Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pv500 timer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 November 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Har lige modtaget mit første plasma..
Har læst om at det er bedst at køre med lave indstilinger og mest 16-9 matriale de første 100-200 timer.
Hvordan tjekker jeg tiden er det i service menu og er der nogen der kan forklare hvordan..
Tak
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan du mig bekendt ikke engang finde i servicemenuen. Der må du gætte - evt. udfra købstidspunkt og dit gennemsnitlige daglige forbrug af TV-kiggeri  du kan finde meget info om PV500 her http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=226883

Du bør ganske rigtigt køre med lav kontrast og lys samt dynamic mode deaktiveret (permanent), men du behøver ikke at holde dig til 16:9 materiale. Men hvis du ser 4:3 materiale, skal du bare ikke drive rovdrift på 4:3 mode, med de grå striber i siderne. Du vælger bare i stedet et eller andet zoomformat, så billedet fylder hele skærmen. Herudover bør du ikke i meget lang tid af gangen have det samme billede på skærmen, da det også kan give "burn-in" - det gælder f.eks. også kanal-logoerne i hjørnerne (DR1, TV2 osv.).

 

Edit: I øvrigt tillykke med det!!

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Bare lige en advarsel mod at rode i brugermenuen. Der er en grund til, at den ikke er direkte tilgængelig, idet forkert opsætning kan udøve direkte skade på apparatet! Personligt holder jeg mig langt fra den, da min forstand i den henseende er stærkt begrænset

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Ja er heller ikke int i at rode med brugermenu..
Det har jeg ikke nok kendskab til
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hæ, så er vi lidelsesfæller på det område.

Hvad synes du ellers om det? Hvilken størrelse har du købt? Jeg fik for 14 dage siden mit 42 PV500 (det første af i alt tre jeg har bestilt). Desværre har de hentet det i dag, for at hjælpe mig af med en irriterende højlydt summen - angiveligt fra strømspolerne, som vist skal have en omgang lak (ja, det var meldingen!?!), for ikke at afgive vibrationsstøj...

Med lidt held er det tilbage i tavs stand indenfor en uge.

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 November 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

meget tilfreds.
posivt overrasket mht billdekvalitet.
Men det er pakket ned igen til tirsdag skal have slebet gulv i huset, så det er kommet i kassen igen
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

 Ja, det er ikke rart at putte i kassen vel? Det gjorde jeg jo også i går aftes...

Vi meget enige omkring billedkvalitet. Jeg forventer mig dog endnu mere, når jeg får indkøbt nogle gode kabler!

Kun fjernbetjeningen synes jeg ligger under panelets designmæssige standard. Så må jeg bare ud og have fat i en lækker multifjernbetjening

Hvilken størrelse panel har du købt? Hvor har du købt?

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
rapsac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 04 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Hæ, så er vi lidelsesfæller på det område.

Hvad synes du ellers om det? Hvilken størrelse har du købt? Jeg fik for 14 dage siden mit 42 PV500 (det første af i alt tre jeg har bestilt). Desværre har de hentet det i dag, for at hjælpe mig af med en irriterende højlydt summen - angiveligt fra strømspolerne, som vist skal have en omgang lak (ja, det var meldingen!?!), for ikke at afgive vibrationsstøj...

Med lidt held er det tilbage i tavs stand indenfor en uge.

Så tror jeg lige jeg skal have fat i min forhandler igen, jeg ringede og klagede over, at det summede når der var hvide farver på skærmen. De sendte en tekniker hjem som konstatedere at det ikke var en fejl

Til top Vis rapsac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rapsac
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Nå? Lyder ikke rart... Det skal dertil siges, at min summen var meget voldsom, og tydeligvis IKKE almindelig panel-summen, som alle plasmaer har. Men min pusher har ikke været og lytte, bare sendt servicecentret ud og hente den. Jeg har så også lavet lidt undersøgelser med en elektronikkyndig bekendt og en lommelygte, som overbeviste mig om, at den irriterende lyd var helt uacceptabel, samt at den kom fra de blå strømspoler omgivet af store alu-køleprofiler. Det kan du se, når du lyser med en lygte gennem udluftningshullerne på bagsidens højre side.

Men jeg er fortsat nysgerrig efter hvilken størrelse du har købt, og hos hvem???

Jeg har købt hos www.lyd-billed.dk i Vodskov som i øvrigt kun kan anbefales herfra. Prima vejledning og service, venlige og rimelige folk, som er til at tale med!

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
krabbe74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 November 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

jeg købte en 42 hos tendspot.de
Men giver dig ret i fjernbetjeningen syntes den er lidt plastikagtig og let, men har også været vant til B&O
Til top Vis krabbe74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbe74
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Vi er vist enige om meget... mit var også en udskiftning af B&O... som du antyder nok en god forklaring på vores kritiske holdning til fjernbetjening...

Sendte den tyske butik virkelig en tekniker? Eller var det Panasonic Nordic du havde fat i?

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 
PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 04 November 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hvorfor siger man at PV500 er HD-READY når panelet har en opløsninge på 1024*786?

Alt andet liger er 1024 jo for få punkter, så uanset signal skal der scaleres med mulige uheldige bivirkninger. Jeg har selv pure afvist PV500 pga. dette, men det er måske en fejl. Billedet har jeg set og det er temmeligt flot, jeg vil bare mene at det måske ikke er egnet sammen med f.eks. en MCE-dims.



__________________
/Peter
Til top Vis PeterLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterLarsen Besøg PeterLarsen's Websted
 
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 04 November 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Uha PeterLarsen... der berører du et ualmindelig følsomt emne, som mange sikkert vil diskutere med dig til hudløshed. Skalering er svært at undgå.

For mig blev det afgørende, at PV500 har et fantastisk billede, er brugervenligt og samtidig klar til at vise HD-signaler i en rigtig god kvalitet. Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at det både nu og på sigt kan fås bedre, men sådan er der jo så meget.

Jeg kan ikke leve med modeller uden integrerede højttalere og tuner, og jeg har ikke været i stand til at finde et plasma TV - uanset pris som lykkeligvis har været mig ret underordnet - der leverer det samme til mine ønsker og behov, som PV500...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes