Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket plasma til ca. 20k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg står og overvejer et nyt tv, og valget falder naturligvis på plasma, men hvilket? Jeg vil ofre omkring 20k på det, og overvejer det nye Sony.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=997&zoneid=1

Det er testet her på siden, og det lyder jo okay, men er der nogle der har andre forslag? Hvad skal jeg være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Testet her på siden er det ikke - ikke af os ihvertfald. Det ser lækkert ud, men personligt vil jeg ikke vælge et plasma der kun har en opløsning på 852x480. Desuden er der heller DVi eller HDMi-indgang, så uden mulighed for digital billedoverføsel er det ikke kompatibel med de rigtig gode dvd-afspiller der har den slags output, og et billede på en plasma er altså ikke set ordentligt før man har set det med en af de to ting!

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Okay sorry.. omtalt her på siden.. Har du nogle forslag til hvad jeg bør kigge på så? Jeg så bare 60.000 timers brændtid og kontrastforhold på 10.000:1.. tænkte det er nok et hit..  

Jeg ved minus om plasma (TV generelt da jeg aldrig ser TV.. men vil gerne ha noget der ser pænt ud i stuen) så al hjælp er velkommen..

Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Om kontrastforholdet er 5.000:1 eller 10.000:1 er hip som hap, og glem den med brændtiden - med 60.000 timer giver det en holdbarhed på 32 år med 5 timers tv-kigning hver dag. Det er næppe sandsynligt at man har et apparat så længe alligevel

Panasonic og LG er gode bud omkring de 20k - den rette pris skal nok kunne findes når du beslutter dig for et apparat. Men som altid - der er en del producenter, og der er en del gode skærme - du er næsten nød til at tage ud og kigge selv!

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 06:35 | IP-adresse registreret  

Et godt bud er Panasonics TH-42PA50E: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114553_l14/index.ht ml

Den er der talt meget om for tiden. Den har dog også kun en opløsning på 852x480 og ingen Dvi eller hdmi tilslutning. Hvis du vil have disse features, skal der flere kroner på bordet.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes