| Sendt: 01 August 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til at investere i en projektor. Jeg har kig på et par stykker, som jeg udfra at have læst om, virker mest interessante i deres prisklasse..
Jeg vil forsøge at se nogle af dem i aktion, men da nogle af dem er udgået, vil jeg gerne have alt den hjælp jeg kan få af jer herinde. Jeg ved at se og teste produktet selv trumfer alt, men et par gode råd på vejen om ting man måske overser, skader ikke :-) -så derfor håber jeg at nogen gider at gi et par tips..
Jeg overvejer både at købe brugt og fra ny..
Jeg kigger på:
Sanyo plv-z1
Sanyo plv-z1x
panasonic ae300
Hitachi pj-tx10
Det ser ud til at den primære forskel på z1 og z1x er at den sidstnævnte har fået forbedret kontrastforholdet, og at den er blevet specificeret med 5dB lavere støj. Er der nogen der har set/hørt begge, ville det være rart at høre nogle erfaringer! Z1 er forholdsvis let at få fat på brugt, men z1x ville jeg måske skulle købe fra ny, og er derfor interesseret i at vide om de ekstra penge er givet godt ud på det lille "x" der er tilføjet :-)
Hitachi og Panasonic'en har jeg kun hørt godt om, men jeg ved ikke hvordan de klarer sig mod Sanyoen. Hitachi'en skulle være ret støjsvag, hvilket betyder en del i min bog (selvom jeg uanset hvilken projektor jeg køber, nok vil prøve at se om jeg kan "støj-modificere" den, men vil dog ikke forvente ubetinget succes med dette, så derfor ER det en vigtig faktor for mig)
Alle anbefalinger og erfaringer med de nævnte projektorer er meget velkomne!
:-)
|