Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bagprojektion vs. de andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 25 November 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal det være så svært at finde det optimale TV?

De sidste par måneder har jeg ikke lavet andet end at researche, læse anmeldelser og erfaringer og simpelthen finkæmme hele internettet efter det perfekte TV til husstanden. I sidste uge var jeg fast besluttet på at det skulle være et LCD-tv i 32" eller 37" størrelsen. Ugen før kiggede jeg på plasma-skærme - og nu har jeg lige læst tråden om Sonys 50" projektionsfjernsyn. Så nu er jeg så småt begyndt at undersøge....bagprojektion. Det er en skrue uden ende i en kæmpe elektronikjungle.

Umiddelbart virker de nyere bagprojektion fjernsyn som en god løsning. Gode skærmstørrelser, native 1280x720 opløsning, HDMI/Component/VGA/Scart, godt prisniveau. Nogle skærme har endda PIP,PAP osv. Det eneste jeg frygter lidt er....betragtningsvinklen. Har læst at mange synes billedekvaliteten er bedre end LCD/Plasma og det er jo rigtig interessant.

Men hvad er ellers negativt ved bagprojektion fjernsyn?
Er der nogen der har erfaring med andre nyere bagprojektion fjernsyn?  Evt. også mht. til at tilslutte en HTPC til den?

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2005 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om der er noget negativt ved et BPtv. Måske det, at man skal skifte pæren på et tidspunkt..... Og jeg ser ikke noget problem ved, at skulle tilslutte en HTPC til et BPtv.

Har kun set et Thomson i live og det var f.... fremremragende.

Og så må vi sætte vores lid til VonLarsen. Han har lovet og komme med anmeldelse på SONY´s 50". Vi glæder os.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Toolate skrev:

Jeg ved ikke om der er noget negativt ved et BPtv. Måske det, at man skal skifte pæren på et tidspunkt..... Og jeg ser ikke noget problem ved, at skulle tilslutte en HTPC til et BPtv.

Har kun set et Thomson i live og det var f.... fremremragende.

Og så må vi sætte vores lid til VonLarsen. Han har lovet og komme med anmeldelse på SONY´s 50". Vi glæder os.

Det har jeg nemlig.. Det bliver nok først efter næste weekend, hvor jeg så har fået min XBOX360 og dermed haft mulighed for at se hvordan den håndterer bl.a. hurtige bevæglser (f.eks. i bilspil) og WMVHD/MPEG2/TS/HDTV i ordentlig kvalitet.

Mit nuværende grafikkort i min PC har kun en D-SUB udgang og for at køre 1280x720 skal man køre signalet via DVI/HDMI - Synes ikke jeg vil til at ofre på et nyt kort når jeg om en uge kan streame tingene fra min PC til Xbox'en.

Det eneste negative jeg overhovedet kan sige om det pt. er at pæren engang skal skiftes.. dette kan man dog selv gøre ved at trække en lille "skuffe" ud, så der skal ikke teknikerbesøg på. Med mit tv forbrug regner jeg dog med en levetid på 4-5 år og så synes jeg også at det er værd at smide 1500,-  efter en ny pære.

Betragtningsvinklen er bemærkelsesværdigt bedre end tidligere BPtv.. jeg vil sige den er acceptabel op til 130 grader. Sollys er ikke et større problem for skærmen, end den har været ved hhv. Philips og Medion plasma jeg har haft og det sidste Samsung R51 LCD tv jeg havde.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes