Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Tv-Tuner til Sanyo Z2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 November 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hej Alle..

Jeg ved godt der er en del tråde omkring dette emne. Men efter at have læst alle har jeg endnu ikke kunnet finde et gdt svar.

Jeg har en projektor og en antenneudgang i stuen. Jeg vil kunne se tv-avisen fra min projektor. Det er stofa net. (den kan vel ikke bruge TDC's selector...gider ikke have Stofa-nets 'spejl') Jeg vil have en tuner der er ekstern og har fjernbetjening, så jeg kan se/skifte kanal på min projektor.

Jeg gider ikke høre om hvor dårligt billedet bliver pga. for dårlig kvalitet til 100" da jeg allerede har læst en masse af disse "facts".

Det jeg vil have at vide er: Hvilken ekstern tv-tuner skal jeg købe hvor jeg får bedst signalbehandling/kvalitet/funktioner for pengene? Maks 800kr.

Den må meget gerne have en vga udgang...eller endnu bedre, en DVI udgang således den kan tilsluttes DVI (vga) porten på min Z2.

Jeg har kig på Alphaview ekstern tv-tuner med fjernbetjening, som en herinde har anbefalet en anden ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11312&K W=tv+tuner). Er der andre tv-tunere som lige skulle have min opmærksomhed før jeg køber? http://www.alfaview.dk/shop/default.asp?SetLng=1

Hilsen Kajkagen 

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Ingen der har nogle erfaringer ?

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Kan det virkelig passe der ikke er nogen der ved noget? Nu har jeg også haft oprettet en tråd med nogenlunde dette emne og der er bare ingen der har noget at byde ind med. Det kan da ikke passe!?

Men Kajkagen:
Har du også forstået data'ene på den alfeview tuner som at der kun er composit udgang på den? For synes egentlig den lyder fin men jeg skal bruge den til en TFT skærm der kun har D-sub og DVI.

Til top Vis Master_F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Master_F Besøg Master_F's Websted

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Master_F skrev:
Kan det virkelig passe der ikke er nogen der ved noget? Nu har jeg også haft oprettet en tråd med nogenlunde dette emne og der er bare ingen der har noget at byde ind med. Det kan da ikke passe!?

Måske fordi kravene er svære at byde ind på ? 

• God tuner til en Sanyo Z2 med 100" lærred 
  • Gerne flere at vælge imellem.
  • Max. 800 kr.
  • Ikke Stofas digitale spejl
  • Gerne VGA udgang
  • Helst DVI udgang

Det kan kun blive en ren discount løsning med de krav, men her er et andet bud hvis Alfaview skal have lidt konkurrence fra en anden billig-fabrikant:

Kvalitet ukendt.

/Lars

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hey Kajkagen......

Jeg har lige tjekket den NorthQ tuner ud der hedder NQ-6500 på northq's hjemmeside (www.northq.dk) og der er links til tre hardware anmeldelser og de taler alle sammen pænt om den. Den koster 799,- hos www.compumail.dk og de er helt reelle at handle med så tror jeg bestiller en. Hvis du er interesseret så send min en privat mail herinde så skal jeg give dig en hurtig vurdering så snart jeg har prøvet den.
Til top Vis Master_F's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Master_F Besøg Master_F's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Har faktisk lige selv bestilt en efter jeg læste larl's forslag ... læste nemlig selv anmeldelserne som jo ser rigtig gode ud, så det blev den...

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

okay.

Har du så bestilt den 6500 som der anmeldelser af eller har du taget chancen og bestilt den nyere version 6510? For det lyder jo fristende at få en nyere model til samme pris men jeg kan bare ikke lide at jeg ikke kan finde noget som helst om den.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 November 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Så må i jo lige vende tilbage når i har fået kigget lidt, 

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Master_F
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hva så Kajkagen har du fået hentet din NorthQ tuner? Skal nemlig hente min fredag så ville bare lige høre om du havde fået din og hvad du evt syntes om den!?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes