Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 08:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsungs plasma-TV PS-42S4S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorenkjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kunne godt bruge noget hjælp/vejledning.

Jeg overvejer at købe Samsungs plasma-TV PS-42S4S. Jeg har dog hørt, at opløsningen ikke skulle være helt høj nok til dansk TV (mener at høre at 480 linier er for lidt i forhold til dansk tv signal). Og at TV-signalet skulle sendes i 512 linier (vandret). Det kan betyde at billedet bliver grumset naar man ser tv. Dvd osv skulle virke fint.

Det skulle endvidere blive et problem i 2007, når dansk TV begynder at blive vist på HDTV (High Device).

Er det noget om det? Jeg synes at TV'et er rigtigt fedt men vil selvfølgelig ikke købe det, hvis ikke de ting er iorden. Hvad er jeres anbefaling?

Jeg har også et spørgsmål vedr. elforbrug. For en gennemsnits TV-seer hvor meget mere vil I estimere man vil bruge i strøm paa et plasma TV vs et LCD?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Til top Vis sorenkjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenkjensen

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Velkommen til.

Jeg kan anbefale at du læser lidt ned af siden først   for der får du svar på dine spørgsmål.

Og så er det jo dine øjene der afgør hvilket tv du skal have.

Plasma bruger tit op til 400 w   hvor lcd holder sig under 200 w så det afhænger meget af hvor længe tv kører hos dig,  her i huset kører lcd'en mindst 6 timer daglig

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

sorenkjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 September 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Jeg synes TV'et er lækkert, og har fået et godt tilbud på en udstillingsmodel til omkring 11.500 kr. Mine øjne siger derfor ja tak men ville gerne have et professionelt råd før jeg gjorde købet.

Jeg browsede gennem indlæg på siden før jeg skrev mit eget indlæg men kunne ikke 100 pct finde et klart svar vedr. HDTV. Kan være fordi, jeg ikke er så vidende på området og har misforstået noget...

Er det rigtigt opfattet, at det er i 2007 at dansk tv vil blive vist på HDTV? Og forventes at det at volde problemer for netop dette TV - med blot 480 linier - når HDTV lanceres?

Mvh, Søren

Til top Vis sorenkjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenkjensen

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

sorenkjensen skrev:

Tak for svaret.

Jeg synes TV'et er lækkert, og har fået et godt tilbud på en udstillingsmodel til omkring 11.500 kr. Mine øjne siger derfor ja tak men ville gerne have et professionelt råd før jeg gjorde købet.

Jeg browsede gennem indlæg på siden før jeg skrev mit eget indlæg men kunne ikke 100 pct finde et klart svar vedr. HDTV. Kan være fordi, jeg ikke er så vidende på området og har misforstået noget...

Er det rigtigt opfattet, at det er i 2007 at dansk tv vil blive vist på HDTV? Og forventes at det at volde problemer for netop dette TV - med blot 480 linier - når HDTV lanceres?

Mvh, Søren

Om hdtv kommer igang i år 2007 er uvist  men det kommer

Men du kan stadig se tv med dit tv   dog bare ikke i den høje opløsning.

Til den tid skal vi alle nok have en eller anden form for selector monteret til tv'et

for at se de nye hdtv kanaler.

og din pris for tv'et lyder rimelig.  og vigtigst er du bliver tilfreds.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 September 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

sorenkjensen skrev:
Jeg har dog hørt, at opløsningen ikke skulle være helt høj nok til dansk TV (mener at høre at 480 linier er for lidt i forhold til dansk tv signal). Og at TV-signalet skulle sendes i 512 linier (vandret).

Faktisk 576 linier. Men det er ikke så afgørende, kig på billedet istedet. Hvis du syntes TV-kanaler som DR og TV2 ser godt ud - så er det jo ikke vigtigt. Der er også fordele ved standard plasma (dem med 480 linier). Udover at de er billige - så leverer de ofte den dobbelte kontrast (ses bedre i dagslys).

sorenkjensen skrev:
Det kan betyde at billedet bliver grumset naar man ser tv. Dvd osv skulle virke fint.

Det er så her dine øjne skal lede dig på rette spor. Grumsede billeder har dog ikke noget med antallet af linier at gøre, det er dårlig tuner og dårlig anden elektronik. 

sorenkjensen skrev:
Det skulle endvidere blive et problem i 2007, når dansk TV begynder at blive vist på HDTV (High Device).

Måske 2010... Først skal der lige skabes ledige frekvenser i sendenettet som kan bruges til HDTV, og det sker først i 2009. Men uden en politisk beslutning om at vi skal bruge de frekvenser til HDTV sker der intet, og den debat mangler endnu.

Imellemtiden forventes vi dog at se enkelte tiltag, som f.eks. den dyre niche-kanal fra Canal Digital (C More HD). Men HDTV kommer nok via DVD (de nye HD-DVD og Bluray afspillere) først.

sorenkjensen skrev:
Er det noget om det? Jeg synes at TV'et er rigtigt fedt men vil selvfølgelig ikke købe det, hvis ikke de ting er iorden. Hvad er jeres anbefaling?

Du kan også købe et plasma til 45.000, og være bedre stillet når HDTV rigtigt kommer. Eller du kan se dette som en fed mellemløsning, mens udviklingen stadig er igang. Faktisk kan man slet ikke købe et TV i dag som er rigtigt fremtidssikret - der er en enorm udvikling på det marked lige nu.

sorenkjensen skrev:
Jeg har også et spørgsmål vedr. elforbrug. For en gennemsnits TV-seer hvor meget mere vil I estimere man vil bruge i strøm paa et plasma TV vs et LCD?

Det standard plasma du kigger på lige nu bruger vel 300-350W, og et LCD i samme størrelse bruger vel omkring 250W. Forskellen er ikke så stor når det er standard plasma kontra LCD, det er HDTV plasma som bruger 500W.

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes