Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny projector.Men hvad skal jeg vælge ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
birdie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har endelig fået sparet 15000 sammen til min første hjemmebiograf ,og valget står imellem disse tre,Hitachi PJ-TX100-Sanyo PLVZ3 og Panasonic PTAE700.

Selvfølgelig skal den bruges til fede film men jeg vil vil også meget gerne sætte min pc til og nyde spil som battlefield 2 i fuld udblæsning.

Min stue er rimelig lys da jeg ikke har nogle gardiner og afstanden vil være ca 4.5 m.Så hvis i har et godt tip til et lærred vil det være til stor hjælp.

På forhånd tak

Til top Vis birdie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdie

Leo_benhakker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvis det var mig der skulle vælge, ville jeg lige spare 1500 mere sammen, og så snuppe den nye Sanyo Z4.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159164

Men det kan jo også være det bare er mig...

Til top Vis Leo_benhakker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leo_benhakker

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Af dem du har nævnt ville jer tage Panasonic eller Sanyo.

Hvis du har nogen krav til hvor den skal stå/hænge kan det være det som afgøre det for dig. Sanyo har støre lensshift, mens Panasonic har mere zoom, og kan hænge længere væk fra lærredet.

Selv har jeg Z3 og har være rigtig glad for den.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

En mulighed er også at handle fra Tyskland. Z4 til 14.000, så er der dog ikke meget til et lærred, med mindre du selv laver et.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

birdie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen ,må indrømme den ser lækker ud den nye Z4 :)og det blir også mit valg

Til top Vis birdie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdie

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Der er jo også kommet den nye Panasonic PT-AE900

I begyndelsen af oktober lancerer Panasonics den længe ventede projektor PT-AE900.

En af forbedringerne i forhold til den prisbelønnede forgænger AE700 er kontrastforholdet, som er blevet højnet markant. En anden brugbar funktion er projektorens fjernbetjening. Den kan både styre projektoren og andre produkter i hjemmet som f.eks. en DVD og et lyd- og lysanlæg.

PT-AE900 er nem at installere og anvende i en række forskellige typer lokaler. Uanset om man placerer projektoren tæt på lærredet, f.eks. på et bord eller langt fra, kan man få samme størrelse på billedet. Det skyldes, at projektoren har en linse med 2x optisk zoom og en funktion til linseskift. Denne type linse er den første af sin slags i branchen og er fremstillet af Panasonic til den foregående model.

Panasonic har foretaget mere end femten forbedringer i de optiske indstillinger på PT-AE900. Målet er, at billedet skal være klarere og skarpere også i rigtigt store formater. Omfanget i den nye dynamisk blænder er blevet forbedret, så den tilpasses kontrast og lys i scenernes individuelle farve- og lyssætning, hvilket giver et kontrastomfang på 5500:1 og en lysstyrke på 1100 lumen. Herved reduceres skærmstøj og detaljetabet i de mørke scener kraftigt, og gengivelsen af dybe sorte farver forbedres. De lyse scener bliver også bedre med skarp billedprojicering og en god nuancegengivelse. Dette forbedres yderligere med Panasonics nye Smooth Screen-teknologi, som mindsker den såkaldte ”screen door-effekt” – de sorte linjer mellem pixelene – hvilket giver et jævnt og naturtro billede.

Med fjernbetjeningen kan andre AV-komponenter i hjemmet (uanset mærke) betjenes, f.eks. DVD-afspiller, forstærker, belysning og til og med visse lærreder. Fjernbetjeningen er nem at anvende og har en LCD-skærm, som viser, hvilken enhed der er aktiv.

Panasonic begyndte at markedsføre sin første højopløselige hjemmebioprojektor i 2001 som svar på kundernes ønske om et brugervenligt projektorsystem, som kunne forvandle stuen til en biograf. Panasonic er siden hen blevet førende på markedet for hjemmebioprojektorer og har i de senere år flyttet arbejdet med at forbedre billedkvaliteten til Hollywood, filmbranchens hjemsted. Dér arbejder man sammen med eksperter inden for filmbranchen, blandt andre David Bernstein, en af Hollywoods bedste kolorister, som har overført film som Titanic, Moulin Rouge og X-men til videoformat. Resultatet er en billedkvalitet, som gengiver instruktørens intentioner, og som lever op til blåstemplingen ”Hollywood picture quality”. Dette kan PT-AE700 især bryste sig af, da den blev den bedst sælgende model på det globale marked for hjemmebioprojektorer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes