| Forfatter |
|
mammen Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går med tanker om at give mig selv en tidelig julegave i form af en projektor 
Før jeg går ud og brænder 20+K af vil jeg høre om det overhovedet er muligt at lave en løsning hvor projektoren står godt 5 meter fra læredet, og samtidig få et billede på ca. 90".
Så vidt jeg kan se ud fra www.projectorcentral.com, så burde det være muligt, men jeg har det nu bedre med at høre erfaringer fra alle nør... ekspertene herinde 
Edit: lige lidt mere nøjagtige mål på stuen, 5,5x3x2,4 (lxbxh) __________________ Mammen
MCN
|
| Til top |
|
| |
Peter21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er med på en lytter, da jeg står i samme situation 
/Peter
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammen skrev:
|
Så vidt jeg kan se ud fra www.projectorcentral.com, så burde det være muligt, men jeg har det nu bedre med at høre erfaringer fra alle nør... ekspertene herinde 
|
|
|
Den mål du finder på dit link passer helt fin med en Z3 men hvilken projektor ønsker du
Bemærk at en Z3 ikke kan lave et billede efter dit ønske da den er beregnet til at skyde kort. men du kan evt bare hænge den i loftet.

Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
Den mål du finder på dit link passer helt fin med en Z3 men hvilken projektor ønsker du
|
|
|
Jeg har kigget lidt på Panasonic PTAE 900 og Sanyo PLVZ 4, men det er stadig på meget løst grundlag, jeg gider ikke bruge en masse tid på at undersøge markedet, hvis det viser sig at jeg ikke kan få et fornuftigt setup under de fysiske rammer stuen giver.
hans123 skrev:
|
Bemærk at en Z3 ikke kan lave et billede efter dit ønske da den er beregnet til at skyde kort. men du kan evt bare hænge den i loftet.
|
|
|
Det med "bare" at hænge den i loftet et stykke ude i rummet, den er ikke så nem at sælge til konen, det er straks nemmere hvis den kan stå på en hylde hvor der kan stå nogle blomster eller lign. der kan kamuflere den. __________________ Mammen
MCN
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm en Z4 kan det samme..
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nået frem til det samme ud fra deres hjemmeside, dog var jeg ikke sikker på hvor meget man kunne stole på deres udregninger, og det er egentlig det der er baggrunden for mit spørgsmål herinde.
Det er jo fint nok at et script på en hjemmeside viser at det burde kunne lade sig gøre, men jeg har det bedre med at høre erfaringer fra brugere der har lign. setup .
Jeg er helt med på at det nok er de færeste der endnu har fået opsat en Z4 eller PTAE 900, men man kunne jo være heldig at der var nogen der havde en indretning der svarede nogenlunde til vores stue. __________________ Mammen
MCN
|
| Til top |
|
| |
Columbus Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot til overvejelse (har selv samme "problem") : Hvis du opsætter projektoren 5 meter fra lærredet vil der i mange indretninger komme ting (lamper, personer, møbler eller lignende) i vejen for "lyskeglen" fra projektor.
Har i øvrigt for nylig set omtale af en projektor, som kan monteres på sidevæggen (kraftigt lens shift) - husker ikke producent/model
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft sanyo z4 i en uges tid nu og kan kun anbefale den  .
jeg har den stående på en hylde i 1.6m højde og den har en afstand på ca 5m til læredet , billedet kan justeres fra en brede på 1.6m til 3.3m......
håber det kan bruges til noget
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
98oktan skrev:
jeg har den stående på en hylde i 1.6m højde og den har en afstand på ca 5m til læredet , billedet kan justeres fra en brede på 1.6m til 3.3m......
|
|
|
Det er netop sådan en erfaring jeg ønskede hvis du så samtidig kan bekræfte at billedet bliver godt i hele området vil det være et ekstra plus. __________________ Mammen
MCN
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammen skrev:
98oktan skrev:
|
|
|
Det er netop sådan en erfaring jeg ønskede hvis du så samtidig kan bekræfte at billedet bliver godt i hele området vil det være et ekstra plus.
|
|
|
jeg var sammen med en kammerat nede hos www.tapeconnection.dk , hvor vi sad og legede en times tid med z4éren. z4érens billedekvalitet slår efter min mening plasma tv i 40000kr´s+ klassen !
jeg har endnu ikke fundet en sene i en film hvor den ikke har kunne styrer både farver og skygger
|
| Til top |
|
| |
mammen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
98oktan skrev:
|
...jeg har den stående på en hylde...
|
|
|
Jeg gætter på at den hylde hænger på en væg, men hvad med varmeudviklingen, så vidt jeg kan se ud fra sanyos hjemmeside, så skal der være mindst 50 cm luft bag projektoren!? __________________ Mammen
MCN
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Z3éren kommer der luft ud fra siden?! __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammen skrev:
98oktan skrev:
|
...jeg har den stående på en hylde...
|
|
|
Jeg gætter på at den hylde hænger på en væg, men hvad med varmeudviklingen, så vidt jeg kan se ud fra sanyos hjemmeside, så skal der være mindst 50 cm luft bag projektoren!?
|
|
|
jeg har kun ca 15cm 
Insaniac skrev:
|
På Z3éren kommer der luft ud fra siden?! |
|
|
z4éren smider også luften ud af siden , så jeg er ikke så bekymret of afstanden til bagvægen da den kun suger luft ind der..
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dette er en lidt midlertidig opsætning af min projector 
dette er jeg ret stolt af , hjemmelavet lærede i størrelsen 2150*1275 (100")
|
| Til top |
|
| |