Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32PF9976 vs 32PF9966 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Ja igen igen et indlæg med disse LCD TV. Min plan har hele tiden været at købe et Philips 32PF9976 men da jeg så så 32PF9966 i Tyskland her i starten af månenden fik jeg mere blod på tanden.

Jeg kunne forstå at 32PF9966 er nyere end 32PF9976 (selvom jeg dog er forvirret over deres modelnummer er mindre i den nye?). 32PF9966 har desuden også Pixel Plus 2 (og nogle steder skriver de også 2 tunere?? men dette er jeg dog ikke sikker på). Der står også i de tyske forums at 32PF9966 ligner 32PF9986 rent teknisk, men blot er billigere og har 76 designet.

Har 32PF9976 feks 2 tunere? har det egentlig DualTekst? Jeg læste også nogle steder at de skriver at 32PF9966 har 6ms og 32PF9976 har 12ms? Men det står lidt forskelligt på nettet synes jeg.

Jeg har nu valgt at bestille 32PF9966 fra Tyske http://www.hifi-edition.de og betalt forud (14K cirka, hvor det i Danmark koster 18-20K). Så må jeg se hvordan det så går. Håber virkelig ikke der er nogle fejl så på det, for pixelfejl ville da være til at ærger sig over. Men når man nu spare 4000-5000 kr i forhold til de Danske priser, så er man næsten dum hvis man ikke bestiller derfra istedet.

Til top Vis s7yler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s7yler

Kjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Du må meget gerne skrive noget om fjernsynet når du har testet det, har også selv haft det i kikkerten.
Til top Vis Kjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjelds

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil også meget gerne hører fra dig når du får den.

Har også selv kigget på den og på 32PF9967D, som er den samme bare med DVB tuner indbygget.

Er der nogle som har hørt om 32PF9967D kan købes i DK, den ser ud til at kunne fåes i Tyskland og den er i Philips nye katelog.

Til top Vis umts4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af umts4ever

djkoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

hej. har du modtaget dit tv dernede fra hifiedition?

overvejer nemlig at bestemme et magen ved :D

Til top Vis djkoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djkoch Besøg djkoch's Websted

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke modtaget det. Så jeg venter stadig. hifi-editon har sagt at det er Philips som er langsomme, da de venter på TVet fra Philips - de har åbenbart ikke engang udsendt dem på markedet endnu. Håber STÆRKT på at jeg har modtaget det inden en uge nu (har de lovet ved hifi-edition), ellers afbestiller jeg. Gider snart ikke vente mere . Nu er det snart 1 månede siden jeg bestilte og Hifi-edition har hele tiden sagt at det var Philips skyld, pga de ikke har kunne levere det.

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

1 månede , man skulle tro de laver dem på bestilling, jeg ville ikke have tålmodighed til det.

Jeg har lige bestilt min, de siger den skulle komme inde for en uge, selv det syntes jeg er lang tid. Har søgt internettet tyndt for folks meninger om den, og det lyder meget positivt indtil vider, så er meget spændt på at få den sluttedet til.

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Er det også ved hifi-editon du bestilte? Du må da lige skrive hvis du får det før jeg gør

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hvis man bestiller ved hifiedition skal man lige være opmærksom på at de bruger DPD som kurer. Det er meget vigtigt at man er hjemme når de kommer, da de sjældent kører ud 2 gange (de sender varen retur!). De er (ifølge dem selv) beregnet til erhvervskunder, så man kan ikke få noget at vide om hvornår på dagen de kommer, ej heller hvilken dag.

Jeg havde på et tidspunkt en vare, hvor de ringede og spurgte om de sklulle sende den retur eller om jeg ville hente den i Tåstrup. Jeg var optaget, så jeg fik en makker fra nordsjælland til at køre derud - desværre var pakken bare ikke i Tåstrup. Der gik 14 dage, før de fandt pakken, men som personen i DPD sagde så er det jo hav man kan regne med når man sender let omsætteligt gods!!

Det er nok det mest talentløse firma jeg har haft med at gøre, og er grund nok til at jeg ikke handler der igen.

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Altså jeg har spurgt Hifi-edition hvordan fragten foregår. De skrev at det blev leveret via noget der hedder "abx-logistics" hvad det så er ved jeg ikke. Men at abx-logistics så ville ringe til min mobiltelefon i tilfælde af at jeg ikke er hjemme når de kommer. Jeg har derudover også bedt Hifi-edition om at sende mig en email den dag det bliver sendt afsted fra dem af, så jeg kan være lidt klar.

Jeg går udfra at så længe jeg intet har modtaget og skrevet under på så er det Hifi-edition der har ansvaret på TVet, indtil det er i mine hænder (også derfor at man skal nægte at modtage det og skrive under på noget, hvis man kan se synlige skader udvendigt på forsendelsen). Hvis det ikke kommer, så ringer jeg derned og forlanger mine penge retur.

2 af mine mails fra dem....

"> >HI, the spedition will contact you ion your mobil phone..
> >
> >it is called abx-logistics.
> >
> >
> >Mit freundlichem Gruß
> >
> >hifi-edition home entertainment GmbH
> >customer service
> >Ursula Schmitt"

---

>Date: Mon, 29 Aug 2005 17:45:42 +0200
>HI, yes, the money is here and we still wait for the delivery.
>
>I don´t know exactly which company delivers it in Denmark.
>WE give it to ABX-logitics.
>
>I have phomed with Philips and they have given me a
>date for next week to deliver it.
>
>Mit freundlichem Gruß
>
>hifi-edition home entertainment GmbH
>customer service
>Ursula Schmitt

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Man kan også bestille 9966 ved www.promarkt.de men de har det heller ikke på lager ifølge deres hjemmeside, plus at det er 200 euro dyrere end ved Hifiediton.de så lader til det er mange steder de rent faktisk ikke har TVet hjemme men alligevel reklamere for det. Hvis jeg ikke har mit TV i løbet af næste uge så bliver det afbestilt.

Audiosound.dk har det også, men til 16000 kr cirka. Men det er næsten det værd at give ekstra hvis de levere hurtigere og mere sikkert. http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_detail&my _id=9946

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Ang. dette tv er så en kontrast på 800:1 ikke meget lav ? Andre mærker har normalt 3000:1 eller mere!

Nogen som har dette tv og som kan give lidt mere info eller beskrivelse omkring billed kval osv ??

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Uha DPD

Jeg har kun en gang fået noget leveret med dem, det var et helvede, først kom de selvfølgelig da jeg var på arbejde, jeg ringet så til dem og aftalte at hvis jeg satte en fuldmagt på døren så kunne de ligge pakken foran huset, det virket heller ikke, det endte med at jeg måtte kører til Kolding for at hente pakken selv.

Ang. 9966 jeg fik et svagt øjeblik og købte en 32PF9830 istedet, den havde de liggende, fik den igår, den var jo lidt dyre men super nice, perfekt billede

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

topper skrev:

Ang. dette tv er så en kontrast på 800:1 ikke meget lav ? Andre mærker har normalt 3000:1 eller mere!

Kontrast kan være mange forskellige ting, desværre:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27325&K W=kontrast

Jeg har set både 800:1 og 5000:1 opgivet for 9966'eren - så hvis du har det bedre i sjælen med at vi kalder det 5000:1, så siger vi bare dét... Det korte af det lange er: Det er billedet du skal kigge på, ikke specifikationerne.

topper skrev:
Nogen som har dette tv og som kan give lidt mere info eller beskrivelse omkring billed kval osv ??

Jeg har hængt ét op i butikken for kort tid siden, og jeg er ret imponeret - bedste billede jeg har set fra et LCD-tv (men jeg har så heller ikke set alt...)

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

topper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Sendt: 15 September 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret otto. Synd jeg bor i Kbh for ellers var jeg kommet hen i forretningen for at se det!

Kiggede lige på edbpriser og bliver nu lidt forvirret om der findes flere modeller.ifl. easyshop er der pixel plus 2 imens elcity kun skriver pixel plus !

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=1979&catid=250&Oprindelse=EDBPriser

og

http://elcity.shop03.dandomain.dk/shop/default.asp?setlng=1& amp;productid=883

Ifl. edbpriser er der også 2 tuner på tvét hvilket jeg ikke kan se på phillips hjemmeside eller på de 2 links ???

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

9966 har Pixel Plus 2, og den har kun 1 tuner.

Jeg ville også gerne have set 9966 og 9830 kører sammetidlig, for at se om der er nogen forskel

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

umts4ever hvor ved du fra at 9966 kun har 1? Jeg har også læst mange steder at det faktisk har 2?

umts4ever du skriver også at du kun en gang har fået noget leveret af DPD. Men at du allerede har fået dit 32PF9830 istedet. Men bestilte du det ved Hifi-edition? Hvis ja så er det sq da gået hurtigere end vinden, og blev det leveret med DPD? for du skriver jo i starten af du kun en gang har fået noget med DPD???? Forstår det ikke helt.

Jeg holder mig nu til at jeg vil have 9966 og ikke 9830, kan bedre lide det sølv design som 9966 og 9976 har. Ikke den der sorte ramme rundtom.

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

s7yler

Det med den kun har 1 tuner, kan jeg læse ud fra philips's hjemmeside, de skriver "PiP (Picture in Picture) :  Text Dual Screen " hvis der var 2 tuner ville det stå der.

Jeg købte min 32pf9830 hos en forhandler her i Danmark, så der var DPD ikke indvolveret, den pakke som jeg fik med DPD er nogle måender siden, det var en mindre pakke fra Holland.

Ja design mæsigt syntes jeg nu også 9966 ser flotter ud, jeg ville entligt også gerne have højttalerne sidden forneden, men det var nok det jeg læste om forskellen mellem pixel plus 2 og pixel plus 2 hd, og det at han havde den på lager som gjorde udfaldet.

s7yler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

"Det med den kun har 1 tuner, kan jeg læse ud fra philips's hjemmeside, de skriver "PiP (Picture in Picture) :  Text Dual Screen " hvis der var 2 tuner ville det stå der."

Ikke nødvendigvis, nogle af Philips oplysninger på deres HP er mangelfulde når man sammenligner produkterne på deres side... se feks

http://tinyurl.com/ahjg8

det viser at 32PF9830/10 ikke har Pixel plus 2, men det ved vi jo alle ikke passer og at det har. Det kan jo ikke passe at Pixel plus 2 kun kommer i funktion ved HD på den model, hvad så når man ser normal TV? det kan ikke passe at den så ikke også bruger pixelplus 2.

Ifølge listen kan 32PF9830 heller ikke vise "Gleichzeitige Bild- und Textanzeige" men det kan 9966. Det kan jo heller ikke passe. Jeg er ret sikker på at 32PF9830 også har Dualtekst.

umts4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Ikke helt rigtigt, "pixel plus 2 hd" er en vider udvikling af "pixel plus 2", så det er på en måde 2 forskellige systemer.

se eventuelt denne link:  http://www.research.philips.com/password/archive/24/download s/pp2-hd_backgrounder_us.pdf

I din link kan man jo også se at der står (2 tuner) i pip info for 9830 modellen.

djkoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 September 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

s7yler skrev:

Audiosound.dk har det også, men til 16000 kr cirka. Men det er næsten det værd at give ekstra hvis de levere hurtigere og mere sikkert. http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_detail&my _id=9946

Desværre koster det 16990,- plus levering hos audiosound.dk. Det var en trykfejl. Prøvede nemlig at bestille det :( fanme ærgerligt... men så må jeg se om jeg kan finde det andetsteds...

Til top Vis djkoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djkoch Besøg djkoch's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes