| Sendt: 02 Juli 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det sat op og den ser bare møglækker ud! Så dagen er gået med at nyde min nye lækre skærm men som smileyen hentyder er jeg også lidt forvirret omkring mange af de tekniske områder! Håber der er en eller flere som kan hjælpe mig med disse ting..
1. Er der en mulighed for at gøre teksttv skærmen mindre? Den virker sindssyg stor - er dette noget tilvænning eller kan man reducere størrelsen?
2. Rengøring - jeg har ladet mig fortælle at man kun skal tørre skærmen af med en bomuldsklud såsom et par bokseshorts.. Er dette rigtigt og kan man bruge vand eller er det helt forbudt?
3. Når man skifter til en kanal mellem 0-9 så kommer der et N bagved tallet, er det muligt at fjerne dette?
4. Jeg har i samme moment med købet af min skærm også købt en hdd fra jeres fælleskøb og vil gerne have et godt stik fra hdd til plasma men aner intet omkring dette... Er der nogen der kender et godt stik?
5. Nu begynder det tekniske at spille ind og her vil jeg meget gerne bede dem som har rigtig godt styr på netop dette om at springe ud af busken og hjælpe mig!
Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at få det optimale ud af min skærm og da jeg synes at det er lidt uoverskueligt med alle de forskellige indstillinger (biograf/dynamisk m.m) så kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp.. Er der noget som man SKAL gøre for at optimere oplevelsen? Jeg sad og så noget fodbold og jeg synes at farverne var lidt mærkelige - kan jeg indstille skærmen så den viser en kamp rigtig rigtig flot og tilmed husker en indstilling på den pågældende kanal?
Ydermere så jeg noget Zulu Rocks og syntes mildest talt at skærmen havde problemer nogen gange med at få et ordentligt billede igennem pga. den hurtige kameraføring, skift i lys osv. - er dette noget man kan afhjælpe eller er det bare tuff luck?
6. Som alle andre nyder jeg at sætte mig og spille en ordentlig omgang PS2. Det prøvede jeg også i dag men synes at skærmen hakkede lidt og hvis der var nogle hurtige bevægelser så det ikke så glidende ud ... Nogen tricks I har til at optimere oplevelsen når man spiller PS2?
Puha en lang smøre! Jeg ved ikke om det er mig som har store krav til en anstændig skærm eller om jeg er berettiget til at føle ovenstående? Jeg håber ihvertfald at der er en eller flere som kan hjælpe mig igennem de 6 punkter...
|