Hej.
Efter en mindre(men destruktiv) brand i min lejlighed skal jeg ud og se på nyt TV og andre udstyr. Jeg er ny bruger herinde, men har været ganske meget med på en kigger. Har self. læst så meget jeg kunne, men der er selvfølgelig grænser - blandt andet også at de tingene udvikler sig, hvilket jeg har svært ved at sortere fra så jeg kun læser om up-to-date produkter. Håber i vil bære over med mig :)
Tv´et er noget som går mig særligt på. Jeg havde tidligere et LG RZ-30LZ13 som jeg selv syntes ret godt om jeg ska købte det - men det er jo håbløst forældet :P Nu ville jeg jo gerne have en LCD skærm, omkring de 32", med et ordenligt billede, HDMI tilslutning, pænt udseende og gerne AVL(så jeg ka få elimineret lidt af de forbandede reklamer der "skruer op" for lyden). I den rækkefølge ca :) Prisen er ligger inden for rimelighedens grænser mellem 10.000 og 17.000kr Da jeg har svært ved at forestille mig at jeg ville få SÅ meget mere for pengene ved at spytte mere i(Ret mig endelig hvis jeg tager fejl!)
Jeg har kigget ganske lunt på LG 32 LX2(eller LX1, I skriver at de teknisk er ens?). Dens pris, udseende og tilslutninger er ser godt ud. Billedet virker også fornuftigt, men det er sq svært at bedømme på et dårligt antenne signal eller en VGA tilslutning(Der skal jo helst både være godt digitalt billede og en ordenlig Tuner i - Her tænker jeg at Pixel Plus fx ser ud af H... til på en normal dårlig antenne, men flot på fx DVD)
Men der er selvfølgelig også 32LP1R - det virker lidt som om at det er "hoved modellen" hvoraf LX1/2 er de billigere småbrødre med lidt mindre TXT-TV osv? Hvordan er forskellen i selve billedet/Panelet? Jeg kan se at man kan få 37" udgaven for omkring 17.000 hvilket er ganske fornuftigt og fristende, men desværre må jeg nok erkende at jeg ik sidder langt nok væk fra tv´et(Omtrent 2.5 meter fra hoved til skærm)
Disse modeller virker ummidelbart som de mest "up to date" modeller? Eller hvad? Jeg har også set JVC LT-32S60B få nogle gode ord med på vejen her på forummet...
Mit primære brug af tv´et er faktisk bare til at se normalt tv fra fællesantennen(som så har ganske godt signal - nyt indlagt anlæg med ordenlig skærmning). Herudover ser jeg lidt tv og spiller Xbox(Bliver jo nok til en Xbox 2 ;). Har også computeren tilsluttet, og denne gang regner jeg med at arbejde lidt på en HTPC agtig model så man også lige kan klare småting fra sofaen(Filmklip, billeder, surf og net - mest bare lir ;)
Jeg synes sq det er svært at vælge udfra de krav fordi at der netop også er forskel i Tv tunere og forskellige billed behandlings programmer... For nogle år siden(inden lcd skærmmene var til at betale) kiggede jeg meget på tv, og var ret varm på en Philips med Pixel Plus og Digital Natural Motion ting. Men det var jo kun godt når man så DVD og lignende... Så endte med et Panasonic(TX-32PX10) som jeg stadig den dag i dag mener har et super lækkert billede på en analog kilde...