Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af plasmaskærm?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hey!

Er nyt i dette forum, så ville lige sige dav, og lægge ud med et spørgsmål som har været oppe at vende et par gange i det her forum.
Da jeg lige har fået købt hus, synes jeg at det er på tide at få investeret i en fladskærm, men hvilken????????
Jeg har læst diverse tråde ang. det emne, og faldet over panasonic PA50 og PV500e.
Har også kigget lidt på Pioneer XDE43, men det er jo trods alt lidt dyrere.
Jeg har besluttet mig for, at det skal være 42", da jeg ikke synes mindre kan gøre det.
Hvad er så den store forskel på de tp Pana´er? Foruden prisen på ca. 8000.
Jeg vil jo gerne se før jeg køber, det er jo klart. Men hvor fanden kan man lige finde en butik, der har lige precis de 3 skærme, så man kan sammenligne?
Jeg bor sønderborg, og der er en Fona, Merlin, GodTone,Hifiklubben og det var så det.
Er der nogen af jer der ved hvor de har et stort udvalg, hvor jeg ikke skal køre sindsygt langt? Helst i Sydjylland?

Jeg takker for opmærksomheden, og håber der er nogen som vil hjælpe!

Mojn herfra.

Og forresten, jeg køber selvfølgelig syd for grænsen. De mange tusinder kroner vil jeg sgu egentlig godt spare.

Benton
Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Benton skrev:

Og forresten, jeg køber selvfølgelig syd for grænsen. De mange tusinder kroner vil jeg sgu egentlig godt spare.

Og det er så svaret på hvorfor du ikke kan få en ordentlig fremvisning af dem her i landet!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Det var måske en idé at kigge der hvor du har tænkt dig at købe? Det kunne også tænkes de der havde andre skærme du måske syntes bedre om.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Benton skrev:

Og det er så svaret på hvorfor du ikke kan få en ordentlig fremvisning af dem her i landet!

Kan såmænd ikke fornægte at det er en god grund til at handle syd for grænsen, da det jo ER mange penge man sparer.

Jeg har dog to vægtige grunde for at købe dansk:

Pesonligt har jeg det bedst ved at kunne tage hen til forhandleren og snakke face-to-face hvis der er problemer- ikke noget med email eller gebrokkent tysk over telefonen plus at man ikke skal til alt det bøvl med at sende skærmen med fragtmand uden egentlig at vide om den kommer frem (eller tilbage igen for den sags skyld).

Endvidere har jeg, da jeg købte min Pioneer skærm, tilkøbt totalforsikring, hvilket jeg ikke tror kan lade sig gøre syd for grænsen. Jeg har ikke tidligere købt totalforsikringer da jeg mener at de i mange tilfæde er penge ud af vinduet men jeg må sgu indrømme at med et bæst til 30000+ giver det mig en indre ro at det såmænd kan falde ned fra væggen eller sønnike kan hælde sodavand i den uden at jeg skal være bekymret ... 

mvh

/tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Det er der selvfølgelig noget om. Var i dag nede i Merlin og kigge lidt.
Der havde de et Sony P37 XS1, med en 1024x1024 opløsning, og hold da kæft et godt billede. Er der nogen der har set det?
 Hvor meget betyder forskellen fra 1024x768 og 1024x1024, egentlig for billedet, og for fremtidssikring med HDTV? Er 1024x768 ikke mindste HDTV opløsning?

Er måske kommet lidt på andre tanker med at købe i tyskland. Der er jo en del usikkerhed ved, så jeg tænker lidt mere.
Jeg synes bare at det er en jungle, med hensyn til valg af plasmaskærm.
Hvad skal man kigge efter, og hvor stort osv. Jeg hader det, for tænk hvis jeg købte et, og der måske var et der var bedre til prisen.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Benton skrev:
  Hvor meget betyder forskellen fra 1024x768 og 1024x1024, egentlig for billedet, og for fremtidssikring med HDTV? Er 1024x768 ikke mindste HDTV opløsning?

Mindste HDTV opløsning er 720 linier, så de skulle begge være gode nok.

De to forskelligt opløste skærme du nævner er to forskellige typer paneler. De tilsyneladende flere linier på 1024x1024 panelet er der delte meninger om hvorvidt det er en fordel, for det betyder samtidig at det kun kører interlaced, hvor 1024x768 panelet kører progressivt.

OK hvad betyder det så i praksis?

...det betyder at du ved selvsyn skal vurdere hvilken skærm der er bedst. Det er jo heller ikke kun opløsningen, men en masse andre parametre der også har indflydelse.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

OK. Sidder også og tænker på om et 42" bliver for voldsomt. Er der nogen der har et 42", der kan give lidt feedback. Hvor langt sidder i fra skærmen?
Regner med at komme til at sidde ca. 4-5 m fra skærmen. Umiddelbart, efter min rundtur i merlin i dag, synes jeg ikke at 42" virker for stort, men det er jo svært at bedømme når det nu ikke hænger i min stue.

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

42" og 4-5m er perfekt ... (har selv pio-43" og det er ihvetfald godt)  - men husk at signaler fra møg-kvalites-kanaler (tv3 mv) ikke altid er alt for heldige via et analog signal, men på trods af dette synes jeg at kvaliteten generelt er ok når blot man ikke sidder 1-2mfra skærmen..

tnaa

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes