| Forfatter |
|
Mikkel Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips 32 PW 9520 eller Philips 32 PW 8719 ?
Er meget i tvivl hvilket tv jeg skal vælge, jeg havde egentlig tænkt
mig at købe Philips 32 PW 9520 til 7000 kr, i Århus (Skulle så køre 300
km ialt, da jeg bor i Ribe), men var så oppe ved min lokale radio og tv
forhandler, og han kunne sælge det for 7500 kr - synes godt det kan
betale sig at give 500 kr mere for at slippe for at køre 300 km, og
hvis det nu også gik i stykker var servicen jo også tæt på.
Philips 32 PW 9520:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=Philips%2032%20PW%209520&ID _infoside=45642
MEN.... er blevet forvirret !
Min radio og tv forhandler anbefalede Philips 32 PW 8719 - et tv uden
Pixel Plus 2, og med 800 siders tekst tv (Selvom han sagde at der var
1200 siders tekst tv på) til kun 5000 kr.
http://www.geizkragen.de/preisvergleich/tv-und-dvd/fernseher /philips/philips-32-pw-8719/229096.html
Og han kan jo IKKE have sagt det for at tjene penge, da han jo anbefalede et billigere fjernsyn.
Mine spørgsmål:
Kan man overhovedet mærke forskel på 800 siders tekst tv og 1200 siders tekst tv ?
Er der overhovedet længere ventetid på tekst tv ?
Hvordan udvælger fjernsyn de 200 sider det ikke indlæser ?
Kan man ikke kan se forskel på Philips 32 PW 9520 med Pixel Plus 2 og 32 PW 8719 ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
32PW9520 uden tvivl - det er merprisen værd og så er der ikke så meget mere at sige til det. Billedkvaliteten er ganske enkelt bare en klasse bedre....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Andersen skrev:
Kan man overhovedet mærke forskel på 800 siders tekst tv og 1200 siders tekst tv ?
Er der overhovedet længere ventetid på tekst tv ?
Hvordan udvælger fjernsyn de 200 sider det ikke indlæser ? |
|
|
Jeg slår lige de tre spørgsmål sammen: Der spørges også tit hvad et tv overhovedet skal med flere end 800 siders hukommelse, når tekst-tv kun indeholder maksimalt 800 sider. Svaret er undersider, jo flere siders hukommelse, jo flere undersider kan tv'et gemme. Dvs. hvis en side (f.eks. side 403 på DR, syvdøgnsudsigt) indeholder flere undersider hvor den skifter automatisk, så kan du uden ventetid bladre mellem undersiderne, i stedet for at vente på at de dukker op af sig selv (der går naturligvis lige lidt tid inden de er indlæst)
Mikkel Andersen skrev:
| Kan man ikke kan se forskel på Philips 32 PW 9520 med Pixel Plus 2 og 32 PW 8719 ? |
|
|
Absolut, der er ganske stor forskel. Jeg har begge stående i butikken, og der er ingen tvivl overhovedet om at det er to meget forskellige tv, billedet står væsentligt skarpere på 9520. Der vil _måske_ være nogle der foretrækker det blødere, lidt uldne billede på 8719 frem for det meget skarpe på 9520, men det er vist et fåtal - jeg har endnu til gode at høre en kunde sige at 8719 er bedre end 9520... Jeg vil påstå at den eneste undskyldning man kan finde for at man kan sige at 9520 ikke har markant bedre billede, er at man vurderer billedet ud fra standard-indstillingerne, her har Philips en grum tendens til at være værre jo bedre model du finder frem. Men vurderet ud fra en fornuftig indstilling af billedet, så er der i mine øjne ingen tvivl om at 9520 er langt bedre. Og det gælder iøvrigt uanset om vi taler DVD eller tv-signaler... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for to gode svar. Kan bare ikke forstå hvorfor han så anbefalede
Philips 32 PW 8719, da han ville få en større fortjeneste ved at sælge
Philips 32 PW 9520.
Men Otto, Tc, ville du også anbefalde det selvom jeg ikke købte det ved jer :) ?
Men det kan godt betale sig at give 2500 kr mere for
Philips 32 PW 9520 ?
|
| Til top |
|
| |
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel.
Jeg synes også du skulle tag et kig på 9509'eren. Det er vist godt nok lillebroderen til 9520'eren, men den udmærker sig ved at have en sort ramme omkring billedet, hvilket er med til at øge kontrasten. Jeg har endnu ikke set et tv der står skarpere end 9509'eren når der kommer en dvd film på (og min dvd-maskine er endda en billig kinøjser). Til gengæld er tekst-tv funktionen så ikke helt så gennemtænkt. Bl.a mangler der en "X" knap, således at man kan skifte mellem tekst-tv og fuld billede, den kan heller ikke selv finde ud af at skifte mellem undersiderne , men trods alt ting som man vænner sig til. (i forbrugeradfærden kaldes det adaption ).
Pøj pøj med det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juli 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men valget står nu stadig mellem Philips 32 PW 8719 eller Philips
32 PW 9520 men det er bare så svært, da jeg ikke kan se, og sammenligne
fjernsynene, jeg bliver nødt til at købe efter specifikationer og gode
råd. Men er det ikke rigtigt at Philips 32 PW 8719 kommer fra en nyere
serie af fjernsyn ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Andersen skrev:
| Tak for to gode svar. Kan bare ikke forstå hvorfor han så anbefalede Philips 32 PW 8719, da han ville få en større fortjeneste ved at sælge Philips 32 PW 9520. |
|
|
Dét er så svært at svare dig på... Du kan jo bede ham om en begrundelse.
Mikkel Andersen skrev:
| Men Otto, Tc, ville du også anbefalde det selvom jeg ikke købte det ved jer :) ? |
|
|
Ja det bliver tv'et jo ikke ringere af... (hvis ellers du får tv'et indstillet ordentligt altså!)
Mikkel Andersen skrev:
Men det kan godt betale sig at give 2500 kr mere for Philips 32 PW 9520 ?
|
|
|
Det synes jeg absolut. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Andersen skrev:
Men er det ikke rigtigt at Philips 32 PW 8719 kommer fra en nyere serie af fjernsyn ?
|
|
|
Nej, tværtimod. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Andersen skrev:
| Kan bare ikke forstå hvorfor han så anbefalede Philips 32 PW 8719, da han ville få en større fortjeneste ved at sælge Philips 32 PW 9520. |
|
|
Forresten: At tv'et er dyrere betyder ikke nødvendigvis at hans fortjeneste er større! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så tror jeg, jeg nupper Philips 32 PW 9520 ved ham til 7500 kr.
Men, hvordan er det du siger man skal indstille det ?
Hvorfor nogle ting skal man ændre ved ?
|
| Til top |
|
| |
Johs Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 17 Juli 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| Jeg vil påstå at den eneste undskyldning man kan finde for at man kan sige at 9520 ikke har markant bedre billede, er at man vurderer billedet ud fra standard-indstillingerne, her har Philips en grum tendens til at være værre jo bedre model du finder frem. Men vurderet ud fra en fornuftig indstilling af billedet, så er der i mine øjne ingen tvivl om at 9520 er langt bedre. Og det gælder iøvrigt uanset om vi taler DVD eller tv-signaler. |
|
|
Hvilke ting er det man skal stille på. Nu har jeg haft det TV i 14 dage og kører stort set med fabriksindstillingerne da jeg ikke rigtigt kan få meget hjælp ud af manualen til at indstille den bedre. Jeg har valgt en anden forudindstillet farvesammensætning, ellers har jeg ikke ændret på noget.
Jeg forsøgte at skifte væk fra Pixel Plus og vælge Digital scan og movie plus, men det syntes jeg forværrede billedet.
Så hvis du kort vil nævne hvor det er at fjernsynet er dårligt indstillet ved fabriksindstillingerne, så vil jeg straks ændre det.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johs skrev:
Hvilke ting er det man skal stille på. |
|
|
Start med følgende indstillinger, og juster evt. lidt derfra. Det er muligt du i starten skal vænne dig lidt til at du ikke bliver solbrændt, når lysstyrken kommer ned på et lidt mere normalt niveau i forhold til standard-indstillingen, men giv det et par dage hvis du ikke lige falder ned af stolen med det samme...
Kontrast: 50-55
Lys: ca 45
Farve: ca. 55
Skarphed: 0 eller 1
Dynamisk Kontrast, DNR og Farveforbedring: Sluk.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg burde måske lige benytte lejligheden til at opfriske hvad det egentlig er de forskellige indstillinger gør, og hvorfor de skal stilles rigtigt...
Kontrast
Kontrast justerer faktisk ikke kontrasten som sådan, den justerer hvid-niveauet. Du bestemmer kort sagt hvor lysstærkt det mest hvide i billedet skal være. Hvis du på et billedrørs-tv sætter kontrast/hvid-niveau for højt, prøver du at presse mere lys ud af billedrøret end det kan håndtere, og dette resulterer i en række problemer, såsom udflydning af detaljer, skæv-vridning af billedet, og ofte "pumper" billedet, dvs. ændrer størrelse alt efter hvor meget lys der er i billedet. På LCD/Plasma tv og digitale projektorer har displayet et fast loft for hvor meget lys det kan sende ud - hvis "hvid" indstilles til et niveau højere end dette, vil alle dele af billedet der ligger med en lysstyrke højere end displayets maksimum blive vist som den samme hvid, og dette betyder selvsagt at man mister detaljer.
Lys
I modsætning til hvad man skulle tro, så justerer "lys" slet ikke lys - det justerer sort-niveau. Hvis lys er justeret for lavt, sker der det samme som med hvid-justering på LCD/Plasma - detaljerne forsvinder, fordi alle detaljer under displayet's egentlige sort-niveau vises som den samme sort. Justeres den for højt, er sort ikke sort.
Farve
Ofte er tv'ene som standard indstillet med for høj farve-indstilling, for at give indtryk af kraftige farver. Men farverne skal ikke være så kraftige som muligt, de skal være rigtige. For meget farve giver f.eks. ansigter en unaturlig farve.
Skarphed
Billedet skal naturligvis være skarpt, men skarpheds-indstillingen kan også forøge skarpheden ud over de detaljer der rent faktisk er i billedet, ved at markere overgangene mellem detaljerne. Det betyder at der i overgangene bliver skygger og ofte en fin, hvid kant på enhver farveovergang. Dette udslører detaljer, så selv om billedet umiddelbart ser skarpt ud, så mister man faktisk detaljerne. Den rigtige skarphed er når billedet er skarpt, men uden skygger.
Dynamisk Kontrast
Denne funktion er én af de helt store syndere - dynamisk kontrast "ekspanderer" lysstyrken i billedet - hvis billedet ikke indeholder sort og hvid, men kun noget ind imellem, så "strækkes" lysstyrken, så det mørkeste i billedet bliver sort, og det lyseste i billedet bliver hvidt. Dette giver i princippet en højere kontrast, men er også en kraftig manipulation af billedet, der forringer bl.a. farvedybden - hvis der teoretisk er 255 niveauer mellem sort og hvid, men billedet kun indeholder de midterste 100 niveauer - så vil dynamisk kontrast groft sagt fordele de 100 niveauer ud over de maksimale 255. Det betyder at afstanden mellem hvert enkelt niveau bliver større, og billedet bliver opdelt i "plamager", ligesom hvis du sætter din computerskærm til 8-bit farver i stedet for 16 eller 32 bit.
DNR
Digital støjreduktion - DNR fjerner kort sagt støj ved at udtvære alle de steder hvor det ser ud som om der er støj - dvs. hvis en enkelt pixel har en markant anderledes farve end de pixels der ligger rundt om, så smører man den omkringliggende farve ud over denne ene pixel. Dette _kan_ være en fordel hvis man har et støjfyldt antennesignal, men som udgangspunkt bør det undgås, da DNR ikke kan se forskel på støj og fine detaljer - detaljerne tværes derfor også ud.
Farveforbedring
Samme effekt som Dynamisk Kontrast, blot på farve-niveau - hvis billedet indeholder en næsten helt rød farve, så "strækker" farveforbedring farven til helt rød. Problemet med dette er det samme som med dynamisk kontrast, farvedybden forringes.
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Johs Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange for dit meget detaljerede svar.
|
| Til top |
|
| |