Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste 32" CRT TV? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hey,

Har lovet en kammerat at jeg ville undersøge markedet efter et nyt TV til ham, eftersom hans gamle er stået af. Han har ikke noget nyere digitalt udstyr der kræver hverken DVI eller HDMI, så jeg anbefalte ham at gå efter et godt gammeldags CRT TV.

Efter at have kukkeluret lidt rundt på nettet, har jeg fundet et par modeller der får nogle gode ord med på vejen:

Panasonic TX-32PD30
Panasonic TX-32DXT40
Philips 32PW9509

Har i nogen kommentarer til denne liste, og/eller har i andre forslag?

På forhånd tak for jeres tid!

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Philips 9509 er populært men jeg bryder mig ikke så meget om det billedet er næsten for skarpt og uæge plus jeg syntes skærmen lider af store problemer med pixelering. hvis panasonic'erne kan jeg bedre lide og Sony er personligt mine favoritter deres billed er meget "ægte" og ikke så kunstigt at se på plus billedet er meget "blødt", roligt og behageligt at se på. desværre holder Sony jo bare op med at lave CRT tv'er nu men de har da stadigvæk en masse modeller på markedet.

Nicolai

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

Philips 9509 er populært men jeg bryder mig ikke så meget om det billedet er næsten for skarpt og uæge plus jeg syntes skærmen lider af store problemer med pixelering. hvis panasonic'erne kan jeg bedre lide og Sony er personligt mine favoritter deres billed er meget "ægte" og ikke så kunstigt at se på plus billedet er meget "blødt", roligt og behageligt at se på. desværre holder Sony jo bare op med at lave CRT tv'er nu men de har da stadigvæk en masse modeller på markedet.

Har et Sony kv32fq85 - et kvali 32" ws crt. Og selvom billedet står rigtig flot, så har det nogle grimme uvaner ved panoeringer og hurtige billedskift. Det er den digitale processer der konverterer tv-bílledet til 100 Hz som laver unoder. Det er svært at forklare hvordan det ser ud - men det ser lidt som om at dele af skærmen ikke bliver opdateret i samme takt som resten af billeder. Man er ikke i tvivl om når det sker. Det hjælper en del at få lagt en anden firmware på, hvor man får adgang til ældre teknologier (der giver et marginalt ringere billede, men som ikke har helt de samme uvaner - men dog stadig har dem).

Jeg tror mange tv'er har deres små særheder - og jeg vil råde dig til at lave et check på nettet når du kender modellen, om der er "kendte problemer" med det. Det gjorde jeg ikke selv - fordi jeg af forskellige årsager havde lidt travlt - og det har jeg fortrudt, for det var noget et værre bøvl at få firmwaren opdateret (to gange til reparatør).

Til top Vis lars99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars99

AndersDGP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Har selv et 9509 fra phillips og jeg er helt solgt hver gang jeg skal se en film på det. Billed-kvaliteten er bare så livagtigt, at man ikke kan sætte ord på det.

Hygge

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

PD30 blev i 2003 kåret som det bedste CRT TV i verden, og man kan godt forstå det. :) Det du skal være opmærksom på er at PD30, ligesom nogle andre fjernsyn med fladt billede, har et problem med at de lyse farver kan fremstå ujævnt, næsten som om der er skidt på indersiden af billedrøret. Jeg byttede mit første PD30 af denne grund, samt fordi der var en del doming til stede, og mit andet PD30 har også en tendens til dette, men ikke nær så slemt som det første. På det andet her skal man kigge efter det og det ses kun på helt lyse (hvide) baggrunde.

Problemet er ikke begrænset til PD30, men fordi det var så populært da det kom frem var det her man hørte meget om det.

Men som Lars siger, alle TV'er har deres problemer - Sony har endnu ikke lavet et TV som har ordenlig geometri, uanset om det er deres billige WEGA eller deres meget dyre XBR HDTV, og Philips PixelPlus teknologi får mange hug med på vejen fordi den ikke altid ser lige godt ud i alle tilfælde.

Det er i øvrigt værd at bemærke at en af grundene til jeg valgte PD30 var at det faktisk er et HDTV - det sælges ikke som sådan i Europa (men det gør det i Japan), men det har faktisk en højere opløsning på billedrøret - i stedet for Philips metode med at bruge filtre til at simulere højere opløsning lavede Panasonic bare et billedrør med 2000 vandrette punkters opløsning, hvilket gør en stor forskel på f.eks. DVD'er.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Men som Lars siger, alle TV'er har deres problemer - Sony har endnu ikke lavet et TV som har ordenlig geometri, uanset om det er deres billige WEGA eller deres meget dyre XBR HDTV, og Philips PixelPlus teknologi får mange hug med på vejen fordi den ikke altid ser lige godt ud i alle tilfælde.

Det er rigtigt - jeg havde også problemer med geometri-fejl. Efter to reparationer blev det rettet så "det ikke var værre end hvad man måtte forvente" eller hvad nu reparationsfirmaet sagde. Jeg var ikke tilfreds - men efter to gange senden frem og tilbage med tilhørende ridser og klageri til Sony - fordi de i første omgang slet ikke ville opgradere firmwaren og truede med at sende den til Polen. De kom dog trods alt og hentede og bragte tv'et - og det er også et kriterie man skal have med - for det er edder-mukkeme tungt og papkassen er en af typen man flår op for at få tv'et ud.

Når jeg næste gang køber et tv - så vælger jeg et sted, hvor de også henter og bringer hvis tv'et skal til rep. Ikke sjovt at skulle fragte en 42" plasma, 32" crt eller whatever er uden original emballage.

Jeg har lært at se bort fra geometri-fejlen - men billedkorrektionerne irriterer mig stadig (selvom det er meget bedre med den "gamle" teknik, som man får med den "Nye" firmware ... ). Men det er ikke hvad jeg forventede at et kvali tv fra Sony til dog ikke helt foræringspris. Men sådan er der jo så meget.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hvad med digital scan på CRT er det godt?Så at et Panasonic 32" til under 5000kr i Bilka med digital Scan,billedet var det bedste i mine øjne også ved siden af Sony'en.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes