| Forfatter |
|
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget mit første plasma..
Har læst om at det er bedst at køre med lave indstilinger og mest 16-9 matriale de første 100-200 timer.
Hvordan tjekker jeg tiden er det i service menu og er der nogen der kan forklare hvordan..
Tak
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det kan du mig bekendt ikke engang finde i servicemenuen. Der må du gætte - evt. udfra købstidspunkt og dit gennemsnitlige daglige forbrug af TV-kiggeri du kan finde meget info om PV500 her http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=226883
Du bør ganske rigtigt køre med lav kontrast og lys samt dynamic mode deaktiveret (permanent), men du behøver ikke at holde dig til 16:9 materiale. Men hvis du ser 4:3 materiale, skal du bare ikke drive rovdrift på 4:3 mode, med de grå striber i siderne. Du vælger bare i stedet et eller andet zoomformat, så billedet fylder hele skærmen. Herudover bør du ikke i meget lang tid af gangen have det samme billede på skærmen, da det også kan give "burn-in" - det gælder f.eks. også kanal-logoerne i hjørnerne (DR1, TV2 osv.).
Edit: I øvrigt tillykke med det!!
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige en advarsel mod at rode i brugermenuen. Der er en grund til, at den ikke er direkte tilgængelig, idet forkert opsætning kan udøve direkte skade på apparatet! Personligt holder jeg mig langt fra den, da min forstand i den henseende er stærkt begrænset

|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er heller ikke int i at rode med brugermenu..
Det har jeg ikke nok kendskab til
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ, så er vi lidelsesfæller på det område.
Hvad synes du ellers om det? Hvilken størrelse har du købt? Jeg fik for 14 dage siden mit 42 PV500 (det første af i alt tre jeg har bestilt). Desværre har de hentet det i dag, for at hjælpe mig af med en irriterende højlydt summen - angiveligt fra strømspolerne, som vist skal have en omgang lak (ja, det var meldingen!?!), for ikke at afgive vibrationsstøj...
Med lidt held er det tilbage i tavs stand indenfor en uge.

|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget tilfreds.
posivt overrasket mht billdekvalitet.
Men det er pakket ned igen til tirsdag skal have slebet gulv i huset, så det er kommet i kassen igen
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er ikke rart at putte i kassen vel? Det gjorde jeg jo også i går aftes...
Vi meget enige omkring billedkvalitet. Jeg forventer mig dog endnu mere, når jeg får indkøbt nogle gode kabler!
Kun fjernbetjeningen synes jeg ligger under panelets designmæssige standard. Så må jeg bare ud og have fat i en lækker multifjernbetjening 
Hvilken størrelse panel har du købt? Hvor har du købt?
|
| Til top |
|
| |
rapsac Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
Hæ, så er vi lidelsesfæller på det område.
Hvad synes du ellers om det? Hvilken størrelse har du købt? Jeg fik for 14 dage siden mit 42 PV500 (det første af i alt tre jeg har bestilt). Desværre har de hentet det i dag, for at hjælpe mig af med en irriterende højlydt summen - angiveligt fra strømspolerne, som vist skal have en omgang lak (ja, det var meldingen!?!), for ikke at afgive vibrationsstøj...
Med lidt held er det tilbage i tavs stand indenfor en uge.

|
|
|
Så tror jeg lige jeg skal have fat i min forhandler igen, jeg ringede og klagede over, at det summede når der var hvide farver på skærmen. De sendte en tekniker hjem som konstatedere at det ikke var en fejl
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå? Lyder ikke rart... Det skal dertil siges, at min summen var meget voldsom, og tydeligvis IKKE almindelig panel-summen, som alle plasmaer har. Men min pusher har ikke været og lytte, bare sendt servicecentret ud og hente den. Jeg har så også lavet lidt undersøgelser med en elektronikkyndig bekendt og en lommelygte, som overbeviste mig om, at den irriterende lyd var helt uacceptabel, samt at den kom fra de blå strømspoler omgivet af store alu-køleprofiler. Det kan du se, når du lyser med en lygte gennem udluftningshullerne på bagsidens højre side.
Men jeg er fortsat nysgerrig efter hvilken størrelse du har købt, og hos hvem??? 
Jeg har købt hos www.lyd-billed.dk i Vodskov som i øvrigt kun kan anbefales herfra. Prima vejledning og service, venlige og rimelige folk, som er til at tale med! 
|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte en 42 hos tendspot.de
Men giver dig ret i fjernbetjeningen syntes den er lidt plastikagtig og let, men har også været vant til B&O
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er vist enige om meget... mit var også en udskiftning af B&O... som du antyder nok en god forklaring på vores kritiske holdning til fjernbetjening...
Sendte den tyske butik virkelig en tekniker? Eller var det Panasonic Nordic du havde fat i?
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor siger man at PV500 er HD-READY når panelet har en opløsninge på 1024*786?
Alt andet liger er 1024 jo for få punkter, så uanset signal skal der scaleres med mulige uheldige bivirkninger. Jeg har selv pure afvist PV500 pga. dette, men det er måske en fejl. Billedet har jeg set og det er temmeligt flot, jeg vil bare mene at det måske ikke er egnet sammen med f.eks. en MCE-dims. __________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha PeterLarsen... der berører du et ualmindelig følsomt emne, som mange sikkert vil diskutere med dig til hudløshed. Skalering er svært at undgå.
For mig blev det afgørende, at PV500 har et fantastisk billede, er brugervenligt og samtidig klar til at vise HD-signaler i en rigtig god kvalitet. Jeg tvivler ikke et øjeblik på, at det både nu og på sigt kan fås bedre, men sådan er der jo så meget.
Jeg kan ikke leve med modeller uden integrerede højttalere og tuner, og jeg har ikke været i stand til at finde et plasma TV - uanset pris som lykkeligvis har været mig ret underordnet - der leverer det samme til mine ønsker og behov, som PV500...
|
| Til top |
|
| |