Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG slår pa50 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kgpedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har kendskab til denne lg 42PX3RV. Jeg kiggede på den og pa50'ern i elgiganten igår, og sælgeren anbefalede den fremfor pa50. Prisen var godt den samme.

 

Kristian

Til top Vis kgpedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgpedersen
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

kgpedersen skrev:

Er der nogen der har kendskab til denne lg 42PX3RV. Jeg kiggede på den og pa50'ern i elgiganten igår, og sælgeren anbefalede den fremfor pa50. Prisen var godt den samme.



Jeg vil da hellere høre hvad du synes .
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
kgpedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Ud fra det vi kunne se i butikken, var både designet og billedkvaliteten bedre på LG'en. Men på begge modeller var det demo dvd'er vi så, og jeg ved ikke hvor meget man kan regne med det.

Derudover havde Lg'en bedre tilslutningsmuligheder. DVI/HDCP.

Kristian

Til top Vis kgpedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgpedersen
 
tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Personligt vil jeg passe ekstremt på med lige præcis hvad sælgere i butikker som eksempelvis Elgiganten mener og siger. Som det har været, og dermed skal jeg ikke kunne sige at det stadig er sådan, så kan sælgere opnå favorable bonus'er fra visse firmaer der gerne vil lidt mere frem på markedet. Det var bl.a fremme i medierne for et års tid siden.

Men derfor kan LG'en jo sagtens være fin nok..

/TNAA

 

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok undersøge hvilke generation LG tilhører(kender den ikke)

Pana´en er fra dette forår,og af nyeste generation.

Ellers er jeg enig i at tilslutningsmuligheder og design sagtens kan være udslagsgivende..... 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
videoilu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

LG 42PX4RV - udkommet Juni 2005.

Kontrast: 10.000:1 - Lysstyrke: 1500 cd/m2. 

Har selv testet den, man får meget for pengene.

Til top Vis videoilu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af videoilu
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hvor længe virker de dersens LG?  

Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
powda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :]

__________________
AnanaZz
Til top Vis powda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af powda
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :]

Tjaa med mindre LG prissætter sine produkter højt, for at ligge i samme prisleje (underforstået kvalitetsniveau) som Panasonic. LG har tidligere produceret produkter som prismæssigt og kvalitetsmæssigt ikke lå i top. Det ry hænger stadig ved.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.

Kan du bekræfte hvorvidt Hemmabio har testet med det samme udstyr under identiske forhold, således at sammenligningen er troværdig/fair?

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Hvor længe virker de dersens LG?  

Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?  

Nej.....



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

powda skrev:
Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :]

Tjaa med mindre LG prissætter sine produkter højt, for at ligge i samme prisleje (underforstået kvalitetsniveau) som Panasonic. LG har tidligere produceret produkter som prismæssigt og kvalitetsmæssigt ikke lå i top. Det ry hænger stadig ved.

Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket!

Det er ikke første gang jeg hører det udsagn. Men jeg har bare aldrig været specielt imponeret over plasmaskærme med LGs eller Samsungs navn på.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Ronin skrev:

Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket!

Det er ikke første gang jeg hører det udsagn. Men jeg har bare aldrig været specielt imponeret over plasmaskærme med LGs eller Samsungs navn på.

Du har sandsynligvis heller ikke set ret mange af dem og i så fald så med en ordentlig kilde på! Det er ikke dem der hænger alle steder og normalt er det kun de billigere modeller der kan ses i de fleste butikker. Man skal op i deres 1024x768 modeller før det er interessant!

 



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
ManicMiner skrev:

Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.

Kan du bekræfte hvorvidt Hemmabio har testet med det samme udstyr under identiske forhold, således at sammenligningen er troværdig/fair?

Nei.

Jeg fant frem testen, og det var 42PX4RV der var testet.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
nihen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Hvor længe virker de dersens LG?  

Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?  



Tjah, det kommer jo lidt an på hvordan man ser på det.
 
Fact:

LG World Market Share (as of end-2004)
Plasma TVs (No. 2, 13%)
LCD TVs (No. 5, 8%)
LCD modules (No. 2, 10%) -> i 2005 den største foran Samsung

LG betegnes i industrien som en af de mest innovative plasma-panel fabrikanter, og producerer f.eks. verdens største kommecielt tilgængelige plasma-skærm på  71". Samsung har en prototype på 82" som vist ikke er gået i produktion endnu.

LG leverer plasma paneler som OEM til bl.a.:
  • Sony
  • Toshiba
  • Fujitsu
  • Marantz
  • NEC
  • Pioneer
Så nej, vel ikke ligefrem Prosonic

Med hensyn til den nævnte LG model, så har jeg set den side om side med Panasonic TH-42PA50, og jeg tror det er et spørgsmål om smag. Synes nok bedst om Pana'ens billed, men det er tæt løb. Dog er Pana'ens tilslutningsmulighederne dårligere (ingen HDMI/DVI). Så vælg efter behov.

Eneste test jeg har fundet er: http://www.dinside.no/php/art.php?id=217739

 
Til top Vis nihen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nihen
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

nihen skrev:
F.Christians skrev:

Hvor længe virker de dersens LG?  

Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?  



Tjah, det kommer jo lidt an på hvordan man ser på det.
 
Fact:

LG World Market Share (as of end-2004)
Plasma TVs (No. 2, 13%)
LCD TVs (No. 5, 8%)
LCD modules (No. 2, 10%) -> i 2005 den største foran Samsung

LG betegnes i industrien som en af de mest innovative plasma-panel fabrikanter, og producerer f.eks. verdens største kommecielt tilgængelige plasma-skærm på  71". Samsung har en prototype på 82" som vist ikke er gået i produktion endnu.

LG leverer plasma paneler som OEM til bl.a.:
  • Sony
  • Toshiba
  • Fujitsu
  • Marantz
  • NEC
  • Pioneer

Så nej, vel ikke ligefrem Prosonic

Med hensyn til den nævnte LG model, så har jeg set den side om side med Panasonic TH-42PA50, og jeg tror det er et spørgsmål om smag. Synes nok bedst om Pana'ens billed, men det er tæt løb. Dog er Pana'ens tilslutningsmulighederne dårligere (ingen HDMI/DVI). Så vælg efter behov.

Eneste test jeg har fundet er: http://www.dinside.no/php/art.php?id=217739

 

Og så skl man også lige have med at LG og Philips arbejder sammen om udvikling og produktion af fladskærme.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Det er samsung der sidder i alle B&O.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Det er samsung der sidder i alle B&O.



Du mangler en væsenlig del.. JA det er Samsung.. men glemmer at fortælle at panelet så er videreudviklet af B&O og så sat i produktion af Samsung.
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes