| Forfatter |
|
Tazman Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg synes på et tidspunt at ha set en bio hvor han havde gemt lærredet
oppe over loftet, og så lavet en sprække det kunne køre ned igennem.
Jeg kan bare ikke finde det... Er der en der an hjælpe da jeg snart
skal sætte nyt loft op i stuen og ville lave det samme.
Samtidig kunne det være fedt at lave noget til projetoren så den også
var gemt når den ikke bruges. Set nogle ideer nogen steder??
Mvh
Tazman
__________________ Bryder hjernen med hvordan man får højest WAF i stuen med projektor...
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter en tilsvarende løsning, på min tidligere arbejdsplads stod projektoren på en hylde med en metalstang i hvert hjørne. I stængerne var der en form for riller/gevind som en motor gemt på loftet kunne hæve/sænke den med.
Men det er en del år siden jeg har haft kontakt med dem, og jeg kan ikke huske hvem der havde lavet den løsning, så hvis der er nogen der har set lign. løsninger må i meget gerne råbe højt 
/mammen
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tazman skrev:
Hejsa
Jeg synes på et tidspunt at ha set en bio hvor han havde gemt lærredet oppe over loftet, og så lavet en sprække det kunne køre ned igennem. Jeg kan bare ikke finde det... Er der en der an hjælpe da jeg snart skal sætte nyt loft op i stuen og ville lave det samme. |
|
|
Jeg kan 100% følge dig i ikke at ville have en lærred kasse hængende, for det er bestemt ikke kønt at se på.
Tazman skrev:
Samtidig kunne det være fedt at lave noget til projetoren så den også var gemt når den ikke bruges. Set nogle ideer nogen steder??
Mvh
Tazman
|
|
|
Det kræver at man har rummet til det men der er altid bag projektion hvor du skyder billeder op på bagsiden af et lærred (som er lavet til formålet). Ligeledes kunne du have en mindre niche hvor projektoren stod (her taler vi som om frontprojektion) og så hænge et maleri eller tilsvarende over nichen når projektoren ikke er i brug.
Problemet med begge disse løsninger er at man nærmest skal bygge rummet til formålet.
Men du oplyser heller ikke hvilken projektor som at du har. Hvis det er en CRT så er det jo noget mere krævende at gemme den af vejen end hvis vi taler om en DLP eller en LCD.
Hvis det er en DLP eller en LCD ville jeg i dit tilfælde vælge en løsning hvor den står i en større reol omgivet af f.eks bøger og derfor ikke er så fremtrædende da omgivelserne delvis "camouflere" den.
En anden løsning kunne være at have den stående i et skab eller en reol med låger (som så kan lukkes når man ikke ser film).
Uanset hvad du gør så håber jeg at du poster nogle billeder af det for det lyder interessant og man kan jo altid selv bruge lidt inspiration
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammen skrev:
|
Jeg er på jagt efter en tilsvarende løsning, på min tidligere arbejdsplads stod projektoren på en hylde med en metalstang i hvert hjørne. I stængerne var der en form for riller/gevind som en motor gemt på loftet kunne hæve/sænke den med.
|
|
|
Problemet men den løsning er at projektoren vil rykke sig en lille smule hver gang hylden kører op eller ned. IMO så bør en projektor så vidt muligt være stationær for eller sker der enten det at man skal rende og stille billedet i tide og utide eller at man ender med at sidder og se på et dårligt billede.
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Problemet men den løsning er at projektoren vil rykke sig en lille smule hver gang hylden kører op eller ned. IMO så bør en projektor så vidt muligt være stationær for eller sker der enten det at man skal rende og stille billedet i tide og utide eller at man ender med at sidder og se på et dårligt billede.
|
|
|
hvis man sørgere for rigeligt slack på ledninger, og skruer projectoren fast på hylden, eller fastgør den på andre måder, så burde man jo være ude over det problem.
/mammen
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg gammel CRT mand og uanset hvor meget man bandt og piskede dem så tabte de alligevel lidt fokus over tid.
Og ja du kan sikkert begrænse det ved at skrue projektoren fast men i min verden er vi ude i et vildt overdrev hvis man her et normalt hjem
Jeg kan ikke lade være med at sidde og spekulere over hvad jeres koner og kærester siger til den slags ting (min ville slå mig ihjel og ja jeg er vel lidt under tøflen:P ).
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Nu er jeg gammel CRT mand og uanset hvor meget man bandt og piskede dem så tabte de alligevel lidt fokus over tid.
Og ja du kan sikkert begrænse det ved at skrue projektoren fast men i min verden er vi ude i et vildt overdrev hvis man her et normalt hjem
Jeg kan ikke lade være med at sidde og spekulere over hvad jeres koner og kærester siger til den slags ting (min ville slå mig ihjel og ja jeg er vel lidt under tøflen:P ).
|
|
|
Jeg får netop ikke en projekter inden for dørene med mindre den, og læredet, kan være 100% gemt til hverdag, og med vores indretning ville jeg ikke engang have mulighed for at kamuflere den i en reol. Så med mindre jeg henter den frem fra en skuffe hver gang der skal ses film, så er det netop en hæve/sænke løsning jeg skal have fundet (lidt under tøflen er man vel) 
/mammen
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tazman Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle fede løsninger. Tror dog at jeg vil prøve at finde på
noget selv, hvis det ikke skal koste en bondegård. Skal ud og finde et
lærred til min projektor og de er jo frygtelig dyre...
Lover at sende nogle billeder når jeg har fundet på noget...
__________________ Bryder hjernen med hvordan man får højest WAF i stuen med projektor...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver sikkert dyrt al lave, men en lcd projektor kan justeres på 1 minut. så evt er det jo bare at tage den frem når der skal ses film.

Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |