Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LE-32M51B vs. TX-32LX500F vs. LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Det hele startede en dag, hvor en af mine venner ville købe et sprit nyt LCD-tv. Da min ven ofte smider penge efter det første og bedste han ser, tænkte jeg at jeg heller måtte kigge lidt på sagen og hjælpe ham, så han ikke købte katten i sækken. Efter et par dage havde jeg læst vidt og bredt om en hel del LCD skærme og var efterhånden blevet så forelsket i deres lækre design og tusindevis af muligheder, at jeg besluttede mig for at de penge jeg tjente i sommerferien skulle fyres af på et LCD-tv. Derfor prøvede jeg at sætte mig endnu mere ind i tingene og læste ivrigt de 369 svar til tråden om LE-32R51B, plus ekstra forum tråde som der var linket til.  Lige i slutningen af denne tråd skete der en åbenbaring! Et helt nyt LCD-tv fra samsung blev nævnt. Det var LE-32M51B!

Jeg tror jeg har fundet tv'et som igennem de næste mange år, skal være en stor del af mit liv. Men da nødig vil smide 14-15k væk på noget jeg bliver ikke bliver glad for, så synes jeg lige jeg ville hører de såkaldt eksperter herinde!

Det skal siges at vennen har forelsket sig i et TX-32LX500F fra Philips, hvilket er i samme prisklasse og også er et meget lækkert LCD-tv.

Da jeg stadig er lidt vild med LE-32R51B vil jeg også gerne have i tager det med i jeres betragtning når i giver en vurdering. Er det værd at give 3-4k mere for et af de to andre mærker? 

For at nemme vurderingen fra jeres side, er her et par fordele ved hvert tv:

LE-32M51B: Kontrast: 5000:1 (dynamisk, ved ikke hvad det svarer til i fht. Philips måle skala) Responsetime: 8 ms, har vist 2 tunere.

TX-32LX500F: Giver mulighed for at optage tv programmer på SD kort. Kontrast: 800:1, Responsetime: 14 ms. Ved ikke meget om tilslutningsmulighederne til denne model, så hvis folk har lidt info er jeg meget interesseret.

LE-32R51B: er ca. 4 – 5k billigere end de to andre. Kontrast: 800:1, Responsetime: 12 ms, har 1 tuner, men stadig mulighed for PIP.

Har læst meget om HDMI/dvi til LE-32R51B modellen, hvor der vist ikke er mulighed for 1:1 pixelmapping, hvis nogen ved noget inden for dette hvad angår de to andre modeller, er jeg meget interesseret.

Her er info om de tre skærme:

LE-32M51B: http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050708/LNR26 9D,329D,409D,469D_1.pdf

TX-32LX500F: http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114952_l14/index.ht ml

LE-32R51B: http://product.samsung.com/SamsungUSA/PRODUCT/20050504/lnr32 28.pdf

Erfaringer og holdninger er også meget velkomne.

PS. Hvis I synes jeg skal tage et helt 3. tv med i min betragtning, må i meget gerne komme med forslag.

Til top Vis Kjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjelds

PerBaarsoe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv bestilt/købt Samsungen i Tyskland og jeg glæder mig allerede til den lovede levering sidst i denne uge. Jeg har set rigtig mange LCD'ere udstillet i Fry's (Redmond/US svar på elgiganten) - og her kan jeg blot sige, der var Samsungen og alle de andre..... Med det mener jeg, billedkvaliteten var imponerede MEGET bedre end de øvriges. (Jeg er ellers selv udtalt fortaler for Sony og havde næsten allerede bestilt et af dette mærke - men jeg så lyset )

Som du selv bemærker så har Samsung'en HDMI indgang, så derfor har jeg også bestilt deres helt nye DVD/HDD recorder DVD-HR725 (med HDMI udgang) til levering i næste uge. Denne har jeg ordret gennem et fransk link (60€ billigere end i Tyskland)

http://www.planetediscount.com

Til top Vis PerBaarsoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PerBaarsoe

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen af de nævnte Tv, som evner 1:1 pixelmapping via digital signal-input. Kun de nyeste LG LCD'er tilbyder denne mulighed. Læs mere her - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=zerocool.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Pauli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Der er ikke 2 tunere i LE-32M51B. Det er fuldstændig samme indmad som i LE-32R51B. Så hvis du synes lige godt om designet på begge Samsung-modeller er det kun prisen du skal overveje.

Angivelsen af dynamisk kontrast er lidt snyd fordi tallet så er meget højere. Dynamisk kontrast på 3000 svarer til en kontrast på 800.

Jeg har i lang tid luret på R-modellen, men er sprunget på en M-model pga. designet. Det tager lidt længere tid at få leveret en M-model end en R-model fordi R-modellen gerne er på lager for tiden, mens der går en uges tid før M-modellen kan leveres.

Til top Vis Pauli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pauli

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Samsungs LE-32R51B og LE-32M51B er ens. Kontrasten er 3000:1 dynamisk. De har kun 1 tuner.

Du kan gå ind på samsungs danske hjemmeside og læse om dem. Deres "topmodel" vandt den der EISA award, og den har 5000:1 kontrast. Den besidder vist noget nyt ved navn LCDclear teknologi..?

Jeg skrev en mail til Samsung netop omkring forskellen mellem R og M modellen, og svaret var, at de er ens indeni, det var designet til forskel.

Jeg tror Samsung'en er et udemærket TV!:)

/claus
Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes