Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PT-AE900 vs Benq 7700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Der er en interessant sammmenligning af disse projektorer på projectorcentral.com.

http://www.projectorcentral.com/ae900_pe7700.htm

Det ser ikke ud til at Benq'en har mange fordele frem for Panasonic'en!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
http://www.projectorcentral.com/ae900_pe7700.htm

Det ser ikke ud til at Benq'en har mange fordele frem for Panasonic'en!

Hvis jeg nu skal være lidt provokerende, så vil jeg påstå at erkendelsen af at LCD kan være bedre end DLP, også uden at indregne en prisforskel, først og fremmest _netop_ ligger i at man nu kan sammenligne direkte mellem LCD og DLP med samme opløsning til samme pris. Derfor kan man smide alle fordomme overbord, og forholde sig til billedkvaliteten som den er, i stedet for at have en indbygget forventning om at den dyrere teknologi er den bedste. Hvorfor kom denne udmelding f.eks. ikke i forbindelse med HS50? Den er da bedre end PTAE-900 (omend ikke meget), og de DLP'er den er blevet sammenlignet med er vel ikke bedre end PE7700? (eller?) Forskellen fra dengang til nu er kun, pudsigt nok, at HD-DLP'erne er faldet til groft sagt det halve, for mere eller mindre samme ydelse. Dengang var HS 50 ifølge Projectorcentral på niveau med DLP'erne "på nogle punkter", og "i forhold til pris" og bla bla bla var den imponerende. Nu, hvor DLP'erne er faldet drastisk, så er LCD lige pludselig bedre end DLP? Hvis LCD er bedre end DLP nu, så har det været det mindst siden HS50, og efter min mening også mindst siden AE500/Z2, måske endda før.

Jeg har ikke set PE7700, men jeg har set tilsvarende projektorer. LCD har udviklet sig voldsomt de sidste par år, men DLP har nu heller ikke stået stille. Jeg synes personligt ikke at forskellen på Z4 og DC3 DLP'er er markant anderledes end forskellen på Z2 og datidens billigste HD-DLP'er (som kostede rimeligt mange knapper dengang). Og kigger man på projektorer i samme prisklasse, så synes jeg da nærmere at DLP'erne vinder ind på LCD, end at LCD overhaler DLP. Jeg er f.eks. stærkt uenig i den generelle konsensus om at X1 leverer et bedre sort-niveau end Z3/AE700. X1 var med til det første "projektor-mekka" jeg lavede, sammen med bl.a. PTAE-300 og Z1. Der var bred enighed om at X1 ikke kunne følge med. Det skal så siges at X1 med nyere firmware opfører sig noget bedre, men der er jo langtfra tale om de kvantespring som LCD har taget siden.

Kort sagt - jeg mener ikke der er noget nyt i at LCD kan konkurrere med DLP, uden hensyn til pris - men det glæder mig da at Projector-central efterhånden har set lyset.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes