| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom for et par år siden med en spådom om at vi snart ville ha audio/video butikker der mest lignet de computerbutikkene vi har i dag, eller at computerbutikkene ville begive sig ind på audio/video markedet. Det ser ud for at det er det sistnevnte der sker.
Jeg tror jeg udsetter indkøb af fjernsyn til efter jul, computerforhandlerene holder priser der nesten kan konkurrere med Tyskland, og noget så stort, tungt, og dyrt som et fjernsyn vil jeg helst købe i Danmark.
Takk for tipset __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt. 
Ja din spådom er også i den grad gået i opfyldelse. Det er primært fordi distributørerne er begyndt at gå ind på det marked og derfor kan mange, mange computerforhandlere tilbyde Tv via deres fjernlager.
Man skal bare være opmærksom på, at enkelte producenter ikke vil tillade det uden at forhandlerne samtidig har en fysisk butik. Sådan har Sony tidligere forholdt sig, men det ser ikke ud til, at det er sådan længere. Men ellers så er B&O jo et lidt mere ekstremt eksempel.
Måske denne tråd også kan være interessant for dig, hvis du går med prisfald og nye skærme i 2006 i tankerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31842&P N=1 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hoi, det var meget at læse, det må heller vente til jeg kommer hjem. Det er ikke kun udsikterne til prisfald der får mig til at vente, jeg ved svært lidt om flatskærmer, så der skal forskes intensivt før jeg foretager mig noget :)
Jeg har allerede fundet ud at det Samsung fjernsynet der ligger under køb&salg vistnok har problemer med tearing ved 720p, og stemmer det er ikke det aktuelt lengre.
Jeg er ikke nogen feinschmecker på billedsiden, men tearing er ikke til at holde ud.
Godt tiltag med at starte flatpanels.dk, der er svært lidt viden om flatskærmer i danske fora, så behovet er der absolut. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Godt tiltag med at starte flatpanels.dk, der er svært lidt viden om flatskærmer i danske fora, så behovet er der absolut. |
|
|
Mange tak. Jeg håber da også det bliver til endnu mere i fremtiden. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi håbe at det har 1:1 pixelmapping via DVI/ HDMI og og et ordentligt panel?
Rasmus: Hvilket panel vil du gætte på? Laver AOU andet end TN+ paneler?
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZuluDK: Altså mht. den nye eller AT3705W?
AT3705W er baseret på et CMO panel kaldet V37H01. Det producerer de såkaldte S-MVA paneler, som minder om Samsungs PVA paneler.
Til Tv paneler producerer AUO ikke TN+ panelerne. Det er kun til størrelser i 17 og 19 tommer. Alle over er dem de kalder P-MVA paneler, som igen minder lidt om PVA og de føromtalte S-MVA paneler. Du kan se AUOs paneler her: http://www.auo.com/auoDEV/?ls=en
Der er alt lige fra tv paneler til mobiltelefon paneler. MVA og PVA panelerne er også 8-bit paneler ligesom S-IPS paneler, hvor TN panelerne er 6-bit paneler.
Nogen af mine kilder indikerer, at for det kommende 37 tommer, som vi får se i 2006, vil et AUO panel være at finde, som jeg også nævner i nyheden, jeg linker til længere oppe. Det kunne meget vel være T370HW01, som du kan se her: http://www.auo.com/auoDEV/products.php?sec=lcdTV&func=in fo&product_id=60&items_id=8
Hvis det bliver det, så har du allerede nogenlunde specifikationerne for det nye Acer Tv ;-) Og sådan kan man gøre med mange skærme, hvis man sætter sig lidt ind i det. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Hvis det bliver det, så har du allerede nogenlunde specifikationerne for det nye Acer Tv ;-) Og sådan kan man gøre med mange skærme, hvis man sætter sig lidt ind i det. |
|
|
Det er jo det vi har dig til...
Er responstiderne for S-PVA, S-MVA og P-MVA sammenlignlige? Jeg kan se at det 37" panel, du linker til til sidst er et 8 ms (g2g) P-MVA panel, det lyder det meget fornuftigt hvis det kan sammenlignes med S-PVA.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja til en vis grænse. Når man snakker responstid, snakker man også rise og fall tid. Altså tiden det tager at tænde op og lukke ned, hvis vi forsimpler det en smule.
En lang rise tid og en kort responstid, som samlet har en angivelse på 8 ms, behøver dog ikke. i forhold til den visuelle oplevelse. at være lige så hurtig som en samlet responstid, hvor rise og fall tiden er lige lang. Kan du følge mig?
Eksempel:
En 8 ms skærm har et forhold mellem rise og fall tid, som lyder på: Rise: 7,9 ms, Fall: 0,1 ms.
I dette tilfælde vil den jo faktisk trække betydeligt mere slør end en skærm der har et forhold der lyder på: Rise: 4 ms, Fall: 4 ms.
Det er naturligvis fordi, at responstiden så vil "samle" sig i optændingsfasen for pixels og derfor være mere markant i flere tilfælde. Et helt lige forhold mellem de to værdier, giver lidt slør i optændingsfasen, lidt i nedfaldsfasen og det er klart at foretrække.
Det jeg prøver at sige er, at for alle tre; S-PVA, S-MVA og P-MVA, gælder det, at de har nogenlunde samme forhold mellem rise og fall tiden.
At responstiden så ikke holder sig på de 8 ms og svinger lidt er en anden sag, men de er mere eller mindre sammenlignelige. Man kan også godt sammenligne dem med S-IPS paneler, men med forbehold. Hvis man tager de ideelle forhold, så vil et 8 ms S-IPS panel være hurtigere end et 8 ms S-PVA panel - måske ikke synligt for alle, men forskellen er der.
Hvis det er lidt tungt stof, så kan jeg prøve at vise dig nogle billedeksempler. De giver en meget god idé af det. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på hvordan det hænger sammen med rise og fall tider, og det er bl.a. derfor at jeg er meget imod TN+ paneler.
Du snakker om 8 ms S-IPS paneler: det må også være g2g? Eller var det bare for sammenligningens skyld at du nævnte 8 ms S-IPS vs 8 ms S-PVA?
Jeg takker mange gange for den tid du tager dig til at grave i disse panel-specifikationer, som for almindelige mennesker er nærmest utilgængelige - med mindre man altså ved hvor man skal lede...
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 18 November 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, naturligvis for g2g, det var, som du nænver, mere for at sammenligne.
Når man ser repsonstider på 8 ms for VA varianter, så snakker vi også g2g og derved også lidt andre målefaktorer end lige rise og fall. Det var alt sammen blot for at illustrere forskellen.
Citér:
| Jeg takker mange gange for den tid du tager dig til at grave i disse panel-specifikationer, som for almindelige mennesker er nærmest utilgængelige - med mindre man altså ved hvor man skal lede... |
|
|
Når det gælder panelspecifikationer, så er det altid godt at starte på panelproducenternes hjemmesider. Stort set alle panelproducenter nævnes her på denne underside af Flatpanels.dk: http://www.flatpanels.dk/hvor.php
For reelle målinger af forhold for skærme, er det altid godt at starte hos testere. Xbitlabs og Toms hardware har udstyr til at måle responstiderne ligesom producenterne selv har. Xbitlabs tester dog primært computermonitors - Toms har lidt af hvert, men måler ikke rise og fall tider.
Personligt har jeg desværre kun testudstyr til farve og kontrastmåling og ikke responstiden =( __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
vlx42 Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har fundet ud af hvilken pc opløsning den kan klare, jeg har forgæves prøvet at skrive til et par acer afdelinger men de gider ikke lige svare.
|
| Til top |
|
| |