Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hdmi vs DVI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe et Panasonic 42PV500 plasma TV. Nu har dette TV jo kun én hdmi indgang, så der kan blive et problem hvis jeg gerne vil koble både en DVD og HD-modtager til via hdmi.

Jeg har dog lige investeret i en Marantz SR8500 som har DVI-switching. Altså 2 DVI ind / 1 DVI ud. Jeg kan således konveretere hdmi signalet fra kilden til DVI. Og dernæst DVI signalet fra Marantz'en til hdmi til skærmen.

Mit spørgsmål er så, om det vil degradere billedkvaliteten at gå fra hdmi til dvi og tilbage?

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

enhver behandling af signalet medfører en forringelse - specielt når den bliver foretaget af en surround amp, da man må formode, at kvaliteten af sådanne videokredsløb er tvivlsom. Har du overvejet en scaler? Den nye Pioneer skærm (XDE) har 2 HDMI indgange.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hvad med en "stand alone" HDMI switch/splitter. Du skal jo også holde bag øret, at DVI og HDMI ikke er helt det samme. De har nok samme datakapacitet, 24 bit, men HDMI kan reallocere bits'ne som giver mere plads til datakorrektion i den modtagende ende. 
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Ja jeg overvejer også XDE-436. Men jeg gider snart ikke vente længere, Det er jo ikke rigtigt til at vide om jeg skal vente 1 uge eller 1 md. Prisen bliver nok også en del højere de første par måneder, tvivler på at den kan fåes under 30K. Og det er 5.5K mere end jeg skal give for Panasonicen.

En scaler er måske lidt overkill for at få hdmi-switching. Den eneste jeg kender som har hdmi er den nye IScan V30, og den koster 18K. Selvfølgelig får man også andet guf med en IScan V30, men jeg har jo en god scaler og deinterlacer i min Denon 3910.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Hvad med en "stand alone" HDMI switch/splitter. Du skal jo også holde bag øret, at DVI og HDMI ikke er helt det samme. De har nok samme datakapacitet, 24 bit, men HDMI kan reallocere bits'ne som giver mere plads til datakorrektion i den modtagende ende. 

Ja jeg synes netop jeg havde læst at Hdmi var overlegen iforhold til DVI, men kunne ikke huske hvor jeg havde læst det.

En HDMI-switcher er endnu en box, ligesom mediareceiveren til Pioneer's også er en unødig box mere.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

tranum1 skrev:

Ja jeg overvejer også XDE-436. Men jeg gider snart ikke vente længere, Det er jo ikke rigtigt til at vide om jeg skal vente 1 uge eller 1 md. Prisen bliver nok også en del højere de første par måneder, tvivler på at den kan fåes under 30K. Og det er 5.5K mere end jeg skal give for Panasonicen.

En scaler er måske lidt overkill for at få hdmi-switching. Den eneste jeg kender som har hdmi er den nye IScan V30, og den koster 18K. Selvfølgelig får man også andet guf med en IScan V30, men jeg har jo en god scaler og deinterlacer i min Denon 3910.

Jeg står i præcis samme situation som dig

mht. ventetid, så er det jo også næsten umuligt at skaffe et pv500 i øjeblikket.

De første sporadiske meledinger om de nye pioneer skærme er dog særdeles positive - men det gør jo ikke ventetiden kortere

fsva. scaler, så koster de en del, men de skulle efter sigende også være prisen værd - men nu må vi se

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes