| Forfatter |
|
LRC Mads Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle HIFI4ALL-brugere
Jeg har 2 sammensætninger af LCD-tv og anlæg som jeg gerne vil have Jeres vurdering af.
Forslag nr 1: Samsung LCD-tv LE-40M61B, Denon AVR-2106 surroundreciver og disse højtalere: 2xDali Concept 6, 2xDali concept 1 og 1xDali concept Center. TVet stående på mit TVbord. Pris: 35.000 kr.
Eller
Forslag nr 2: Samsung LCD-tv LE-32M61B, Denon AVR-2106 surroundreciver og disse højtalere: 2xDali Concept 6, 2xDali concept 1 og 1xDali concept Center samt 1xDali Concept Sub 12 subwoofer. TVet hængende på væggen. Pris: 31.700 kr.
Som det ses er forskellen forslag nr 1 uden subwoofer med med 40" LCD hvorimod forslag nr 2 er med subwoofer men 32" TV.
Hvad ville I vælge?
MvH Mads
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer an på hvor langt du sidder fra fjernsynet - og størrelsen af rummet. Hvis det er et lille rum og du kun sidder 2-3m fra fjernsynet bør du vælge 32". i så fald ville subwooferen muligvis være for voldsom netop på grund af rummets størrelse.
I øvrigt er det jo fuldstændig subjektiv om du foretrækker et større billede eller en kraftigere(dybere) bas. Så det er vist noget du skal afgøre med dig selv, og kan ikke se hvordan folk herinde skal hjælpe dig i den sag...
Men man skal under alle omstændigheder passe på med at købe for store tv, til for små rum. Et 40" lcd er ikke beregnet til at sidde tæt på. Billedet vil forekomme grumset - i hvert fald med et analogt antennesignal....
|
| Til top |
|
| |
LRC Mads Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Demo
Tak for dit hurtige svar:)
Min stue er ca 20 m2 og jeg sidder cirka 3,3 m fra TVet.
Så det giver ihvertfald svar på hvilket TV jeg bør vælge:) Vil en så relativ lille stue være for lille til en subwoofer? Vil give dig ret i at det er meget subjektivt, men hvad mener i folkens?
MvH Mads
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterhånden vil vi få bedre signalkilder (incl antenne),og det vil tillade større skærme.Der er jo også Mediecenter mulighederne.Ikke mindst jpeg billeder vil være spændende,på en 40"!?.
Jeg ville vælge den store (m ombytningsret )
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| I øvrigt er det jo fuldstændig subjektiv om du foretrækker et større billede eller en kraftigere(dybere) bas. Så det er vist noget du skal afgøre med dig selv, og kan ikke se hvordan folk herinde skal hjælpe dig i den sag... |
|
|
Det kan jeg da godt se hvordan de kan.
Jeg har personligt Dali Concept 8 serien i et stereo setup med en tilhørende Marantz forstærker. Dengang jeg valgte, var Concept 10 serien endnu ikke på markedet, men jeg fik da mulighed for at lytte til lidt forskelligt - også Concept 6 serien.
Efter jeg har haft Concept 8 serien i et stykke tid nu, så synes jeg det mangler en smule i bunden. De gengiver fin bas, det er slet ikke det, men det er som om de falder en smule bagud i forhold til visse andre modeller lige på det grundlag. Derudover synes jeg det er nogle virkelig gode højttalere og de er kun blevet bedre efter tilspilning.
På den måde synes jeg også det ville være en fin idé med en tilhørende sub, naturligvis alt afhængig af hvad og hvornår du skal bruge den.
Jeg synes derimod ikke at 3.3 meter er for kort til et 40 tommer, men så må det heller ikke være meget mindre. Det kan godt være at 32 vil være mere passende, men det er nok lettest hvis du tager ud i en butik og vurderer det selv. Vi har ovre på Flatpanels, ud fra nogle lidt subjektive aspekter, indkredses synsafstanden til disse tommefingerregler: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=180
Du har muligvis en anden holdning, men mange er enige i, at det passer meget godt på deres temperament. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
LRC Mads Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
Jeg har været omkring på din fremragende side, og har også set den tabel du linker til:)
Jeg spurgte for at høre hvad folk ville vurdere var bedst givet ud, flere tommer på TVet eller en bedre bund i surround anlægget med en subwoofer. Jeg tror efterhånden at jeg er ved at indkredse mig på den 32", da konen synes 27.000 kr er lidt for meget for et TV:(
Men tak for svarene, de har givet ting til efterretning.
MvH Mads
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
På lydsiden synes jeg hvert fald subwooferen er godt givet ud i det setup du tænker på at købe.
På billedsiden er det nok mere håndgribeligt da det mest af alt handler om størrelsen af samme billede.
Citér:
| Jeg tror efterhånden at jeg er ved at indkredse mig på den 32", da konen synes 27.000 kr er lidt for meget for et TV:( |
|
|
Får hun det sidste ord?  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
LRC Mads Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Får hun det sidste ord?  |
|
|
Det gør de vel altid på den ene eller anden måde 
Men det vil sige at du, Rasmus, mener at 32" med subwoofers er det bedste køb? Har du en mening om hvor god samsungs LE-32M61B er i forhold til prisen? Ville du vælge en anden LCD skærm til ca 18.000 kr?
MvH Mads
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tror subwooferen vil blive lækker at have til musik og film. Det er hvert fald lidt af det jeg savner ved mit eget setup.
Angående LE-32M61B, så synes jeg absolut du har fat i den lange ende. Det er helt sikkert et af de bedste Tv til prisen i 32 tommer og lige i øjeblikket tror jeg også det ville blive mit eget valg hvis jeg stod og skulle købe nyt. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
LRC Mads Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle svarene. Jeg ved godt hvad jeg skal bruge 35-40.000 kr på:)
Hav en god dag alle sammen.
MvH Mads
|
| Til top |
|
| |