Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: CRT vs. LCD (Til HTPC og Alm TV) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alltheway
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle jeg på Hifi4all.

Jeg vil starte med at sige tak for et godt forum. Jeg har efterhånden brugt en hel del timer og synes selv at jeg er blevet meget klogere på mange af emnerne. Det er nogle rigtig dygtige folk der sidder derude, men en masse brugbar viden.

Nå, men på trods af alle de timers læsning er der alligevel nogle ting jeg er blevet i tvivl omkring.

Min situation:

Mit fjernsyn er lige stået af (et 1500,- tv fra Bilka). Da jeg ligesom som mange andre nørder synes det med computere er lidt sjovt, har jeg besluttet mig for at samle en HTPC baseret på mythtv (Det er selvfølgelig en anden historie ;o) Men det er nu selve fjernsynet jeg har problemer med.

Der skal tilsluttes en HTPC og en PLaystation 2. Det primære bliver at se fjernsyn, afspille optaget video og playstation.

Min Problem:

Først læste jeg om det nye Samsung LE-32M51B. Jeg blev meget imponeret af de mange flotte specifikation, designet og folks kommentarer. Må indrømme at jeg stort set havde besluttet mig indtil jeg fandt en anden tråd der omtalte 1:1 pixels mapping via DVI. Okay, så var det ikke lige en Samsung fjernsyn jeg skulle have. I tråden bliver der anbefalet et LG 32LP1R i stedet.

Okay LG 32LP1R er så svaret på mine krav tænkte jeg!

Nu faldt jeg så over en tråd omkring kvaliteten af billedet ved almindelig fjernsynssignal og er kommet til den konklusion at CRT (PHILIPS 32 PW 9520) er bedst (Nogle påstår at det også gælder signalet fra en computer!). Okay nu er jeg så rimelig forvirret, måske du også er?

2 muligheder (eller flere ;o))

LCD - (LG 32LP1R)

Fordele:

Tilslutning via DVI, Kanon billede ved afspilning af DVD og andet digitalt materiale fra computeren, fladt ;o)

Ulemper

Dårligt billede ved alm fjernsyn, afspilning af optaget video olign., dyrt.

CRT - PHILIPS 32 PW 9520

Fordele:

Rigtig godt billede ved alm fjernsyn, "billigt"

Ulemper:

En stor kasse, dårlig opløsning ved computer programmer (Kan det overhovedet lade sig gøre uden at blive rundtosset. På mit gamle kunne det i hvert fald ikke), ingen digital tilslutning af HTPC,

Ok, så mit spørgsmål er altså, hvad er jeres erfaringer fra lign. setups?

Desuden 

1. Har jeg ret i mine fordele og ulemper eller er det helt hen i skoven?
  2. Hvordan er billedet fra en Playstation 2 på en LCD?
  3. Hvordan tilslutter man en computer til en CRT skærm, hvis man ikke vil bruge det dårlige Tv-out på grafikkortet.

Håber at der er nogle der kan følge min forviring og give et svar :o)

Til top Vis alltheway's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alltheway

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes