Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Parallelimport af Samsung PS-42S5H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har været inde og forhandle pris med en forhandler, og fremviser ham så de priser der er på nettet, på sammen fjernsyn. Han siger så at han vil undersøge det lidt nærmere, og dagen efter da jeg kom ind i butikken siger han at han gerne vil give mig rabat, men ikke så meget, da de skærme man kan købe over nettet er parellelimport, og derfor ikke har fuld garanti fra samsungs side (endvidere sagde han at samsung giver fuld pixel-garanti i DK).

Så mit spørgsmål er... er det rigitgt? Parellelimporterer de danske internetforhandlere Samsung skærme?

På forhånd tak.

Til top Vis banielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banielsen

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Det lyder da interresant, men jeg kan ikke forstå hvis det har nogen betydning for garantien?

Jeg er selv meget interreseret i denne skærm, og vil da som udgangspunkt købe den over nettet pga. returretten (selvfølgelig efter at have set/leget med den i en butik...altså skærmen  )

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

banielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

hehe

Jeg har en på prøve nu.. fed skærm.. dog synes jeg at den piver lidt (skal have snakket med forhandleren om det (de har sagt en gang at det gør den for at køle ned, men synes det har taget til)). Endvidere er fjernbetjening lidt noget billigt plastik, og så synes jeg at tekst-tv'et reagerer mærkeligt og langsomt på min.

Mne alt i alt... jeg synes skærmen viser et kanont fedt billede, godt og flydende, uden decideret "fejl" eller mangler. Designet synes jeg er utrolig fedt. Alt i alt en god skærm til pengene.. synes dog det er værd at være opmærksomt på det mht. parallelimport

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Heg har købt et SAMSUNG PS-42S5H i Tyskland hos EURODATEC, de sender til Danmark via vogmand.

Det er virkelig en god skærm syntes jeg, dog har jeg problemer med noget ståj som vokser gradvist efter at jeg har tænt for fjernsynet, hvorefter det gradvist dør ud igen efter ca 60 sekunder.

Det er givet vis en syg komponent.

Jeg kontaktede SAMSUNG DK (placeret i Sverige men taler Dansk) vedrørende garanti og de sagde at jeg først of fremmest skulle have et udfyldt gatanti bevis (den såkaldte European Block Warranty som skal følge med skærmen).

Jeg havde sådan en og udfyldte den og sendte den derefter ned til EURODATEC i Tyskland så de kunne udfylde deres del, og stemble den.

Det gjorde de og returnerede den.

Jeg ringede så igen til SAMSUNG som registrede fejlen, og gav mig derefter et SAMSUNG reference nummer som de forwardede til deres service partner i Danmark som hedder STRAX.

Jeg ringede så til STRAX og aftalte med dem om at komme at hente min skærm, som de så gør på Tirsdag.

Jeg regner således med at denne reperation er indkluderet i garantien, men som sådan er garantien forløbet relatigt smertefrit.

Alt i alt ser det ud til at SAMSUNG's garanti gælder i hele Europa, bare man har en korrekt udfyldt  European Block Warranty, så vil de hjælpe en i det land man bor i.

Hvis jeg får problemer i det videre forløb, vil jeg komme tilbage.

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen

banielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Syg komponent siger du... kommer fra øverste højre (når du står foran og kigger på fjernsynet) side?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

banielsen skrev:

Hej

Jeg har været inde og forhandle pris med en forhandler, og fremviser ham så de priser der er på nettet, på sammen fjernsyn. Han siger så at han vil undersøge det lidt nærmere, og dagen efter da jeg kom ind i butikken siger han at han gerne vil give mig rabat, men ikke så meget, da de skærme man kan købe over nettet er parellelimport, og derfor ikke har fuld garanti fra samsungs side (endvidere sagde han at samsung giver fuld pixel-garanti i DK).

Så mit spørgsmål er... er det rigitgt? Parellelimporterer de danske internetforhandlere Samsung skærme?

På forhånd tak.

Jeg aner ikke om der er tale om parallelimport eller ej.  Men det er en utopi at tro, at fysiske butikker kan matche priserne fra internet forhandlere. De har slet ikke de samme udgifter!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Støjen er en "hissende" støj som kommer ud igennem højtaleren i TV'et, og ikke fra selve elektronikken.

Støjen starter gradvist ca 1 minut efter at TVet er tændt og bliver højere og højere (uanset volume kontrolen), og dør så ud igen efter ca 3 minutter.

Det er givetvis en komponent in audio delen på TVet som når den er kold , fejler, og som så når den bliver varm, begynder at fungere korrekt.

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Bics skrev:

Jeg er selv meget interreseret i denne skærm, og vil da som udgangspunkt købe den over nettet pga. returretten (selvfølgelig efter at have set/leget med den i en butik...altså skærmen  )

Og det er lige præcis derfor, at de fysiske butikker aldrig vil kunne matche internet forhandlernes priser. De fysiske butikker skal bruge tid på dig (penge), men dine penge går til internet forhandleren.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Og det er lige præcis derfor, at de fysiske butikker aldrig vil kunne matche internet forhandlernes priser. De fysiske butikker skal bruge tid på dig (penge), men dine penge går til internet forhandleren.

Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes