Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG projektor tilbud.. Hot eller Not? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2003 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle........

Jeg har længe været varm på det tilbud fra DC-tronic de har på bla.

den blå avis, med en LG RD-JT31 projektor og mobil tlf til 12990,-..

syntes selv det lød som et ok tilbud.. Men efter at have læst en masse af

svarene her på siden, får man indtryk af at en sådan projektor er fuldstændig

og aldeles elendig... er den så dårlig?, eller kan en ikke HIFI nørd som mig,

som er vant til at se film på et 7 år gammelt Grundig 28" 100 htz tv, ikke få en

større film oplevelse med en LG RD-JT31 projektor?

De skriver forresten ikke noget i reklamen, om det er en 16:9 projektor?

Hvis den ikke kan vise i 16:9, er den så helt ubrugelig til DVD film?

Mit budget ligger ihvertfal omkring de 13k med det hele, nogen forslag hvis

LG`en er så dårlig?

Håber på mange svar...

På forhånd tak..

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2003 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hmmm... personligt kender jeg ikke noget til LG's projketorer, men jeg har et forslag til en 16:9 projektor fra Panasonic. Enten PT AE 200 eller PT AE 300. Disse projektorer har fået voldsomme gode anmeldelser og kanon omtale herinde! Du kan evt. se nogle billeder på www.oceanman.dk eller http://home19.inet.tele.dk/dvdbio/dvdbio/.  

Hvis du er rede til at købe fra udlandet (Tyskland), er der mange penge at spare. Du kan finde en masse tråde herinde angående troværdighed, transport, betaling osv. Jeg har selv købt fra Tyskland engang, uden problemer, og skulle betale til UPS med lige penge.

Til at finde de billigste priser er www.preissuchmaschine.de klart det bedste.

Her er et link til Panasonic projektorer: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=2-99-2

Modellen PT AE 200 koster lige nu 1.099 Euro = 8.162 kr! Det er f****** billigt!

Håber det var til nogen hjælp...

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

LG laver efter vores mening nogle gode projektorer, det er klart at vi skal have en positiv mening om vores egne produkter, men jeg er sikker på at de folk som har set eller selv har en JT-31 (som nu er kommet i en ny model: JT-33) er meget tilfredse med dens ydeevne.

Hvis du ønsker en helt uafhænig kommentar/test af produktet, så kan jeg fortælle dig at vi har indsendt en JT-31 til HIFI4ALL - så de kan teste den helt uafhængig af os.

Skulle du imidlertidig have lyst til en overbevisende demo, så giv os et kald. Desuden bakker vi naturligvis op med 14 dages returret, hvis der skulle være nogen der ikke syntes produktet skulle leve op til forventningerne....

Iøvrigt er det en 4:3 projektor, men den fremviser naturligvis også 16:9. 

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan undvære mobil'en kan du få projektoren til 9.999,- her http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27836

I tilbudsavisen er der en Sanyo PLV-Z1 til under de 12.999 hvilket personligt jeg synes er en kanon projektor til prisen LG'en har jeg ingen erfaringer med !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Fynni skrev:
Hvis du kan undvære mobil'en kan du få projektoren til 9.999,- her http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27836 

Skal lige indskyde, at det viste billede IKKE er den projektor, som produktnummeret henviser til!!!

Men lige kort, kan jeg sige at omtalte projektor fra LG lover godt i forhold til prisen! Jeg har ikke testet projektoren fuldt ud endnu, så jeg vil ikke komme med uddybende mærkninger på nuværende tidspunkt!

Test af projektoren vil være tilgængelig efter vores deltagelse på messen i Odense 18./19. oktober 2003!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Prøv så at bestillle en projektor hos www.intercondata.dk, de kan ikke leverer produktet. Vi er dansk distributør og har  ikke Intercondata oprettet som forhandlere. Det er iøvrigt slet ikke muligt at købe produktet til den pris.

Mange firmaer nedsætter desværre priserne for at trække kunder til, når de så har kunder der vil købe tilbyder de en nyere model (eks. JT-33) som så tilfældigvis koster 12.990.....

Det er beklageligt.

Vi har telefonisk prøvet at kontakte Intercondata for at bestille 20 stk. JT-31, og de kunne sjovt nok ikke leverer produktet.....

Need I to say more....

Dan L. Christiansen
Til top Vis www.dctronic.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af www.dctronic.dk Besøg www.dctronic.dk's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Selv om jeg kun har lavet knappen på min hjemme side til JT31 så har jeg stadig teksten. Projektoren blev testet sammen med alle de andre typer du kan se knapper af. Denne DLP projektor var den absolut dårligeste DLP i testen ja endda dårligere end de fleste CLD maskiner. Den indbyggede scaler er alt for dårlig så du skal under alle omstændighedder have en extern. Køb hellere X1 hvis du er til DLP. Men den bedste DLP var fra Optoma endda bedre end SIM300. JT31 skriver at de har lav støj men ikke i mine øre det er en træls tone den blæser arbejder under. Skriv gerne til mig hvis du vil vide mere.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være de fik det fra andet end den danske Distributør Dan ! I så fald ville de ikke være de eneste i kongeriget Danmark der ikke benytter sig af de danske grossister!  At de ikke vil sælge jer 20 stk. kan der jo være flere gode grunde til ! Jeg har desunden i sidste uge modtaget tilbud pr. mail fra Proshop Multimedia som skal have 7.999,- + moms de er måske endnu et af de firma'er i mener er "usæriøse" og ikke kan levere ?

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Vi leverer produkterne til Proshop. Som sagt er der kommet en ny model der hedder JT-33 som erstatter den gamle. Proshop har købt de sidste JT-31, og som du ser så tager de 2.000 ekstra for mobilen - alt i alt giver det omtrendt det samme.

Dan L. Christiansen

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Jeg ved ikke hvilke "knapper" du snakket om. Du har din mening og vi har vores mening, heldigvis.

Man kan sagtens købe en X1, så skal man bare leve den den gamle DLP teknologi og sidde og se på regnbuen istedet for filmen...

Nej, spøg til side. Det er godt at du kommer med din mening - det samme gør vi. Vi har alle forskellig smag, man skal vælge det man bedst syntes om, om det så er en LG, Panasonic eller en Infocus.

Vi sælger alle 3 mærker, så for os er det ligevidt hvilket produkt man vælger, så længe kunden har fået det han søgte.

Dan L. Christiansen

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Det er helt ok at mange firmaer parrellelimporterer produkter, og det er meget muligt at Intercondata gør dette. I dette tilfælge snakker vi om en LG projektor, LG har en meget streng holdning til dette - hvilket faktisk betyder at de IKKE yder så meget som 1 dags garanti på produktet hvis serienummeret ikke passer overens med det pågældende land. Med andre ord, så har du ikke garanti fra LG, men fra en leverandør på nettet.

Har man garantien fra LG, så kommer der en teknikker ud på kundens adresse i 3 år fra købsdatoen, hvis der måtte opstå en fejl på udstyret.

Bare til orientering...

Dan L. Christiansen

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Intercondata reklamere med der er 3 års onsite service så er der vel også denne garanti der ... !   Jeg skrev jo også i mit indlæg såfremt man ikke var interesseret i mobilen 

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Hej Jonas

Hejsa Dan din gamle svinger den Projektor du solgte mig for 2 år mår det være siden ,køre stadig hos min ven ;O) men den er lige til rensning.

Jeg ved ikke hvilke "knapper" du snakket om. Du har din mening og vi har vores mening, heldigvis.

Gå ind på www.hifisamling.dk gå ind under anmeldelser og styk på surround der ser du knapper på de projektoere jeg har testet jeg mangler lige at skrive lidt tekst til dem.

Man kan sagtens købe en X1, så skal man bare leve den den gamle DLP teknologi og sidde og se på regnbuen istedet for filmen...

LG31 har også Raimbow.

Nej, spøg til side. Det er godt at du kommer med din mening - det samme gør vi. Vi har alle forskellig smag, man skal vælge det man bedst syntes om, om det så er en LG, Panasonic eller en Infocus.

Vi sælger alle 3 mærker, så for os er det ligevidt hvilket produkt man vælger, så længe kunden har fået det han søgte.

Det firma jeg arbejder har jeg selv anfbefalet en LG til og de har den lille LG-JT20 og den fungere fint til computer og præsentationer, men jeg ville aldrig anbefale den til film. Så jeg har altså intet imod LG

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

hej Fynni

Ja, det er netop det der er problemet, de reklamerer med det, men kan ikke opfylde det eftersom de ikke har LG i ryggen. Det er derfor jeg siger at garantien ligger hos leverandøren på nettet ikke hos LG, da LG ikke accepterer parrellelimport af deres produkter.

Personligt har jeg ikke noget mod parrellelimport, men med de strenge krav fra LG fratager bare nogle ting overfor forbrugeren.

Det er klart at det er op til køberen selv, jeg gør bare opmærksom på det :-)

Dan L. Christiansen

www.dctronic.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Rart at høre der stadig er liv i den gamle projektor :-)

Mht. JT-31 så benytter den jo den nye DLP-DMD teknologi som netop gør at den ikke har en "rainbow" effekt. Hvis du stiller den op ved siden af en X1 vil du tydeligt kunne se forskellen...

Dan L. Christiansen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

www.dctronic.dk skrev:

Hej Jonas

Rart at høre der stadig er liv i den gamle projektor :-)

Mht. JT-31 så benytter den jo den nye DLP-DMD teknologi som netop gør at den ikke har en "rainbow" effekt. Hvis du stiller den op ved siden af en X1 vil du tydeligt kunne se forskellen...

Det er gjort ;O) og jo den laver stadig Rainbow men ikke i samme stil som X1. Den med mindst Rainbow i testen var Optoma.

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har lavet en mini test af den omtalte LG, jeg brugte en highend DVD med en god progressiv scan chipset. Og jeg fik et virkligt godt indtryk af Lg´en, den er næsten fri for rainbows, ikke at de generer mig i forvejen på DLP maskiner, jeg slutter også af med at konkludere at den er bedst til dem der vil bruge deres projektor til lidt af hvert, spil tv og sådan, men hvis man kun vil se film skal man købe en 16/9 der er lavet specielt til hjemmebiografen. Jeg vil slutte af med at sige man også lige skal se på prisen, den er jo en del billigere en selv den billigste Optoma´en, selv hvis man ikke medregner mobilen. Mvh Ib

Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Cpede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle svarene.. Men som isman oz ved, så har jeg købt en panasonic PT-AE 200. Faktisk uden at se den først, men med al den ros den har fået (til prisen) af folk herinde, som bruger en stor del af deres fritid på hjemmebio udstyr, var jeg ikke i tvivl om at det skulle være den.. Og er fuldt ud tilfreds med det billed den leverer..

Mvh Cpede...

Til top Vis Cpede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpede

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes