Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp til Z3 opsætning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Så kom den endelig min Z3'er, har leget med den hele dagen, men har stadig lidt problemer medkonfigurationen :)

Mangler også mit Molex HDMI - DVI Kabel, det kommer nok i morgen eller på mandag.

Men indtil da ville jeg bare høre om der var nogen der havde nogle fif til en sådan en :) Den er sat til computeren, så måske nogen kender nogle programmer eller nogle setups der kunne hjælpe mig lidt, har ledt en masse herinde og har da også fundet en del, blandt andet end inf fil som jeg ikke helt kan få til at virke :D Men, det skal jeg nok få set mere på :)

Goose Fraba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din Z3'er. Den skal nok bringe glæde i mange år.

Er du godt tilfreds med dit priebe lærred?

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Ja, super godt lærred :)
Nu har jeg jo ikke vildt meget forstand på det, men det virker som virkelig god kvali, og det lugter ikke så slemt som jeg ellers har hørt nogen sige, selv om damen klagede lidt :D

Det var iøvrigt også rigtig godt pakket ind, virkelig sikkert :)

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået mit Molex HDMI - DVI Kabel, og ville meget gerne have noget support på hvordan søren jeg får det til at køre ordentligt, den er nemlig lidt piceleret, ikke meget, men lidt.. eller det er faktisk kun når der er bevægelse der er et problem. Som om den nærmest køre oven i hinanden, meget svært at foreklare, har ledt her inde, men kan ikke findet noget :(
Vil tro det er noget software jeg mangler, bruger power dvd og det er sikkert ikke optimalt.

Thomas_Cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Kan det evt. være nogle filtre du mangler? Prøv evt. at installere de nyeste divx drivere & måske xvid, samt nogle af de standard filtre man finder i pakker.
Det her tip er kun, hvis det er sådan så billederne ligesom "plører" ud oven i hinanden, ellers skal du nok ikke bruge det. En anden afspiller, som f.eks. Core kunne også være en mulighed.

Thomas

Til top Vis Thomas_Cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas_Cph

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har Ace mega codec pack, som må siges at indeholde det meste :)

Så er vidst ikke det der mangler, har godt tænkt på at bruge en anden player, men er Core noget værd?

(ser foresten KUN dvd'er på den.)

Thomas_Cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes Core er en ret god afspiller, men det er jo bare min mening 

Thomas
Til top Vis Thomas_Cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas_Cph

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Min Z3 og S97 kan også virke pixeleret i visse situationer. Hvor på Sjælland bor du, for jeg søger en i nærheden af Ballerup, som har en Z3, så jeg kan sammenligne støjniveauet med min, for jeg synes satme min larmer meget og den er ellers på eco-mode.

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Bor i frederikssund, så er ikke så langt fra, men alle der er her siger det er imponerende så lidt den siger :) den siger faktisk ikke en lyd, men jeg ser jo også film fra computeren, og DEN larmer.. sååh..

Igår så jeg en film, hvor der var et zoom in på en piges hoved, og det lignede hun kun havde to farver i hovedet. Sådan rød og så hvid, det så meget farligt ud :S
Virker lidt som om der ikke er farver nok, sådan at nyancer nogen gange bliver skildret meget..
F.eks. en himmel med masser af blå farver, den ser ud som om der mangler nogle blå farver..

og ja, så har jeg stadig det problem med den ser pixeleret ud, men det er der måske ikke noget at gøre ved?

Kenneth Fuglsan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg også selv oplever det problem med, at billedet virker pixeleret - dette er dog klart værst når jeg afspiller det fra computeren via et VGA kabel - min 800kr.'s dvd-afpiller fra Hifiklubben synes jeg giver et langt bedre billede, men stadig slet ikke så godt som forventet.

Winta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hmm, ja når jeg bruger et VGA kabel er den helt gal, men med mit HDMI - DVI  er den lidt bedre. Men som sagt ser jeg stadig at det ligner at overgange ikke er gladte nok. og at nogle sener ser meget pixelerede ud.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 10 November 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået min Z3 og har lånt både et Component kabel og et HDMI - HDMI kabel hos lydbutikken, jeg for det pæneste billede på component kablet.

Begge kabler er fra WireWorld og hdmi kablet koster 2100 og component kablet koster 800 ...

Så jeg syntes ikke så meget om hdmi mere ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes