| Forfatter |
|
Damgaard Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe mig et nyt 32" LCD-fjernsyn og kunne godt bruge lidt hjælp.
Jeg har 15.-20.000 at gøre med og skal bruge tv'et til almindelig fjernsynskiggeri (parabol) og dvd.
Jeg har set på noget Panasonic, noget Grundig og noget LG, men ved ikke så meget om, hvad jeg skal kigge efter af tekniske specs. Jeg ved dog så meget, at jeg skal bede om at se tv'et med alm. antennesignal sluttet til, for de kan jo alle vise Disney-film i strålende kvalitet.
Tv'et fysiske fremtoning er ikke helt uvæsentlig. Jeg kan godt lide de modeller, der har en glasplade foran skærmen. Jeg synes, det giver et lidt mere roligt billede ... og så må kabinettet gerne være sort.
Hvad skal jeg kigge efter?!
Tak for hjælpen!!
|
| Til top |
|
| |
Rande Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv en LG, God kvalitet til pengene, og fåes i sort.
Der er også den nye Sony serie, mener den hedder Valio (er ikke sikker).
Pana er også godt, kender ikke Grundig's tv.
Tag ud og kig på dem, stil dig kritisk overfor hvert enekelt tv. Tag hjem og sammenlign. Herefter kan du tage en beslutning.
Held og lykke med det
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender kun til LCD-skærme i den lidt dyrere ende, der har glasplade foran, eksempelvis NAD, B&O og Loewe. Som du nævner giver det et roligt billed, men både kontrast og sortniveau har også glæde at glaspladen. De nævnte modeller kender jeg desværre ikke.
Både Samsung og Sony er kommet med nye modeller, dog uden kontrastskærm, som ser fornuftige ud og med gode specs., samt i sorte kabinetter. Philips dyrere modeller er også ok, men kender desværre ikke rigtig nogle i sort chasis.
Men kik efter følgende: HDCP godkendt på DVI/HDMI porten, høj kontrast, lille responstid, antal tilslutninger, få refleksioner i skærm, daglig betjening, samt design og pris (evt. højtalere hvis du ikke bruger ekstern lydkilde). Vigtigst af alt, tjek om billedkvaliteten på den pågældende model lever op til DINE krav, gerne med egen dvd-afspiller og det type tv-signal du forventer at bruge. Brug al den tid i forretningen du behøver for at teste med eget materiale, men husk og book tid. Hvis forretningen ikke er med på dette, så find en anden.
God fornøjelse.
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har tidligere været en lang tråd om samsung.
Jeg købte selv udfra denne tråd.
Jeg er ganske glad for det __________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Tage Nallau Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 07 November 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Damgaard Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 November 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gismo987 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 16 November 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige slå et slag for Phillips 32PF9986/12.. Det er simpelthen super, og Ambilight er for fedt til film... Jeg ga' 18.000 men man kan få det noget billigere nu..
|
| Til top |
|
| |