| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fået mig en universalfjernbetjening med mulighed for at indkode serier af knaptryk (også kendt som macros). Mit problem er bare at mit vel 8-9 år gamle Grundig ikke er så velvilligt.
For at skifte til en AV-kanal som fx AV1, så skal jeg 'cycle' igennem AV-kanalerne med 0-knappen (der er INGEN anden umiddelbar mulighed - heller ikke at fx gå baglæns fra kanal 1). Da fjernsynet samtidig husker hvilken AV-kanal det stod på før det slukkede, kan jeg ikke definere en direkte knap eller knapserie til en specifik AV-kanal (som fx AV2 = min reciever). Hvis jeg altid slukkede mit tv når det stod på AV1 så var det jo fint nok, men det gør jeg jo ikke.
Min midlertidige løsning må være at jeg indkoder en macro for at slukke fx DVD-en, så den skifter til AV2 inden jeg slukker (så en start-macro kender udgangspunktet), men ærligt talt undrer jeg mig over at der ikke skulle være en mere direkte måde at vælge AV-kanal på.
Hvis der er nogen derude der overhovedet forstår hvad jeg snakker om, og måske har en idé, så vil jeg lytte med glæde.
Venligst Jens Guldborg
|