| Forfatter |
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Selector-box er som du skriver til kabel-tv, dvs. at du får leveret signalet via et kabel og ikke luftbåren som fra satellit til parabol. Hvis du ønsker en Selector box skal det være TDC som er din kabel-tv udbyder.
Sagem 60 fylder meget mindre ind den gamle model, skifter kanaler hurtigere og har fået et løft i brugerinterfacet. Samtidig har den mulighed for overføre lyden digitalt til din forstærker, hvilket betyder at der bl.a er support for 5.1 lyd på Canal Digital. Billedmæssigt er der ingen forskel.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vander Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at den gamle selector ikke kan vidregi digitalt (5.1 lyd) eller har jeg misforstået ?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vander skrev:
| Dvs. at den gamle selector ikke kan vidregi digitalt (5.1 lyd) eller har jeg misforstået ? |
|
|
Rigtigt det er kun den nye sagem 60 der kan

Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Nagash,
Jeg købte i foråret en Sagem-60 til mit Sony widescreen TV.
Ideen var at jeg ville få et bedre billede med en større farvedynamik, således at vanskelige billeder som feks. snooker hvor der er store flader med markant farve og små elementer med kontrastfarver. Tidligere kunne signalet ikke skille farverne på stor afstand således at farverne på kuglerne ikke var til at identificere.
Med den nye Sagem-60 kan jeg kun sige wauw og øv!!! Klarheden/skarpheden i billedet er fantastisk, farverne er overvældende rene og naturlige.
Øv, fordi man nu kan se at TDC modtager langt de fleste kanaler i en stærkt komprimeret form, som de videresender i nettet. Dette betyder at der kommer tydelige pixeleringer i billederne når der er bevægelse, feks. en fodboldkamp. Prøv at se på grønsværen mens bolden spilles hurtigt afsted. Det svarer til at kigge på et gammelt digitalbillede for tæt på. Eler naturbilleder, en rislende bæk eller et bølgende hav er tydeligt opbygget af firkanter. Dette optræder ikke på ukomprimerede signaler som feks. DR-1 som altid er perfekt. Man må altså leve med at man nu kan se de fejl et overkomprimeret signal medfører, det kunne mit analoge signal ihvertfald ikke tidligere. TDC udtaler til mig at de er klar over at de modtager komprimerede signaler, men at ikke særlig mange har været opmærksomme på problemet. Det er lidt ligesom at opdage en bule i bilen, fra da af ser man ikke andet...
Øv fordi, det opleves langsomt at skifte kanal og tekst-tv er klosset.
Øv fordi, der ikke er andre kanaler end canal-digital som sender digitalt, men det kommer da forhåbentligt snart.
Wauw fordi, billedet er langt bedre end det man tidligere skulle have en monsterantenne, eller en hysterisk justeret parabol.
Wauw fordi, det er en ret billig opgradering til godt billede.
Husk man slipper ikke for komprimeringen ved at bruge en parabol, den modtager bare signalet ligeså komprimeret som TDC.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 05:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm jeg har selv kabel-tv nu, og overvejer da også kraftigt om jeg skal springe på "collector"-vognen, men vil godt ha´ mulighed for at prøve før jeg køber......kan man det, og ikke minst hvad koster boxen, udover de 200kr om året for kortet?
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål DonJensen, det ville jeg faktisk også gerne vide, så læser lige med her 
Hvis man har TDC kabelTV (fuldpakken) og gerne vil benytte sig af en Selector for at få bedre billede og lyd, skal man så abonnere på nogen TV pakker ud over den fuldpakke man i forvejen betaler for eller kan man stadigvæk se de samme kanaler fra fuldpakken igennem Selectoren i en bedre kvalitet? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ja det er en pris jeg kan være med til, ikke 1600,- for en pakke som jeg ikke ved om den er det værd.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 23 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo faktisk ret billigt, kunne være man skulle overveje det? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |