Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny Sony Bravia LCD KLV-V40A10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Har nogen set disse modeller i brug ?? , virker ekstremt lovende bla med 1300:1 i kontrast oven i købet ikke dynamisk  dem må jeg sgu ind og kigge på, nu hvor `Clear lcd` først kommer i de nye phillips modeller om minimum 6mdr

De er endda billigere end phillips , 28.000 for 40" (20.000 i tyskland) Eyahaaaaa !!

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Yyahaaaaa, i don`t think so !! 

var inde i sonycenter og design er rigtig lækkert meeeeeen med tanke på at den var tilsluttet via DVI (720p) med Sony DVD, kørte fast & Furious som jeg kender til hudløshed men det var efter min mening en flad fornemmelse, godt nok viste den masser af sort men på bekostning af detaljer så nu tror jeg sgu jeg er tilbage hos Phillips (9830) eller den nye 9966 LCD med Pixel plus 2 og ambilight, denne model bruger vist nok samme panel som 9830 serien og 6ms respons tid så mon ikke det er et lækkert køb, hvis nogen her har denne skærm må i meget gerne give lidt feedback med hensyn til billedkvalitet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
var inde i sonycenter og design er rigtig lækkert meeeeeen med tanke på at den var tilsluttet via DVI (720p) med Sony DVD, kørte fast & Furious som jeg kender til hudløshed men det var efter min mening en flad fornemmelse, godt nok viste den masser af sort men på bekostning af detaljer så nu tror jeg sgu jeg er tilbage hos Phillips (9830) eller den nye 9966 LCD med Pixel plus 2 og ambilight, denne model bruger vist nok samme panel som 9830 serien og 6ms respons tid så mon ikke det er et lækkert køb, hvis nogen her har denne skærm må i meget gerne give lidt feedback med hensyn til billedkvalitet.

Vi har netop fået 32" udgaven af Sony'en sat op i butikken. Umiddelbart vil jeg sige at billedet er "frem og tilbage" i forhold til Philips 9966. Umiddelbart virker panelet på Philips'en bedre, hvilket egentlig overraskede mig lidt, jeg troede netop Sony/Samsung samarbejdet skulle være foran på dette punkt. Men synsvinkel og kontrast synes jeg er bedre på Philips'en, billedet virker mere tamt på Sony'en, specielt fra skæve vinkler. Til gengæld har Sony'en umiddelbart en mere naturlig fornemmelse af billedet, det virker meget rent, mere fri for "fnidder", og der er rimelige justeringsmuligheder, bl.a. mulighed for at justere gamma i flere trin, så man undgår den "tunge" fornemmelse af billedet mange af de nye LCD tv ellers har. Farvegengivelsen er fornuftig, og det er umiddelbart lidt nemmere at få et godt billede ud af den "out of the box" i forhold til Philips'erne. Og så synes jeg design og finish er superlækker på Sony'en.

Kort sagt: Ud fra mit relativt kortvarige kendskab til de to synes jeg ikke man (jeg, i hvert fald) kan dømme den ene til ubetinget vinder. Skal man give en kort karakteristik, så skulle det være at Philips'en måske er en billedmæssig allrounder, det hele virker fornuftigt, hvor Sony'en gør nogle ting bedre mht. naturlighed, og på dét punkt vil tiltale CRT-fans lidt mere - men samme CRT-fans vil så også mene at den lidt ringere synsvinkel (der dog stadig er bedre end f.eks. Philips 32 PF 7320) er en ulempe.

Jeg har ikke set 9830 i 32", kun i 37" - og dét er indtil videre det LCD jeg synes bedst om.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for din feedback, den værdsætter jeg, har jeg ret i at det er samme panel serie som 9830 ? jeg tænker bla responstid og kontrast ? jeg er i øvrigt helt rundt på gulvet og kan dårlig nok beslutte mig, måske hænger det sammen med at jeg bruger mit nuværende 9509 crt som reference hvilket måske ikke er helt fair, men jeg hælder mest til 9966 (fandens de ikke laver det i 37") mest pga Wife factor ambilight  og skiftet fra crt er desværre nødvendigt med hensyn til HD og PC tilslutning, summa sumarum, jeg skal dybest set have et LCD der bringer mig tættest på min nuværende oplevelse fra 9509 og i den forbindelse vil jeg spørge dig om et 9966 ikke er det rigtige valg ?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal tilsutte den til PC'en så er det nok ikke det mest oplagte valg. Du vil med ret stor sandsynlighed opleve problemer med at få et uskaleret billede. Hvor meget det betyder for dig ved jeg ikke =)

Du kan se Philips aktuelle paneler her: http://www.lgphilips-lcd.com/homeContain/jsp/eng/prd/prd100_ j_e.jsp

De er listet efter størrelse og tallet efter LC er den diagonale tommeangivelse. Det er klart at panelerne ikke er specielt endegyldige for den skærm de sidder i fordi der er integreret fler features - men de kan dog sige meget.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:
Tak for din feedback, den værdsætter jeg, har jeg ret i at det er samme panel serie som 9830 ? jeg tænker bla responstid og kontrast ?

Du kan se helt specifik info på de to modeller her:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf9966_10/32pf9966_10_p ss_dan.pdf

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf9830_10/32pf9830_10_p ss_dan.pdf

Ifølge dét er der forskel på panelerne - pudsigt nok er 9830 angivet til 8 ms, mens 9966 er angivet til 6 ms. Men 9830 i 37" er synligt bedre end 9966 i 32". Jeg må vist hellere forhøre mig hos Philips hvordan det rent faktisk hænger sammen...

Citér:
jeg skal dybest set have et LCD der bringer mig tættest på min nuværende oplevelse fra 9509 og i den forbindelse vil jeg spørge dig om et 9966 ikke er det rigtige valg ?

Når bare du affinder dig med at du får et tv der er bedre på nogle punkter og ringere på andre, dvs. ikke "ubetinget bedre" end det du har nu, så jo. Men hvis du har kronerne, så køb et 37 PF 9830, det er bedre end 32 PF 9966.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Det hænger sådan sammen, at to LCD-TV godt kan have forskellige angivelser trods samme panel. Responstidsangivelsen hænger blandt andet sammen med version af Overdrive der er brugt. ViewSonic bruger eksempelvis også et dynamisk kontrolprogram til at styre Overdrive i deres computermonitors.

Forbedringer i billedet på trods af de samme paneler skyldes primært de billedforbedringsteknologier der er benyttet. Derudover er den separate skaler ofte en uhyre stor del af slutresultatet.

Bemærk dog at 9830 har Pixel Plus 2 HD og 9966 har Pixel Plus 2. Der er en ret markant forskel på de to teknologier og ved den almindelige Pixel Plus 2 mister du en væsentlig del af detaljegraden, hvis kildesignalet er i en høj opløsning. Den lader nemlig ikke signalet forløbe igennem uden nedskalering før opskalering. 9830 har også Ambilight 2, som jeg personligt er ret vild med i de rette omgivelser.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes