPS Breitbild Plasma-Fernseher "107FP4". Durch seine geringe Tiefe von nur 9 cm, ist dieser Design-Fernseher ideal zur Wandmontage geeignet - wirkt wie ein Gemälde an der Wand! Ausstattung: 107 cm Bilddiagonale‚ 100 Programmspeichplätze‚ Smart Text mit 10 Seitenspeicher‚ Smart Picture-/SoundControl. Inkl. Fernbedienung, Wandhalterung und Tischfuß. Anschlüsse: 2x Euro-AV, S-Video-in, CVBS-in, PC-Eingang. Farbe: Perlweiß-Silber. Maße: ca. B121,5xH66xT9 cm.
Auflösung: 852x480 WVGA. Kontrastverhältnis: 3000:1. Bildhelligkeit: 1000 cd/m². Betrachtungswinkel: 160°. Digital CrystalClear. Plug&Play. 16:9 Kino Format. Virtual Dolby Surround.
panasonic specs
42" Panasonic 16:9 Plasma TV - HD kompatibel - 16:9 Breitbildformat - 106 cm Bildschirmdiagonale - Kontrast 4000 : 1 - 852 x 480 Pixel Auflösung - 8,6 Mrd. darstellbare Farben/ 2.048 Graustufen - 1x Hyperbandtuner - Progressive Scan - 99 Programmspeicherplätze - Videotext Level 2,5 - PAL (B/G, D/K, 60), SECAM (B/G, D/K, L), (M-) NTSC - Bildschirm-Menü, Bildschirmschoner - System mit 26 Watt Ausgangsleistung - YUV-Eingang, Video-Eingang 3 x RCA, Scart (RGB, S-Video, Composite) - 106,8 x 70,0 x 9,7 cm - 33 kg - optionale: Sockel TY-ST42PA50W und TY-ST42PX5W, Wandhalterung TY-WK42PR2W(kippbar)/TX-WK42PV2W, Rack TY-S42PX50W
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er lige i overkanten. Du kan købe det til 12849 i el-giganten.
Skærmen er udemærket, men man skal være klar over at den ikke er HD-Ready.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
neXuzDK Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv overvejet at købe 107 PF4'ern, men hvordan kan det være jeg ikke kan finde noget info om den på nettet?
Ikke engang Philips hjemmeside har den listet. Søger man på google, får man faktisk kun dette link til hifi4all.dk.
Mvh Daniel (1. post) 
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en PA50'er, og mener den er Phillips langt overlegen hvad angår billedekvalitet. Gå ud og se dem begge, og du er overbevist. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
| Har selv en PA50'er, og mener den er Phillips
langt overlegen hvad angår billedekvalitet. Gå ud og se dem begge, og
du er overbevist. |
|
|
Kan jeg kun give dig ret i, PA50 er meget overlegen!
Desuden kan jeg nævne at den Philips er en såkaldt "promo" model, hvad
det betyder aner jeg ikke, men kunne ikke forestille mig det var godt
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med at den er en promo-model, de har den jo alle steder?
Jeg tror det er et tv Philips har lavet til alle dem der "bare" skal have et fjernsyn og som gerne vil have et flat fordi det er smart. Det er jo også prissat så det kan konkurrere med lavprismodellerne. Når Hr & Fru Danmark står i Fona og kan købe en fladskærm af nogen de aldrig har hørt om til 11-13K eller et Philips til 13-15K, så vælger mange af dem nok et Philips, lige meget om det er bedere eller ej  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være begrænset, hvor sjovt det er at sidde med et 42" tv, der ikke kan klare HD standarden, når den engang bliver indført. En mulig grund til, at det tv er så billigt. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvad mener du med at den er en promo-model, de har den jo alle steder?
Jeg tror det er et tv Philips har lavet til alle dem der "bare" skal
have et fjernsyn og som gerne vil have et flat fordi det er smart. Det
er jo også prissat så det kan konkurrere med lavprismodellerne. Når Hr
& Fru Danmark står i Fona og kan købe en fladskærm af nogen de
aldrig har hørt om til 11-13K eller et Philips til 13-15K, så vælger
mange af dem nok et Philips, lige meget om det er bedere eller ej  |
|
|
Præcis, og deraf ordet promo, entry level model
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Promo og entry level er ikke det samme. Typisk vil man på dansk kalde en promo, for en kampagnemodel altså en model der er lavet til en specifik kampagne og som ikke er en del af det normale sortiment.
@ powda
Det er svært at finde en 42 plasma der er >HD Ready hvis den skal koste under 20K. TH-42PA50E som folk er så begejstret for her inde har jo den samme lave opløsning. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er det svært at finde rigtige HD plasma TV.
Er det overhovedet nogle 42" der har en opløsning på 1366 x 768. (HD i 16:9)
Desuden får du jo sikkert smidt billige 42" tommer i nakken når HD endeligt engang kommer til DK.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne godt forestille sig at de lavopløste vil falde i pris, på den anden side så bliver de jo nok primært solgt til folk der bare vil have "et fladt tv" og som er ret ligeglade med HD, men det bliver spændende at se hvad der sker. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
neXuzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at svare på mit eget spørgsmål, så har electric city navngivet modellen forkert i deres avis, og på skiltet. Modellen hedder FP4 og ikke PF4, det giver lidt flere resultater på google 
Hvad mener i med HDTV ready? Det skalerer vel bare ned ligesom 99% af alle de andre flat-tv's på det danske marked gør?
Lige et lille spørgsmål mere, hvorfor har alle de plasma jeg har set kun en masse input's men ikke output's? Har ikke set et med udgang til høretelefoner endnu, men det er måske bare at sætte en converter fra phonostik til minijack i?
|
| Til top |
|
| |
Mr Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
neXuzDK skrev:
Lige et lille spørgsmål mere, hvorfor har alle de plasma jeg har set
kun en masse input's men ikke output's? Har ikke set et med udgang til
høretelefoner endnu, men det er måske bare at sætte en converter fra
phonostik til minijack i? |
|
|
Sony KE-P42M1 har udgang til høretelefoner, under et front panel, skjult foran på tv'et.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Promo og entry level er ikke det samme. Typisk vil man på dansk kalde en promo, for en kampagnemodel altså en model der er lavet til en specifik kampagne og som ikke er en del af det normale sortiment.
@ powda
Det er svært at finde en 42 plasma der er >HD Ready hvis den skal koste under 20K. TH-42PA50E som folk er så begejstret for her inde har jo den samme lave opløsning.
|
|
|
Yes, præcis det jeg mener. Derfor er det en af Philips' billigere modeller - man er handicappet når det kommer til HDTV. Af den grund har jeg svært ved at se en fremtid med de modeller. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
neXuzDK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
MichaelWB skrev:
|
@ powda
Det er svært at finde en 42 plasma der er >HD Ready hvis den skal koste under 20K. TH-42PA50E som folk er så begejstret for her inde har jo den samme lave opløsning.
|
|
|
Yes, præcis det jeg mener. Derfor er det en af Philips' billigere modeller - man er handicappet når det kommer til HDTV. Af den grund har jeg svært ved at se en fremtid med de modeller.
|
|
|
Men det har dem der vil holde sig på den rigtige side af 20.000kr ikke 
|
| Til top |
|
| |
mkmig Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
neXuzDK skrev:
|
For lige at svare på mit eget spørgsmål, så har electric city navngivet modellen forkert i deres avis, og på skiltet. Modellen hedder FP4 og ikke PF4, det giver lidt flere resultater på google 
Hvad mener i med HDTV ready? Det skalerer vel bare ned ligesom 99% af alle de andre flat-tv's på det danske marked gør?
Lige et lille spørgsmål mere, hvorfor har alle de plasma jeg har set kun en masse input's men ikke output's? Har ikke set et med udgang til høretelefoner endnu, men det er måske bare at sætte en converter fra phonostik til minijack i?
|
|
|
Mit Pana PV500 har output til høretelefoner.
Morten
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
neXuzDK skrev:
powda skrev:
MichaelWB skrev:
|
@ powda
|
|
|
Jeg kan nu godt se en fremtid for de billige skærme, jeg kunne faktisk gidt finde på at købe en selv.
Argumenterne for at købe den billige er - nåja primært at de er billige Vi har ikke HD via tv eller DVD endnu. Det er på vej men inden det bliver udbredt går der hurtigt 2-4 år, i den periode vil skærmene blive bedre og billigere og der vil måske også være dukket nogle alternative teknologier op i mellemtiden. Hvis du køber et af de billige plasma tv til 10-15 k så vil du have et ok tv med en stor skærm og du vil spare 15+ K i forhold til de gode HR- Ready skærme. Om nogle år kan man så smide billigskærmen ind på soveværelset, i køkkenet eller vhor man nu synes man mangler en stor skærm og købe en ny HD skærm, som til den tid nok koster det samme som lavpris skærmene gør i dag. På den måde ender du med to skærme til samme pris som hvis du køber en HD Ready kærm i dag.
Yes, præcis det jeg mener. Derfor er det en af Philips' billigere modeller - man er handicappet når det kommer til HDTV. Af den grund har jeg svært ved at se en fremtid med de modeller.
|
|
|
Men det har dem der vil holde sig på den rigtige side af 20.000kr ikke  |
|
|
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |