Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Støv på projektor lens (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg er den lykkelige ejer af an 3M 8610 digital projektor, men der er opstået et problem.

Når der projiceres medier på lærredet fremkommer en stor mørkerød plamage, som med tiden er blevet større og større.

Har skiftet pæren da jeg troede at det var den som var færdig, men blev hurtigt klogere.

Fik fat i det firma hvor jeg købte projektoren og fik at vide at det var støv på lensen mellem prismen og den optiske lens.

Da det er meget følsomt apparatur blev jeg gjort opmærksom på at holde fingrene væk og i stedet lade proffesionelle rense lensen for mig. Dette ville tage mellem 3 og 5 timer og med en time løn på 400-500 kr!!

Med lidt hoved regning skal jeg altså i værste tilfælde betale 2500 kr for en rensning!!!

Min bøn lyder da på om der er nogen herinde der kender et sted hvor dette kan gøres billigere?

På forhånd tak!

mvh

Ronny

Til top Vis Ronny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronny

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Der er sikkert tale om det der kaldes et "dust blob" og det skyldes ganske rigtigt støv et eller andet sted i projektoren.

Hvis man er lidt fiks på fingrene er det ikke så svært selv at fjerne støvet, men det er en tidskrævende process, og derfor er det dyrt at få gjort på et værksted. Man skal naturligtvis have projektoren skilt ad, og herefter blæser man støvpartiklerne væk med trykluft. Man kan købe trykluft på dåse i f.eks. biltema.

Måske du kan finde yderligere inspiration i nedenstående tråd, som med billeder viser hvordan man fjerner støv i en Sanyo LCD projektor.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=339154&p age=1&pp=30

Og nej desværre kender jeg ikke nogle billige værksteder.

Ronny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hej perejvind

1000 tak for svaret, det var lige hvad jeg havde brug for at høre, for var faktisk ret lost, men hvis det kan fjernes med trykluft så har det i hvertfald sparet mig for en del penge..

Tak for dit svar

mvh

Ronny

Ronny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Ps.. linket virker fint men kan ikke se billederne.. fremkommer som røde kryds.. måske det er min browser eller også har de fjernet billederne fra serveren, kan du se billederne?

mvh

Ronny

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Ronny skrev:

Ps.. linket virker fint men kan ikke se billederne.. fremkommer som røde kryds.. måske det er min browser eller også har de fjernet billederne fra serveren, kan du se billederne?

mvh

Ronny

Næ, jeg kan heller ikke se billederne længere. Søg eventuelt på "dust blob" og "dustblob" på avsforum. Der findes masser af tråde om emnet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes