Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: panasonic 42" pa50 av-indgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

mit nyanskaffede plasma mere end indfrier forventningerne på alle punkter pånær et. Når man tænder for det, går det over på kanal 1 ligegyldig hvad.

Jeg har læst mig til at på pv500-modellerne kan man sæte den til at tænde på av-kanalerne, dvs. når man tryker på 1/0-knappen går den direkte til scart frem for at man skal trykke på tv/av og så på den blå knap.

Kan man evt. via en servicemenu også gøre det på pa50?

Desuden vil jeg gerne vide om et ATI AIW med component out er pengene værd, hvis man kun er ude efter at tilslutte det til plasmaet?

(jeg har læst en del på avforums.com, men jeg orker ikke at læse det hele)

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 August 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

De der ATI kort AIW med tv-tuner, nej de er ikke noget værd. Hvis du skal bruge TV-tuner til at optage med, så køb et med MPEG2 hardware-encoding, Haupague PVR150 f.eks. Kan også godt være ATI har lavet noget nu, men de fleste AIW er ubrugelige til at optage med.

Derudover får nVidia meget ros for "Purevideo" som er hardware deinterlacing og MPEG2-acceleration og nogle andre gode optimeringer. Det får man på 6200 og opefter. Deinterlacing skal der til, og der er meget stor forskel på hvor godt forskellige kort og DVD-afspillere klarer det. Mit indtryk er at Purevideo er mere avanceret end de fleste stand-alone DVD-afspillere og den scaler der sidder i PA50.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

tak for rådet, men jeg er flintrende ligeglad med kortets kvaliteter iøvrigt, jeg skal bare bruge comp-out, pga. den manglende vga-indgang.

Performancemæssigt er jeg også ret ligeglad, det vil være uhyre sjældent at jeg spiller, og 852x480 kræver jo heller ikke alverden.

Jeg spurgte kun på AIW-kortene fordi jeg havde fået det indtryk at de var de eneste med comp-out. Men overrask mig endelig hvis der findes andre kort med den mulighed (eller kort med bare middelmådig S-video udgang...)

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Du kan få nVidia kort med component udgang. Det er ikke på dem alle, så kig efter det. Tror de kalder det  "hdtv-out" på edbpriser.dk. Kig efter et 6200 eller 6600 kort.

Der er intet i min anbefaling af Purevideo som har med spil at gøre... Det skulle være godt til de-interlacing, ligesom i hvis du vil se DVD film eller tv-optagelser på computeren. Hvis du er ligeglad med det, tror Jeg også JEg vil foreslå det billigste ATI kort med component, det bliver vist nok lidt billigere end et Geforce 6200.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

ok tak for det, det vil jeg kigge på.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes