| Forfatter |
|
LeTamp Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ind og kikke på en NAD DV81HD LCD TV her i morgen hvis jeg når det. Så jeg er jo lidt nysgerrig med hensyn til billede kvaliteten mm. Jeg har set mig meget varm på Philips 32PF 9986 Som jeg syntes er kanon, men så fik jeg øje på Nad´en :-D Ummn den ser lækker ud.
Men jeg vil meget gerne høre nogle anmeldelser, personlige meninger, mm. På forhånd tak :-D __________________ Venlig Hilsen LeTamp
|
| Til top |
|
| |
LeTamp Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der bare ingen der ved noget  __________________ Venlig Hilsen LeTamp
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej torpedo.
Jeg er ligeledes ejer af et NAD DV81M og er også overordnet glad for tv-et.
Men der har været en del børnesygdomme med tv-et, og jeg har da på 9 måneder været inde og aflevere det 3 gange med småfejl/graverende fejl...
Har du slet ikke haft problemer??? Er det bare mig der har været uheldig.
|
| Til top |
|
| |
LeTamp Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for indputtet.
Det er godt at få noget indput før man går ud og kikker for alvor.
Bare rolig jeg skal nok smide en kommentar om hvad jeg syntes om modellen __________________ Venlig Hilsen LeTamp
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Hej torpedo.
Jeg er ligeledes ejer af et NAD DV81M og er også overordnet glad for tv-et.
Men der har været en del børnesygdomme med tv-et, og jeg har da på 9 måneder været inde og aflevere det 3 gange med småfejl/graverende fejl...
Har du slet ikke haft problemer??? Er det bare mig der har været uheldig.
|
|
|
Hej Graa,
Jeg er kørende på 4. mdr. uden nogen problemer, så måske du har været uheldig med din model.
Dog skal det nævnes, at hvis jeg bruger en overdreven indstilling af brightness og contrast, så skabes der en matrix af firkantede tynde streger i billedet. Ikke noget som jeg ser som et problem (kunne aldrig finde på at bruge en så voldsom brightness/kontrast), men måske en fejl der ikke burde være der.
Du må meget gerne give info om hvad dine fejl har bestået af.
|
| Til top |
|
| |
LeTamp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og se skærmen i test.
Med DVD: Super kvalitet.
Med TV: Ca. 10-15 % Dårligere end mit gamle standard 28" Glaskuppel.
Jeg ved godt at alt bliver godt når HD ruller ind over landet om 1-5 år.
Men jeg er i tvivl Meget!.
Jeg har overvejet og låne den med hjem og prøve den der, jeg fik jo den selvvanlige sang om at der var mange skærme koplet til samme antenne mm. Men det kan jeg ikke bruge til noget, det er jo en del penge og smide efter noget som man ikke bliver rigtig glad for.
Hvad med jer? Er jeres også lidt mudret når i tager signal ind fra antennen.
__________________ Venlig Hilsen LeTamp
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Torpedo:
Mine fejl bestod i:
Tekst-tv- problemer: Manglende tegn, nogen gange halve sider der manglede.
Problemer med et skumgummi-afstandsstykke der havde forrykket sig ned i den synlige del af skærmen.
Kortslutnng: Intet billede.
Jeg er dog blevet mødt med rimelig service fra Hi-fi-klubbens side, og har nu et tv der indtil videre virker som det skal med seneste opdateringer og HDCP på DVI-indgang.
Nu har jeg dog problemer med via Powerstrip på vga-indgang at opnå 1366 x 768 billede. Det kunne jeg før tv-et blev software-opgraderet.....?? Nu kan tv-et kun acceptere et 1280 x 768 signal fra computer...
Til Le Tamp: Prøv dog at få tv-et med hjem. Der kan du teste og lege under egne forhold. Det er da det bedste.
Jeg vil dog sige, at hvis jeg kun skulle vurdere tv-et via nuværende antenneforbindelse ville jeg have beholdt mit tidligere 32" billedrørstv. Hvis du derimod har mod på at lege med alle mulighederne en HTPC kan give, kan jeg kun sige; Go for it....
Jeg vurderer mit nuværende tv-billede som ca. lige så godt som mit tidligere beovision 3 32" 100 hz. Lidt bedre ved still-udsendelser (nyheder mv.), og lidt dårligere ved fodboldkampe mv, hurtige bevægelser. Altså ikke en forbedring der er 30000 kr. værd.
Men med alle de ekstra fordele de digitale tilslutninger har givet mig, vil jeg sige, at de 30000 kr. var godt givet ud. Og så er det jo skide flot....
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til LeTamp,
Jeg tror desværre at du får meget svært ved, at få en demo model med hjem til aftestning. Det plejer ikke at være muligt, at låne udstyr med hjem fra Hifi-Klubben, som har eneforhandling af dette tv.
Det kan anbefales, at bruge en kabel/sat-box (f.eks TDC-selector) af en eller anden art. Det giver en klar forbedring af billedkvaliteten, og her er billedet så absolut ikke mudret. Man skal, som Graa skriver, ikke investere i en flat-tv for at få et bedre tv-billede ved brug af alm. antenne signal. Det kan en rigtig god crt-skærm godt gøre bedre. Især ved TV3 udsendelser, læs fodboldkampe, hvor bit-streamen er lav bliver billedet ikke optimalt.
Til Graa,
Okay, det lyder til at du har raget de fleste børnesygdomme til dig. Jeg har heldigvis ikke haft disse problemer.
Det glæder mig at høre at du har fået DVI porten HDCP-godkendt, for dette krav stillede jeg, da jeg købte mit. At du har fået problemer med opløsningen på vga, er så ret ufedt (har du oplevet samme problem på dvi-porten?). Jeg kører pt. 1366 x 768 på dvi-porten ligeledes via Powerstrip og det virker perfekt, men mit tv er heller ikke bliver opdateret endnu. Men nu har jeg da heldigvis det i mente når de skal opdatere mit - tak for tippet.
Og du har ret, det er et skide flot tv, både i design og billedkvalitet. De tekniske data og tilslutningsmuligheder, vil jeg mene udfra 2004/05-markedet, hører til blandt markedets bedste flat-tv. Så 30.000 kr var rigtig mange penge, men jeg har ingenlunde fortrudt, da det er meget mere end et tv - Det er sgi også et herligt stykke legetøj, især når man bruger det i forbindelse med en HTPC.
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torpedo: Hold mig endelig underrettet om du efter en opdatering med hdcp fortsat kan modtage via dvi med 1366 x 768. Jeg vil nemlig gerne opgradere min egen computer med dvi udgang. Det skulle være endnu bedre end med vga om muligt...
Når jeg via vga sender et signal på 1366 x 768 til tv-et, skriver den "søger", men billedet kommer aldrig... Det gjorde det før min opdatering.
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Nå nu kan mit tv modtage 1360x768 på vga-indgang. Jeg har i anden tråd erfaret, at grafikkort kun vil spytte signaler der er delelige med 8 ud. Derfor de 1360 linjer. Selvom mit grafikkort skriver 1366, står der på min tv-skærm kun 1360.
Hvad skriver din skærm ved opstart på dvi-indgangen??
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
Hvad skriver din skærm ved opstart på dvi-indgangen??
|
|
|
Via DVI detecter mit tv 1364 x 768, altså ikke et tal der deleligt med 8. Jeg anvender et Sapphire 9600 XT grafikkort sammen med PowerStrip i 1366 x 768 mode.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
|
Til LeTamp,
Jeg tror desværre at du får meget svært ved, at få en demo model med hjem til aftestning. Det plejer ikke at være muligt, at låne udstyr med hjem fra Hifi-Klubben, som har eneforhandling af dette tv.
|
|
|
Selvfølgelig kan man låne udstyr i hifi klubben.
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Hmm. 1364x768. Jaaa logisk skal det da endelig ikke være. Har du så en synlig inaktiv pixelrække i hver side af skærmen.?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
Hmm. 1364x768. Jaaa logisk skal det da endelig ikke være. Har du så en synlig inaktiv pixelrække i hver side af skærmen.??
|
|
|
Nej, logik ville vist være for meget at forlange. Billedet går helt til kant, og det giver ingen synlige problemer. Hvis der var en inaktive række i hver side, tror du så overhovedet det ville være synligt?
|
| Til top |
|
| |