| Forfatter |
|
søren2575 Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
Jeg ville høre om der er en der kan hjælpe mig med en fejl min projektor laver. Den er begyndet at slukke efter 5-10 min. selve billedet fejler ikke noget, det står skarpt og fint. Jeg er kommet til at resette lampen, så den promter ikke med antal timer tilbage. Er der nogle der kan fortælle mig hvad der er galt? Jeg vil jo helst ikke købe ny lampe hvis det ikke er den det er galt med.
Venlig Hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nogenlunde samme problem jeg kan dog se billedet i op til 50min før min slukker.
Slet ikke nogen der har nogle gode ideer?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et støvfilter der er tilstoppet, eller støv længere inde i projektoren, er et bud.
Når en projektor slukker spontant, har det næsten altid noget med temperaturen at gøre. Står den et sted hvor den genbruger sin egen varme udblæsningsluft til køling, så bliver den for varm. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige udskiftet min pære hvor der sad noget hvidt papir på så det fjernede jeg jo selvfølgelig med det samme... flot
Jeg har på fornemmelsen at det skulle jeg nok ikke have haft gjort... 
For den bliver meget varm i den side hvor pæren sidder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæren skal blive varm, og meget varm endda.
Disse hjemmebioprojektorer er altid lavet af noget tyndt plastik, og kan til tider lugte af brændt plastik.
Jeg tror nu at det er en god ide ikke at have et stykke papir inde i projektoren, da papir er brændfarligt. Det stykke papir, var temmelig sikkert noget der skulle fjernes.
Men hvordan er projektoren placeret, og hvor får den sin friske køleluft fra? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er bygget ind i et skab med udlufting i toppen med temparatur måling der bliver max 26 grader inde i skabet
Men ellers hiver den jo bare ny luft ind der hvor linsen sidder hvilket vil sige rum temparatur.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zoneman skrev:
|
Den er bygget ind i et skab med udlufting i toppen med temparatur måling der bliver max 26 grader inde i skabet
Men ellers hiver den jo bare ny luft ind der hvor linsen sidder hvilket vil sige rum temparatur.
|
|
|
Så er der varmere i skabet end i dit rum. Du har vel ikke 26 grader i dit rum? Projektoren kan godt få hedeslag i 26 grader, hvis der er en smule støv i støvfilteret, eller hvis den kort og godt har en køling der er designet i underkanten.
Visse projektorer kan stilles op i blæserstyrke, selvom de kører i lowmode.
Dette kræver at man kan komme ind i servicemenuen, og flere amerikanske hjemmebioentusiaster gør dette. Det er beskrevet i diverse fora på nettet.
Hvordan det gøres med netop din/jeres model, kan jeg ikke svare på. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er kun inde i skabet der er 26 grader har vinduet stående åbnet lige nu så der skide koldt... hehe
Men det mærkelige er at den lige har været til Rep. og der blev den renset helt igennem osse ved de følsomme områder som han så smukt sagde det... 
Men den gør præsis det samme som før jeg sendte den til rep
Den model jeg har er en Canon LV-7345
Ville være helt kanon hvis du kunne pege mig i den rigtige retning iht. den der service menu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Zoneman
Jeg kan se at din projektor er en egentlig dataprojektor med 2100 ansilumens.
http://www.projectorcentral.com/Canon-LV-7345.htm
Den har en pære på 200W, hvor de fleste mindre hjemmebioprojektorer har en pære på 130W.
Det er faktisk ikke sikkert at den er gearet til at stå i et skab, men mere beregnet til loftophæng eller bordplacering.
Hvis projektoren ikke kører i lowmode, eller har den mulighed, så kører blæseren allerede på fuld skrue.
I så fald må du bygge en kraftig PC-blæser på det skab den står i, så temperaturen kommer så tæt på rummets som muligt, inde i skabet.
Har den 2 niveauer - altså lowmode og normal ?
Mange dataprojektorer har kun et niveau. Til gengæld er de som regel mere robuste, og holder i flere år end en hjemmebioprojektor.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har kun en mode.
Den har dog kørt inde i det skab i mere end 1 år nu
først nu den begynder at skabe sig åndsvag
Men kunne da godt lige prøve at pille den ud af skabet og stille den på et bord og se om det stadig slukker efter 1 time.
Håber du stadig er oppe om en time... hehe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zoneman skrev:
|
Den har kun en mode.
Den har dog kørt inde i det skab i mere end 1 år nu
først nu den begynder at skabe sig åndsvag
Men kunne da godt lige prøve at pille den ud af skabet og stille den på et bord og se om det stadig slukker efter 1 time.
Håber du stadig er oppe om en time... hehe
|
|
|
Ja, hvis den stadig slukker efter en time, når den står frit, så er blæseren nok ikke så god længere som den har været.
Hvad en udskiftning af blæseren koster... tjae, det er nok billigere end et pæreskift. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
udskifting af blæsere er nok ikke monster dyrt og da jeg lige har udskiftet pæren bliver den altså ikke udskiftet igen kostede mig lige 3000kr hehe
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv i et åben rum slukkede den efter 40min.... 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zoneman skrev:
|
Selv i et åben rum slukkede den efter 40min.... 
|
|
|
Så er blæseren eller blæserene nok nået pensionsalderen (der er nok 2).
Måske er kun den ene blæser defekt, men det er nok samme pris omtrent, for at få skiftet begge to. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay takker for hjælpen. Må lige prøve at få dem udskiftet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zoneman skrev:
|
Okay takker for hjælpen. Må lige prøve at få dem udskiftet. |
|
|
Ja, når den lige har været renset 100% for støv, på et autoriseret værksted, så er sidste mulighed blæserene, eller naturligvis en fejl i selve strømforsyningen.
Fejl i strømforsyningen kan måske bidrage med noget ekstra varme. Jeg tipper dog på at en af blæserene er slidt op, så hellere skifte begge to.
Blæserene kan være mere slidt end normalt, af at have været placeret i et skab, da det belaster lidt ekstra, hvis der er mere luftmodstand.
Det er nok ikke så dyrt (kryds fingre, men spørg nok lige først). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Der er en mulighed mere, en fejl/lodning eks. i printet, som udvider sig mere og mere, efterhånden som projektoren kører og bliver varmere, og pludselig er der ikke kontakt mere, og den slukker. Det har jeg set flere gange ske i en Pc´er, fjernsyn mm.. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
isman skrev:
| Hej. Der er en mulighed mere, en fejl/lodning eks. i printet, som udvider sig mere og mere, efterhånden som projektoren kører og bliver varmere, og pludselig er der ikke kontakt mere, og den slukker. Det har jeg set flere gange ske i en Pc´er, fjernsyn mm.. Mvh Ib |
|
|
Uha - vi håber at det ikke er det, da den sikkert, ved Murphys lov, sidder et sted hvor man ikke kan komme til med måleudstyr og kuldespray.
Projektorers print kan jo ikke sådan flyttes rundt på i en målesituation, og de er noget af det mest uvenlige servicemæssigt, på det punkt.
Er det en dårlig lodning, må man håbe at nogen med erfaring i den model, kan gætte hvilken lodning. Ellers er den kassabel, eller kun egnet til et afsnit af Friends, der lige nøjagtigt er kort nok.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |