Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kabel TV og selector? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg skal lige have noget på det rene.
Når man har kabel TV og en selector-box, så har man ikke noget at bruge en parabolskærm til vel?

Og så lige et ekstra spørgsmål... Hvilke fordele er der ved den nye selector-box (sagem-60) frem for den gamle?

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

En Selector-box er som du skriver til kabel-tv, dvs. at du får leveret signalet via et kabel og ikke luftbåren som fra satellit til parabol. Hvis du ønsker en Selector box skal det være TDC som er din kabel-tv udbyder.

Sagem 60 fylder meget mindre ind den gamle model, skifter kanaler hurtigere og har fået et løft i brugerinterfacet. Samtidig har den mulighed for overføre lyden digitalt til din forstærker, hvilket betyder at der bl.a er support for 5.1 lyd på Canal Digital. Billedmæssigt er der ingen forskel.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 September 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Var egentlig også klar over det, men ville da lige være 100% sikker. Det er jo ikke specielt sjovt at stå med udstyr man alligevel ikke kan bruge... Det er da rart at Sagem 60 understøtter alt det, men hvor er det trist den er så grim! Den passer slet ikke sammen med alt det andet jeg har.

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 17 September 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Dvs. at den gamle selector ikke kan vidregi digitalt (5.1  lyd)  eller har jeg misforstået  ?
Til top Vis vander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vander

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

vander skrev:
Dvs. at den gamle selector ikke kan vidregi digitalt (5.1  lyd)  eller har jeg misforstået  ?

Rigtigt  det er kun den nye sagem 60 der kan

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Nagash,

Jeg købte i foråret en Sagem-60 til mit Sony widescreen TV.

Ideen var at jeg ville få et bedre billede med en større farvedynamik, således at vanskelige billeder som feks. snooker hvor der er store flader med markant farve og små elementer med kontrastfarver. Tidligere kunne signalet ikke skille farverne på stor afstand således at farverne på kuglerne ikke var til at identificere.

Med den nye Sagem-60 kan jeg kun sige wauw og øv!!! Klarheden/skarpheden i billedet er fantastisk, farverne er overvældende rene og naturlige.

Øv, fordi man nu kan se at TDC modtager langt de fleste kanaler i en stærkt komprimeret form, som de videresender i nettet. Dette betyder at der kommer tydelige pixeleringer i billederne når der er bevægelse, feks. en fodboldkamp. Prøv at se på grønsværen mens bolden spilles hurtigt afsted. Det svarer til at kigge på et gammelt digitalbillede for tæt på. Eler naturbilleder, en rislende bæk eller et bølgende hav er tydeligt opbygget af firkanter. Dette optræder ikke på ukomprimerede signaler som feks. DR-1 som altid er perfekt. Man må altså leve med at man nu kan se de fejl et overkomprimeret signal medfører, det kunne mit analoge signal ihvertfald ikke tidligere. TDC udtaler til mig at de er klar over at de modtager komprimerede signaler, men at ikke særlig mange har været opmærksomme på problemet. Det er lidt ligesom at opdage en bule i bilen, fra da af ser man ikke andet...

Øv fordi, det opleves langsomt at skifte kanal og tekst-tv er klosset.

Øv fordi, der ikke er andre kanaler end canal-digital som sender digitalt, men det kommer da forhåbentligt snart.

Wauw fordi, billedet er langt bedre end det man tidligere skulle have en monsterantenne, eller en hysterisk justeret parabol.

Wauw fordi, det er en ret billig opgradering til godt billede.

Husk man slipper ikke for komprimeringen ved at bruge en parabol, den modtager bare signalet ligeså komprimeret som TDC.

mvh. Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 September 2005 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg har selv kabel-tv nu, og overvejer da også kraftigt om jeg skal springe på "collector"-vognen, men vil godt ha´ mulighed for at prøve før jeg køber......kan man det, og ikke minst hvad koster boxen, udover de 200kr om året for kortet?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 19 September 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål DonJensen, det ville jeg faktisk også gerne vide, så læser lige med her

Hvis man har TDC kabelTV (fuldpakken) og gerne vil benytte sig af en Selector for at få bedre billede og lyd, skal man så abonnere på nogen TV pakker ud over den fuldpakke man i forvejen betaler for eller kan man stadigvæk se de samme kanaler fra fuldpakken igennem Selectoren i en bedre kvalitet?

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 September 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Man behøver ikke at abonnere på ekstra pakker, men man slipper ikke for at betale et årligt kortgebyr på 200 kr. Her kan I læse mere og se priserne for boksen: http://www.tdc-cable.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true& ;_pageLabel=slctr_priser&_nfls=false

Jeg købte min 60'er brugt for 500 kr. - tjek www.dba.dk og www.gulgratis.dk.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ok, ja det er en pris jeg kan være med til, ikke 1600,- for en pakke som jeg ikke ved om den er det værd.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Der står en masse interessandt her på denne side: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6577&P N=1

Lad dig ikke forvirre af at det handler om en Sony HDD-710, der er næsten en anmeldelse, og udklip af debat med TDC omkring Segam 60.

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 23 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:

Man behøver ikke at abonnere på ekstra pakker, men man slipper ikke for at betale et årligt kortgebyr på 200 kr. Her kan I læse mere og se priserne for boksen: http://www.tdc-cable.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true& ; ;_pageLabel=slctr_priser&_nfls=false

Jeg købte min 60'er brugt for 500 kr. - tjek www.dba.dk og www.gulgratis.dk.

MVH/Kasper

Det lyder jo faktisk ret billigt, kunne være man skulle overveje det?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes