Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fra X1 til Sony HS50 eller...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Himan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at opgradere min hjemmebio med en Sony HS50. Jeg har i øjeblikket en X1/SP4800 og er generelt godt tilfreds med den. Jeg har søgt lidt her og andre steder, og kan se at HS50 gør sig godt med en scaler. Typisk bliver DVDO HD+ nævnt og den koster ca. 13.000 og så er opgraderingen oppe i en pris, hvor jeg får det småvarmt.

Min DVD-afspiller er en pioneer 668, som er en ok maskine, men den er ikke i stand til at aflevere et 720p/1080i-signal til projektoren, som ovennævnte scaler skulle kunne. HS50eren ryger jo nok også ud på et tidspunkt og så står jeg måske med en scaler til 13K som er outdated og som jeg ikke har brug for, fordi afløseren til HS50 måske har en superscaler, der laver op til 1080p perfekt.

Vil det være helt ude i hampen at parre 668eren med HS50eren, uden at blande scaleren ind i billedet? HS50eren er vist ikke udstyret med en ret god scaler?

Venligst Himan

(tidligere "totoman")

Til top Vis Himan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Himan

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 09 August 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Måske kunne du finde en anden DVD med en god scaler uden at den koster en bondegård ?

Himan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det bliver svært. 668erens storebror, 868, har en mere alsidig scaler end 668eren. Men den koster 10.000. Hvis ikke kombinationen med HS50 og 668eren er helt gal vil jeg foretrække det, fremfor at skifte min DVDspiller allerede.

Jeg kunne også vente og se hvad Sanyo z4 byder på. Hmm... Det er ikke let at lave holdbare investeringer i dette felt.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 09 August 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Himan skrev:

Det er ikke let at lave holdbare investeringer i dette felt.

he he det har du ret i !

Har du kigget på Panasonics PT-AE700E ?
Det er jo en super super lækker maskine.
Evt. kunne du jo lave en en HTPC og bruge med sony´en.

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1113883_l14/index.ht ml       

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Himan skrev:
Vil det være helt ude i hampen at parre 668eren med HS50eren, uden at blande scaleren ind i billedet? HS50eren er vist ikke udstyret med en ret god scaler?

Det er absolut ikke "helt ude i hampen"... HS50's scaler har temmeligt uretmæssigt fået et meget dårligt ry, fordi den første test der kom af den var af et pre-production apparat, der havde en meget heftig edge enhancement når den blev fodret med standard-opløsning signaler. Dette problem blev løst inden produktionen startede. Det kan derfor betegnes som en skrøne at HS 50 skulle have en dårlig scaler - den har en ganske udmærket scaler, helt på højde med hvad man får i de fleste andre projektorer (Z3 er dog bedre hvad skalering/de-interlacing angår). Det bliver udlagt som om at man kun kan have glæde af HS 50 hvis man fodrer den med et 720P signal - sådan hænger det altså ikke sammen. Den bliver ikke lige pludselig dårlig, fordi man fodrer den med 576P eller 480P. En god ekstern scaler eller en DVD med en god scaler vil da forbedre billedet lidt, men det er ikke nat og dag.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:

Har du kigget på Panasonics PT-AE700E ?
Det er jo en super super lækker maskine. 

At købe en AE700 i stedet for HS50 fordi man ikke kan fodre den med 720P - DET er til gengæld "ude i hampen"...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Himan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Til Torkild. Jeg har ikke kigget på AE700 og har heller ikke planer om det. Til gengæld har jeg overvejet ideen med en HTPC. Der kan jeg godt se nogle fordele.

Til Otto. God oplysning at få mht. scaleren i HS50. Sonyen er hermed stadig i kikkerten.

Venligst Karsten

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at HS50 er en lækker maskine og bedre end Panasonic ae700 men jeg tror næsten at Otto også tog pris forskellen med ind i sit forslag der er jo trods alt omkring 5- 6K forskel i pris  og HS50 lidt bedre billede synes jeg ikke personligt er det værd (men jeg er nok også lidt nærrig på det punkt:P )

Personligt står jeg selv meget kraftigt og overvejer at "modde" min nuværende pc om til en HTPC da jeg alligevel godt vil udskifte min gamle DVD afspiller og ikke gider købe en ny "god" afspiller for så at se HD DVD eller Blu Ray dukke op til jul. Ligesom at jeg godt vil have scaling delen, musik samt tv kørt henover min computer.

De ulemper som der nu engang er ved en HTPC ser jeg klart overskygget af dens fordele.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Ingen tvivl om at HS50 er en lækker maskine og bedre end Panasonic ae700 men jeg tror næsten at Otto også tog pris forskellen med ind i sit forslag der er jo trods alt omkring 5- 6K forskel i pris  og HS50 lidt bedre billede synes jeg ikke personligt er det værd (men jeg er nok også lidt nærrig på det punkt:P )

Nu var det ikke mig der foreslog det, men ja man kan altid diskutere om en given forbedring er pengene værd. Bortset fra det, så ville jeg personligt foretrække Sanyo Z3 frem for PTAE700, men det kan være lidt en smagssag.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 10 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Så er det måske også værd at nævne, at Z3 og HS50 ikke har problemer med Vertical Banding som nogle oplever på AE700. Og som Otto siger, så fejler scaleren i HS50 (eller dens forgængere for den sags skyld) intet som helst.

Jeg ville også satse på en af de 2 maskiner.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 10 August 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Så er det måske også værd at nævne, at Z3 og HS50 ikke har problemer med Vertical Banding som nogle oplever på AE700. Og som Otto siger, så fejler scaleren i HS50 (eller dens forgængere for den sags skyld) intet som helst.

Jeg ville også satse på en af de 2 maskiner.

Jeg har ikke set Z3 i funktion men har læst at den er meget tæt på AE700. VB problemet på AE700 er der mange som har nævnt men det er heldigvis ikke noget som jeg har set skyggen af på min egen. Hvis man har firmware 1.7 skulle det vidst være i orden og eller er der en skjult menu som man kan gå ind i og ændre nogle indstilliger i så det hjælper meget på problemet.

AE700 er nok også en af de mest solgte modeller og alene udfra det vil der være komparativt flere modeller med fejl i forhold til mindre populære projektorer.

Men hvis jeg havde pengene, købte jeg bestemt også en HS50 men man kan jo altid bruge lidt flere penge på en bedre model:-P

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes